Jumaat, 29 Oktober 2010

Nik Aziz Menangis!

Ramai yang pasti tersentuh apabila melihat umpan undi yang dibuat PAS apabila meletakkan gambar-gambar Nik Aziz tengah menangis. Kononnya menangis kerana ditindas dan dizalimi BN! Poorahhhhh!

Sebenarnya gambar-gambar Nik Aziz tengah menangis adalah modal PAS untuk mendapat undi simpati di kalangan umat Islam.

Gambar-gambar berkenaan mula digunakan dalam PRU 2008. Apabila ia dilihat sebagai berkesan untuk memainkan emosi pengundi agar mengundi PAS, ia berterusan digunakan dalam siri pilihan raya kecil yang berlangsung.

Apa yang menjelekkan, di kawasan yang ditandingi oleh DAP (contohnya di Sibu) dan PKR pun diletakkan gambar Nik Aziz menangis! Punya la pergunakan air mata Nik Aziz tu untuk tagih undi.

Penulis tidak akan berasa hairan jika gambar-gambar berkenaan akan terus digunakan dalam pilihanraya umum akan datang.

Cuma, persoalan yang penulis ingin ditanya kepada PAS ialah mengapa tidak disertakan sekali tangisan air mata rakyat Kelantan yang telah lama merana akibat janji-janji palsu Nik Aziz dalam pilihan raya sebelum ini?

Mengapa tidak disertakan juga tangisan orang Asli di Galas yang tanahnya diambil sesuka hati oleh Kerajaan Kelantan untuk mengkayakan kroni?

Mengapa tidak diletakkan juga tangisan ibu-ibu dan bapa-bapa di Kelantan yang merindukan anak mereka yang mencari rezeki di perantauan yang disebabkan oleh kegagalan Nik Aziz mewujudkan peluang perkerjaan di Kelantan?

Bukankah tangisan rakyat itu lebih besar dari tangisan Nik Aziz seorang yang mahu mengekalkan kuasa?

Sedarlah warga Malaysia sekalian. Jangan lagi terpedaya dengan tangisan Nik Aziz. Ia hanya tangisan untuk mengekalkan kuasa.

Ayuh, kita mulakan di Galas, biar Nik Aziz menangisi kekalahan PAS selepas ini!

36 ulasan:

  1. Untuk makluman anda semua, air mata yg di keluarkan oleh ostz ziz tu adalah air mata buaya. Menunggu bila dan apa lagi yg nak di lahap selepas menang kat GALAS ini. Hanya ALLAH sahaja yg tahu akan kepuraan dan lakunan ostz ini. Semoga satu hari ALLAH akan tunjukkan apakah jenis air mata yg keluar dari ostz ni.

    BalasPadam
  2. setuju sangat santauangin. ini tangisan nak undi. tangisan takot ilang jwatan MB!

    BalasPadam
  3. Risau jugak umno tengok gambar TGNA nangis yer...

    BalasPadam
  4. hinanye kan org umno...

    BalasPadam
  5. nak risau apa, orang-orang BN semua tau nik aziz menangis takut kehilangan jawatan kehilangan pangkat. orang pas ja bodo dok sembah2 jaja gambar nik aziz nangis tu

    BalasPadam
  6. hina lagi org yg berpura pura menangis sbb undi...podaaahhh..

    BalasPadam
  7. hinanye kan Nik Aziz

    BalasPadam
  8. Nik ajis bukanlah pemimpin yang bijak sangat,Jauhlah kalau nak banding dengan Che Det.Dulu waktu kerajaan berkrisis dengan British.Che det lancar kempen "Buy British Last".Kerajaan kelantan nak tunjuk pandai pada masa tulah dia swastakan bekalan air kpd Thames Water London,Kononnya nak tunjuk terrer.Akhirnya masalah air tak selesai kena bayar pulak RM50 juta tunai pada Thames water(Duit Rakyat tu).Dah terdesak pimjam dengan kerajaan pusat yang nik ajis kata zalim.Dapatlan pimjaman mudah RM600 juta.Bolehlahlah selesaikan masalah air tapi sampai sekarang pun bekalan air yang asas tu masih tak keruh.Air mata Nik ajis bukan boleh mandi ke membasuh ke nak basuh najis pun tak cukup.Orang tak berfikir dan membaca bolehlah tipu

    BalasPadam
  9. bodohnya penulis blog ni..
    jgn tulis kalau ilmu takde..
    sapelah kau berbnding ulama'?

