Khamis, 16 Jun 2011

Mengapa Persatuan Ulama Malaysia dan Penjilat Anwar menuduh hanya Utusan hina Islam dan Haji Hadi tidak?

Aku hairan.... adakah Persatuan Ulama Malaysia (PUM) pun dah jadi geng-geng penjilat Anwar?

Namun jauh disudut hati, aku masih percaya PUM tak la sebodoh orang PAS untuk jilat Anwar.

Cuma apa yang menghairankan aku ialah mengapa PUM mendakwa Utusan menghina Islam (sini) kerana menyiarkan karikatur di atas dengan pernyataan:

“Peralatan itu tak boleh jadi saksi, sebab dia tak ada telinga dan tak ada mata! Dia hanya Besi.”

Bukankah karikatur itu sebenarnya secara terang-terangan mahu menyindir Haji Haji, Presiden PAS yang pada ketika muktamar PAS baru-baru ini telah mengeluarkan kenyataan berikut untuk membela Anwar?:

"Kita berpegang kepada konsep empat saksi yang adil dalam kes zina dan liwat. Video tidak boleh jadi saksi kerana video itu besi, ia tiada mata dan telinga"

Persoalannya ialah, mengapa PUM tidak mendakwa Haji Hadi menghina Islam sedangkan ayat yang digunakan Utusan di dalam karikatur berkenaan sebenarnya memetik kenyataan Presiden PAS itu?

Adakah kerana Haji Hadi adalah dari parti yang mempunyai perkataan Islam maka PUM tidak melihat kenyataan beliau sebagai menghina Islam?

Mengapa PUM double standard dalam hal ini?

Dan di bawah ini merupakan karikatur yang dilukis Zunar, penjilat tegar Anwar.

Gambar dari HHalem

Mengapa pula PUM tidak mendakwa ia menghina nama Allah dan Rasulullah?

Adakah kerana ia menghentam UMNO maka ia tidak menghina Islam?

Bukankah ia secara terang-terangan cuba mempertikaikan akidah Islam orang lain?


Inilah yang mengkompiuskan aku sebenarnya.

Aku hormat PUM, tapi kalau PUM pun double standard dan main politik juga dalam hal-hal sebegini, nampak gayanya berjayalah sudah DAP dalam hal menghuru-harakan orang Melayu dan Islam di Malaysia ni.

Hancur sudah!

37 ulasan:

  1. Nampak sangat bodohnya orang2 Melayu penjilat Anwar ini.
    Anwar yg sedap2 membalun amoi dlm video tu, orang2 yg bodoh ini semua tanggung dosa bersama kerana bersubahat dgn kelakuannya!
    Ada otak yg diberi Allah, fikir2lah sikit.
    Melayu mudah lupa ????

    BalasPadam
  2. EH...ADAKE PERSATUAN ULAMAK???TAK PERNAH DENGAR KENYATAAN BILA ISU MURTAD BERGEGAR, TAK PERNAH NAMPAK BILA ISU MENGHINA RASUL BINGIT, TAK PERNAH BAU MASA ISU KERUNTUHAN AKHLAK DAN RUMAHTANGGA. BETULKE ULAMAK NI. ATAU PENCACAI YANG MEMPERGUNAKAN ISLAM UNTUK KEPENTINGAN INDIVIDU ATAU GEROMBOLAN? SAMA MACAM PAS. BELAJAR UGAMA BERGURU BELAJAR HIDUP BERAKAL.
    Wallahuaqlam.
    niknordinp21

    BalasPadam
  3. Assalam Bro

    Ulama tidak memerlukan persatuan... Tugas ulama berat untuk dipikul, sebab tu buka calang-calang orang boleh dilantik sebagai ulama. Kalau yang lantik diri sendiri sebagai ulama, banyak tu dalam PAS dan mungkin juga dalam PUM... Hanya ALLAh swt yang tahu siapa ulama sebenar...

    BalasPadam
  4. mufti sengap ko tak pertikai pula?

    abu 'asim

    BalasPadam
  5. kartun utusan sindir hukum agama.. kartun zunar sindir umno.. so, no double standart here...

    fz_schjb@yahoo.com.my

    BalasPadam
  6. aku tak takut semua tu.. yang aku takut allah..takut kemurkaan allah.. kalau di akhirat nanti allah balas kepada individu, tapi sekarang ni semua sekali kena belasah.. itu yg aku takut.. tak ndak komen macam macam.. aku tak tau niat masing masing..dah lah islam basic je.. senang sangat nak terpengaruh.. ya allah ya tuhan ku berilah ku petunjuk

    BalasPadam
  7. korang dah menentang kebenaran..apa yang PAKATAN ucapkan semuanya dibelitkan..cubalah reveal sepenuhnya ucapan TUAN GURU pas tu baru ulas..ni pakai main sekerat2 ja..apa barang la ko niii..

