Rabu, 3 November 2010

Mengapa “Zakat” untuk orang Asli dihulur Nik Aziz ambil dari tokey balak? Beri pula on-the-spot, tak ikut prosedur!

Jentera PAS terketar-ketar nak mampus untuk menjawab gambar yang menunjukkan Nik Aziz sedang ambil duit dari seorang individu dan diberikan kepada orang Asli di Galas. Penulis telah ulas perkara berkenaan di sini.

Namun seperti biasa, PAS akan spin cerita mengatakan ia adalah pemberian untuk asnaf yang berkelayakan iaitu saudara baru yang memeluk Islam (sini). Yang tolong dedah tu pula Malaysiakini. Mengapa Malaysiakini tak letak pun gambar berkenaan yang sebelum ini tengah panas di laman-laman blog? Betul la lu macai Pakatan Haram!

Memang betul, saudara baru yang memeluk Islam layak untuk mendapat zakat. Namun penulis ingin mempersoalkan;

Pertama, mengapa pemberian yang dikatakan zakat berkenaan diberikan tunai on-the-spot dan tidak mengikut prosedur Majlis Agama Islam dan Adat Istiadat Melayu Kelantan (sini)?

Bukankah saudara baru berkenaan seharusnya mengisi borang dan perlu melampirkan dokumen pembuktian yang beliau seorang mualaf? Ini tidak, selepas selesai acara peng-Islaman terus Nik Aziz hulur. Mengapa tak ikut prosedur? Adakah ia diberikan terus disebabkan kempen pilihan raya sedang berlangsung? Kalau tak pilihan raya jawabnya mau kena tunggu sebulan dua la ya baru dapat?

Kedua, Mengapa orang yang menghulur duit kepada Nik Aziz adalah tokey balak dan bukannya pegawai Majlis Agama? Buletin Utama malam semalam mendedahkan sumber wang berkenaan diambil dari tokey balak. Takkan tokey balak bagi zakat cash kot? Agak-agak la nak guna kontraktor kalau nak merasuah pun. Nampak sangat weh!

Kesimpulannya, PAS memang gunakan nama Islam untuk menghalalkan tindakan mereka untuk menagih undi dari para pengundi di Galas. Sampai nama zakat pun nak dijadikan sebagai umpan undi.

Cukup-cukuplah pergunakan Islam. Rasuah tetap rasuah. Rakyat bukan buta untuk menilai!

Dulu, mereka bukan main hentam BN kononnya rasuah. Rupa-rupanya, mereka lebih hebat amal rasuah dalam jubah!

Munafik sungguh!

13 ulasan:

  1. di harap org yg buat fitnah akan dapat balasan yg teramat pedih sekali, biar dia rasa, tuhan bagi akal, al-quran & sunnah x mau ikut, rasakan lah nanti........

    BalasPadam
  2. apa yang fitnah? nik aziz hulur duit dari tokey balak. jawab la!

    BalasPadam
  3. macam mana MB nak ikut prosedur. ini time election maaa... time pas mau tabur duit suka hati ma....

    BalasPadam
  4. sjak ble org bN reti prosedur ni??kompius aku

    BalasPadam
  5. CoffeBoy..karipap cedap..3 November 2010 2:47 PTG

    apa nak kopius Azman,org BN memang tak reti prosedur, tp kalau Pas yg buat itu namanya 2x lagi bangang!
    mcm juga dangdut biasa buat sesetengah org BN tp kalau org PAS yg pergi memanglah boleh dipanggil celako, apatah lagi kalau ditangkap khalwat masa pakai jubah memang layaklah dipanggil anjing!
    -memang layaklah Pas digelar anjing2 Neraka.

    BalasPadam
  6. kih kih kih setuju dengan ko CoffeBoy..karipap cedap.. kih kih kih

    BalasPadam
  7. pada layan org pas baik layan bluefilm.

    BalasPadam
  8. KAH KAH KAH KAH .. PAS DAH KANTOI.. NIK AJIS MESTI KENA PENJARA LA LEPAS NI.. KAH KAH KAH KAH KAH.. APE LAGI SPRM.. AMEK TINDAKAN LA..

    BalasPadam
  9. Mano boleh sprm ambil tindakan kak wolly selipor.dio tu suci murni lagi maksum(kato ore pah ler)...hahaha

    bilo kena bate hidung dio,semua fitnah belako,walau ado bukti.ore lain,abis ditelanjangkan sampai bercerai berai maklah tu.

    BalasPadam
  10. Itu sebab ahli UMNO ni sengal ,lembab& Bangang pulak tu.Hukum bab zakat pun tak tahu beza antara Zakat dan rasuah. Itu sebab Ali Rustam tak mengaku dia perasuah.tengok Blue filem pun anggap tk dosa.kalau bagi zakat kena penjara itu tandanya kamu tu jahil undang2 jahil hukum Agama bengap betul.Orang bagi zakat ikut sukalah dia bagi sapa. Bagi terus ke 8 asnab pun boleh , wakil pun boleh dia punya suka le. Dia wakil pada TGNA bagi ZAKAT pada MUALAF sedangkan dia termasuk asnaf yg 8 salah ke?. kau orang ingat bagi pejabat agama baru sah tak bagi pejabat agama tk sah kau tanya MUFTI betul tak? itu TOK Ali rasuah yang jual harta MAIM (WAKAF)pada bukan ISLAM BC LIM ENTERPRISE sila rujuk KETUA Audit Negara kau org tk menyalak pulak. Suruh mengaji tk nak.....hidup dalam kejahilan mcm ABU JAHAL(BAPAK JAHIL).

    BalasPadam
  11. Astaga..gila betoi la pemilik blog neh..
    dosa duk mengata org bagi rasuah..nampak gambar duit ja terus ckp org rasuah..najib terang2 duk bagi rasuah kat you tube hang xdak cakap apa lak nooo??u help me..i help u..wakluuu..

    nah!! tgk video neh!!

    http://www.youtube.com/watch?v=ZjhwupWIp7s&feature=related

    BalasPadam
  12. sila bkk balik buku pengajian agama Islam bab zakat. Study bg hbs dlu bru hntam.

    BalasPadam
  13. xsemesty nye rasuah so xptt tuduh cam 2.....niat masing2 lain.......kalu iklaz xrasuah name nye.......sape wat fitnah nie mintak2 hidup xsenang

    BalasPadam

Komen puas-puas agar anda berpuas hati! Pastikan anda betul-betul puas hati!