    BalasPadam
  10. kih kih kih bodoh lagi ko yang dok mengutuk blogger ni kih kih kih sebab apa bodoh? sebab kena tipu ngan nik aziz yang nak kekal jawatan tu pun ko bangang tak nampak. kah kah kah!

    BalasPadam
  11. dulu kapal sink cakap langkah mayat dia dulu kalau nak Islam sekarang anwar dan DAP semasa mmbentuk Pakatan Rakyat selepas pilihanraya lalu tiada negara islam dibincang...jangan nak tubuh nak bincang pun tak boleh....kisah dulu dan kisah skarang sama saja...PAS dah bongok tahap cipan...Dia tu menangis pasai seilapar dia hilang lee ooiiiii....pe le bongok tuii tuii orang PAS nih...

    BalasPadam
  12. sama-sama kita berdoa agar dihindarkan dari fitnah ulama pembohong sebagai mana kita memohon dijauhi dari fitnah dajal

    BalasPadam
  13. Patutnya n ajis sendiri malu dan tak bagi gambar menangisnya dijaja dan dijadikan bahan kempen politik.Bayangkan kalau kita sendiri menangis syahdu ketika berdoa memohon pertolongan Allah,kendian ada orang ambil gambar dan gambar itu dijaja ke sana kemari,tak rasa malu ke?Bukankah patut amal ibadah kita dengan Allah disorok2 bukan dipamer2 untuk tatapan orangramai?

    Yalah,ulama poltik manakan sama dengan ulama sejati.Hukum-hakam pun ikut kepentingan politik.Kepentingan politik mengatasi kepentingan agama.Pas lebih besar dari Islam.

    BalasPadam
  14. Oooii!! tu air mata cari makan beb..setitik yang jatuh bernilai berjuta2 dinar tuhh..sb tuh ni ajis leh beli merz n g haji free....hehehe,tapi tak nampak pulak juak2 Pas yang nak tadah air mata Nik ajis..manalah tau kot2 nak buat air penerang hati,jampi serampah, nak buat halau hantu2 setan jembalang..Hidup betoi lakonan nik ajis..

    BalasPadam
  15. oh umat melayu Islam yg kononnya mukmin...

    ulama sejati tidak akan sekali2 menukar2 fatwanya sendiri! dulunya haram parti melayu bekerjasama dgn kafir tapi sekarang parti yg gunakan nama Islam tidak apa pula.

    dulunya 'ulama'2 dlm pas menghukum sekular mana2 pelajar yg belajar di sekolah2 kerajaan & melanjutkan pelajaran ke universiti biayaan kerajaan. pelajar2 yg belajar disekolah2 agama kerajaan negeri saja yg 'alim', manakala yg lain adalah terkeluar dari ajaran Islam @ menjadi 'kafir'!!!. (debat yg masyhur masa mak ayah aku aku masukkan aku ke sekolah inggeris tahun 60an dulu!! AKU TAK AKAN LUPA KATA SEORANG 'USTAZ' PAS KPD AYAH MAK AKU MASA TU!!)

    SEKARANG SEKOLAH MANA YG TAK ADA ANAK2 ORANG PAS? UNIVERSITI MANA YG TIDAK DITEMBUSI OLEH ANAK2 ORANG PAS & PENSYARAH2 PAS? TIDAK TERASA DIRI JADI SEKULAR KAH? bagaimana tuan2 & PUAN2 MENGISI TEMBOLOK DGN UPAH YG SUMBERNYA TUAN2 & PUAN2 SELALU JERITKAN 'HARAM'?

    dulunya 'ulama'2 pas selalu kata tidak boleh menerima hadiah, pemberian orang lain kerana boleh diftnah tapi sekarang semuanya boleh sebat atas nama perjuangan Islam!

    ulama sejati tidak akan menitiskan airmata menunjukkan kelemahan atau kekecewaannya serta kegagalannya memimpin ummah. ulama 'sejati' juga tidak akan memalingkan mukanya dari orang mukmin lain yg tidak sealiran jika tidak bersependapat dlm perkara2 yg hanya ranting dlm Islam

    sebaik2 ulama ialah mereka yg kuat imannya & tidak berpaling dari bertolong-tolongan sesama mukmin walaupun berbeza pendapat.