    BalasPadam
  8. Isu karikatur utusan adalah isu pembuktian rogol. Sedang statement Hj Hadi merujuk kepada tuduhan zina dan liwat... Apa susah sangat faham? Otak dah tumpul, hati dah gelap menjaja fitnah...

    BalasPadam
  9. Someone Somewhere16 Jun 2011 7:30 PTG

    Rogol dan zina lain, ROGOL lain, ZINA lain, cara nk setel pun lain la . . .

    BalasPadam
  10. orang yg x yakin dgn hukum Allah,dia adalah kafir dan nerakalah tempatnya...nau'zubillah.

    BalasPadam
  11. Susah nk explain pd orang2 yg "bodoh tapi sombong"....memisahkan hal dunia dgn al-quran..lbh bodoh dari iblis & binatang...sbb hukum difikirkan dgn logik akal...tanpa sedar dirinya tak berakal...
    Selamat sejahtera pd semua.....

    BalasPadam
  12. sapa yang hina satu huruf al-quran pun murtad..ni dah hina hukum Allah...fikirlah wahai kartunis otak jambull

    BalasPadam
  13. sapa punya blog ni mcm membodohkan diri yang dah sedia bodoh saja..zina dgn rogol pun xtau beza..laen kali nak menulis tu buatlah homewrk dlu..

    BalasPadam
  14. aku sokong yg kat atas ni..

    BalasPadam
  15. engkome ade ake pikio sendiri. bebalah sama sendiri orang lain tepuk tangan ambil kesempatan

    BalasPadam
  16. Ini lah dia.. kalau orang kata dangkal.. melenting naik angin.. rogol dan zina adalah dua keadaan berbeza.. berbeza hukumnya.. berbeza syaratnya.. hukum hakam jangan buat main..

    BalasPadam
  17. Inilah laman pemfitnah, perosak agama, akidah. Bertaubatlah sebelum nyawa dicabut!

    BalasPadam
  18. sapa la penulis blog ni. dh ada link malaysiakini. kutuk orang maki org sana sini. zina dan rogol pn xtau, tp nk tulis jugak.buat malu saja.sudah la.baik dok diam saja lagi bagus.org pn xbertelagah

    BalasPadam
  19. saya komen sebab blog ni blog bodo... belajar dulu agama peraih baru buat blog camni...kesian kat orang melayu islam sekarang ni, agama sendiri keliru..lepas tu nk kelirukan orang..Allah kurniakan akal untuk pikir, bukan untuk jdi bangang..

    BalasPadam
  20. orang lin berblog, dia pun nak berblog jugak... at last goblog jadinyer.... apa punya wegoblog???

    abu 'asim

    p/s: apapun aku tabik juga sebab dia tak padam komen yang menghentam ke'goblog'kannya... syabas tuan tanah!!! hehehe!

    BalasPadam
  21. Korang nie faham ker tak beza saksi dgn barang bukti...??? saksi mesti la manusia yang bole berkata2.. waras.. tak gila... yang akhil baligh.. yang tahu buruk dan buruk.. kalau dah video tape.. dia nak jawab macamana bila kena tanya dgn hakim... ada kamus dewan.. tak nak rujuk...

    BalasPadam
  22. Sape punye blog ni bengap sgt2 ni? aku nk tanya tang ayat mana TG Haji Hadi hina Islam..??? hah??? hah??? PUM menilai berdasarkan fakta, bukan logik akal umPORno kamu!! yang aku perhati skrg ni..makin ramai wujudnya blog pencacai2 umPORno ni,maka makin jelas dan makin terang sgt2..rupanya2 penganut umPORno ni ramai sgt cetek ilmu(bodoh)..semua blog2 pencacai umPORno hanya berdasarkan logik akal, ikut nafsu..hujah yang lemah,budak2 tadika!..jgn marah, terimala hakikat!.

    BalasPadam
  23. bak kata admin blog ni " Inilah yang mengkompiuskan aku sebenarnya."..aku nk gelak dulu sebelum jawab, hahahahaha...wei PUM lebih pandai menilai la dari kamu menilai, kesian tol kamu ni!! karikatur zunar hina nama Allah & Rasul kata ko???haha..aku geram sebenarnya bukan sbb ko bodoh, tapi aku geram sbb ko ni xnk mengaku bodoh..pastu teruslah mengelirukan orang ramai, banyak la koleksi dosa ko..taubatlah, aku nk tnya la,kalu kamu ni nma "satulimatiga binti muhammad"..so ini kira hina Islam/Rasul ke?hah?? jawab!! kamu ni konpius ye...hehe kesian...