    jelas, 'ulama' yg hanya suka orang yg taksub mengikutnya tanpa sebarang bantahan walaupun salah tetapi tidak boleh menerima teguran orang lain terutama yg tidak sehaluan... inikah 'ulama' sejati?

    ulama sejati juga tidak akan menjalinkan silaturahim dgn kafir harbi hingga melebih2kan mereka dari umat Islam yg lain hanya kerana perbezan ideologi (bukannya berlainan mazhab atau pegangan agama)..

    sedarlah siapa menipu siapa di sini. jgn kerana lakonan airmata yg sedikit menyebabkan kita sendiri hilang kewarasan!

    banyak kesilapan 'ulama2' pas lakukan tetapi penyokong2nya tetap memejam kedua belah mata mrk semata2 krn termakan janji syurga wajib sebagai ahli. siapa yg benar2 yakin & pasti dia boleh masuk syurga hanya krn menyokokng 'ulama' begini?

    bukankah ketetapan yg Allah SWT jelaskan dlm AlQuran ialah berbuat baik setiap masa sebagai jaminan ke syurga? adakah menghukum muslim lain yg tidak sealiran sebagai 'kafir' itu baik? adakah mempermain2kan hukum Allah & memilih2 menghukum perbuatan orang lain sebagai haram tapi perbuatan sendiri yg serupa dgn orang lain tadi sebagai halal itu baik? apakah menggunakan ayat2 AlQuran utk mendapatkan kedudukan 'abadi' & selamat dlm parti itu sesuatu yg baik? apakah menggunakan institusi diraja itu baik setelah menghukum orang lain salah dulunya?

    semuanya sudah jelas ditunjukkan sendiri 'jalan pulang' oleh puak2 pas ni tetapi mrk malu utk mengakui bahawa mrk telah TERSILAP BESAR terlajak melakukan apa yg mereka namakan sebagai haram semuanya dahulu...

    mengenangbudi

    BalasPadam
  16. setuju sangat la hai dengan mengenangbudi!

    BalasPadam
  17. hattazurtumul maqobir... kalla saufataq lamun

    BalasPadam
  18. biasa la nangis demi undi....

    BalasPadam
  19. cayalah tok guru...sudah2lah tu...pencen jelah...turunlah anda sebelom anda diturunkan..tapi takpe, kl kena gulingkan pun tetap salah UMNO...betol tak tok guru..longkang tersumbat pun salah UMNO gak..gilo...

    BalasPadam
  20. nmpk sgt kbodohan pmuda umno..
    jaja isu murahan..
    dah la pegi rayu undi kat tadika..
    msuk tv??
    ish3..
    dop mlu weh!!!!!

    BalasPadam
  21. Semuga Allah makbulkan doa doa kita agar Islam dan PAS terus berjaya di Msia.

    Tenangkan fikiran terus berusaha dan ingatlah Allah selalu.

    Maher Zain | Malaysia Tour 2010


    http://www.youtube.com/watch?v=5dQPM6taQpM

    BalasPadam
  22. Sabda Rasulullah s.a.w. berbunyi; " Sesiapa yang mencari keredaan Allah dengan kemurkaan manusia nescaya Allah akan mencukupkannya dengan pertolongan manusia, sesiapa yang mencari reda manusia dengan kemurkaan Allah, Allah akan menyerahkannya kepada manusia". Hadis ini adalah dari Riwayat al-Tirmizi, dan ianya adalah hadis hasan.

    BalasPadam
  23. maka celakalah orang-orang yang menghina sesama manusia termasuklah orng yang tulis blog ini;; amin

    BalasPadam
  24. Sokong TGNA. Dah lebih 20 tahun memerintah. x lama lagi boleh lawan rekod Tun Det laa....sapa pun yg dok kritik alim ulama dengan hujjah2 dangkal dan cari makan..nanti kita jumpa di mahkamah...Mahkamah Rabbul Jalil....Allah akan tentukan sapa yang benar dan sapa yang bmasalah...

    BalasPadam
  25. ceh...ini sapa yang masi tertipu dgn si nik ajis tak tau la pemikiran kat mana..... tuhan yang disembah...ni tak nik ajis ni yang disembah.....pui....
    aku tak rela la bertuan kan nik ajis keparat ni

    BalasPadam
  26. kalau jumpa nik najis dengan ular senduk ketuk serban nik najis dulu sebab dia lagi bahaya kuat menipu dan putar belit.

    BalasPadam
  27. Memang benarlah kata orang, orang-orang Bangsat Negara ni buat web atau blog untuk menghina atau memaki hamun orang lain, sedarlah wahai penulis, bacalah web atau blog Pakatan Rakyat tiada maki hamun atau cerca yang di tulis melainkan fakta kebenaran. Kalau macam ini macam mana orang orang Bangsat Negara nak menang pd PRU 13 nanti. Buat kata pepatah kalau bapak dah borek anaknya lebih menggelitik, tak gitu. Lu pikirlah sendiri.............

    BalasPadam
  28. kah kah kah blog pakatan haramjadah tu takda caci maki? siap dengan ubat lintah bagi naik konek tu apa? betul la siul mamat 1545

    BalasPadam
  29. SETAHU AKU DAH LEBIH SEDEKAD NIK AJIS MENANGGIS DAN KALAU DIKUMPUL AIRMATA PALSUNYA SUDAH PENUH KOLAH MESJID DI KELATE....TAK PAYOH LA TOK NANGGIS BUAT MALU KO ANAK CUCU DAN BUDOK-BUDOK...HUDOH BENAR ORANG TUA NANGGIS MACAM MUKA TAK SUDAH....KALU NAK NANGGIS JUGA GI NANGGIS DIPERDU BULOH KE,DI BELAKANG RUMAH KE TENTU ORGHE TAK NAMPOK....NAK JERIT LA SEKUAT MANA PON ORGHE TAK DENGA ORGHE TAK TENGOK TOK....TOK KENA INGAT AIR MATO TOK TU JADI AZIMAT AIR MATO TOK TU BERKAT.....KALU PUAK PAS TAHU TENTU DEMO TU PAKAT PICIT MATA TOK SEBAB NAK AIR MATO TU NAK BUAT UBAT NAK BUAT AZIMAT....DAN PALING MUJARAB AIR MATA TOK NI BULEH BUAT PENERANG HATI ABANG KARPAL DAN KHALIFAH DEKAT PULAU PINANG TU.....TOK SOH LA NANGGIS TOK BUAT MALU LA....SENYAP,SENYAP,SENYAP LEPAS NI AWE UPAH PISANG JELA BERANGE.....GI MASOK TIDO ESOK NAK BANGUN PA-GI NAK NANGGIS TEMPAT LAIN PULAK......

    BalasPadam
  30. Astagfirullah... hm.. aq x taw nk ckp apa ngn msyrkt islam zman ni... hm... Allah maha mngetahui... Sedar la wahai pnulis blog ini... anda sdg mnghina insan yg brtaraf ulama...!!! apa kulit da tbal nk msuk neraka..??? 2lah mak bapak hntr g bljr tinggi2 smpai gayat.. tp x amal..bila nk amal..??? tunggu smpai jd mayat..???? Wallahualam.... Takbir..!!!

    BalasPadam
  31. JGNLA BERLAGAK BODOH SGT!!!!!!!!
    kite hnye manusia biase,,mne kite taw dye menangis sbb ape...

    BERFIKIRAN RASIONAL lah siket bro!!

    DONT BE SUCH A STUPID :P

    BalasPadam
  32. astaghfirullahaladzim,
    tok guru menangis sebab die faham isi dan maksud doa yang dibaca tuh, bukannya untuk menagih simpati.
    inilah dunia akhir zaman, ulama dipersendakan.
    TAKBIR!!!

    BalasPadam
  33. Dah dah la tu pok nik. Bagi la can orang lain pulak. Dulu sedap cakap kat Che Det. Sekarang dah terkena kat batang hidung sendiri. Sendiri mau ingat la.

    BalasPadam
  34. Astaghfirullahalazim

    BalasPadam
  35. tak berminat dgn politik

    BalasPadam
  36. tutup je la blog ni...pusat dosa fitnah free2..buat malu org Islam je...x lyk duk kt muka bumi duk nikmati nikmat Allah tp duk fitnah org len membuta tuli...

    BalasPadam

Komen puas-puas agar anda berpuas hati! Pastikan anda betul-betul puas hati!