    BalasPadam
  24. Berfikirlah mengunakan iman dan bukasnnya akal semata mata, syaitan akan sentiasa cuba menyesatkan kita agar was was terhadap keagungan tuhan sebab itu matlamat mereka.

    BalasPadam
  25. Nampaknya semua penyokong pembangkang yang kutuk penulis blog ni bersetuju bahawa Anwar sedang berzina! Wow! Syabas penulis blog. Tulisan anda menampakkan penafian mereka sebelum ini!

    BalasPadam
  26. x de sape kate vid itu anwar sedang berzina. oghang kate palakun tu dalam keadaan yang amat mengaibkan. puakx pas majoritinye cukup tinggi nilai kutukannya. ini lah bahasa yang diajarkan oleh yang bernama MURSYIDUL AM / TOK GURU / TUAN GURU dan sebagai nye. tahniah kepada ulamak pas yang telah berjaya mentarbiah pas dan sekutunye berbahasa seperti kera di hutan.
    tahniah pengendali blog kerana berjaya menzahirkan siapa sebenarnya pas dan pengikutnye.

    BalasPadam
  27. RASULULLAH MEWASIATKAN KITA 2 PERKARA.IAITU:-

    1 - AL.QURAN
    2 - SUNNAH

    KALAU KITA BETUL2 BERPEGANG PADA KEDUANYA, PASTI AKAN AMAN DUNIA...

    BalasPadam
  28. untuk penyokong pas yang nak pergi bersih

    sape ketua nye
    ape ugame nye
    ape matlamatnye
    pikio le kome oooooi

    bodo betuiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

    BalasPadam
  29. Ape punya blog tak tau nak beza pasal hukum hakam, pi rahhhh mabuk, cuba lah dalami ilmu agama sikit, jangan ingat belajar agama sampai sek menengah dah cukup. Kalau dah cukup tak kan ada yang haru biru macam nie, benda yang simple pun tak dapat dibezakan.

    BalasPadam
  30. bodoh punya blog ni....

    BalasPadam
  31. xpaham aku artikel ko ni? bengap sgt. melayu bodoh sombong macam ini lah. jadi lah lagi penjilat umno tu. makan abis tahik depa. teruskan menjadi bodoh.

    BalasPadam
  32. gua tau lu sokong PAS ... ni sumer rivers saiko jer..betol tak?kalau betol pon bagus sbb x padam komen2 yg menunjukkn kebebalan lu dlm islam...

    BalasPadam
  33. Wahai penulis blog bangang.. Ternyata kenyataan ko berlandaskan OTAK ko saja.. Xpa la kalau ko nak angkat UMNGOK ko.. tetapi janganlah nak mempermain2kan islam.. KO ORANG ISLAM KA..

    BalasPadam
  34. ui Zina sama dengan Liwat...persepakatan ulamak majoriti fukaha mengatakan empat mazhab termasuk imam shafi' berpendapat zina sama dengan liwat..dalam kes video seks Eskay menuduh Anwar membuat hubungan seks dengan wanita Cina..tu memang kene abwak 4 orang saksi..Dalam zunar kartun tu bukan menghina islam tapi menghina Ulamak Umno yang berdiam diri tak nak menegur perlakuan menteri dan rasuah oleh pemimpin mlaysia..utusan berupa menghina secara lansung agama islam..

    BalasPadam
  35. Aku nak tafsir maksud yg tersirat disebalik karikatur tersebut...Sebenarnya karikatur tu hendak menerangkan ULAMAK UMNO bukan takut dengan ALLAH tetapi takut dengan pemimpin UMNO tetapi ULAMAK sebenar dia hanya takut kepada ALLAH dan bepegang teguh dengan suruhan ALLAH dan RASULULLAH.

    Osman

    BalasPadam
  36. Wahai pemilik Blog yg cerdik lagi bijaksana tolong terangkan dekat mana kenyataan TGHH ini awak katakan menghina Islam "Kita berpegang kepada konsep empat saksi yang adil dalam kes zina dan liwat. Video tidak boleh jadi saksi kerana video itu besi, ia tiada mata dan telinga".
    Bukankah firman ALLAH jelas dan terang tentang tuduhan zina "Dan orang-orang yang menuduh wanita-wanita yang baik-baik (berbuat zina) dan mereka tidak mendatangkan empat orang saksi, maka sebatlah mereka (yang menuduh itu) dengan 80 kali sebatan, dan janganlah kamu terima kesaksian mereka buat selama-lamanya. Dan mereka itulah orang-orang yang fasik." (Surah an-Nur 24:4,5).

    Osman

    BalasPadam
  37. wah..ramainya berpihak sama pak syeikh aka anwar....pas halalkan zina .....dan liwat..

    BalasPadam

Komen puas-puas agar anda berpuas hati! Pastikan anda betul-betul puas hati!