Jumaat, 22 Oktober 2010

Bandingkan Islamic Fashion Festival yang dianjurkan Jakarta, Monte Carlo & Kuala Lumpur. Terbukti Rosmah difitnah!

Di bawah ini adalah gambar-gambar dari Islamic Fashion Festival yang diadakan di Jakarta pada 29 dan 30 Jun 2010. Tuan rumah yang bertanggungjawab ialah Indonesia.

Untuk gambar-gambar lain yang dianjurkan di Indonesia, lihat sini, sini, sini, sini, sini, sini, sini, dan sini.


Seterusnya, gambar-gambar dari Islamic Fashion Festival yang dianjurkan di Monte Carlo pada 9 Ogos 2010. Tuan rumah yang menguruskannya adalah Monaco. Jangan terlepas pandang, gambar yang dipolitikkan PAS berada di sini.

Gambar yang dianjurkan di Monaco ini diambil di sini.


Berikut pula gambar-gambar Islamic Fashion Festival di Kuala Lumpur. Tuan rumah yang menguruskannya adalah Malaysia.



Barisan selebriti tempatan yang turut menjayakannya


Artis tempatan yang menjayakan persembahan.

Gambar-gambar penganjuran di Kuala Lumpur ini diambil dari laman web rasmi IFF di sini.

Slaid berikut juga ada paparannya.


Setelah lihat kesemuanya, yang diuruskan oleh tiga Negara penganjur yang berbeza, apa kesimpulan yang dapat dibuat?

Kesimpulannya ialah peragaan pakaian di ketiga-tiga Negara adalah berbeza di antara satu sama lain kerana ia mengikut tema tempatan (Negara penganjur).

Ini bermakna pengisian aktiviti, pelaksanaan dan perjalanan IFF diuruskan oleh tuan rumah. Bukannya oleh ROSMAH!


Rosmah hanya Penaung bagi kewujudan IFF. Beliau adalah orang yang beri idea penubuhan IFF dengan harapan industri busana akan meningkatkan pendapatan masyarakat Islam di seluruh dunia. Selain itu ia juga bertujuan untuk menolak perspektif negatif Barat terhadap Islam yang kononnya jumud dan mengongkong penganutnya.

Rosmah bukanlah orang yang menguruskan pengisian, pelaksanaan dan perjalanan aktiviti IFF. Beliau hanya orang yang menasihati. Jawatankuasa pelaksana (tuan rumah) yang akan menentukan segalanya!

Sama juga macam Tun Mahathir yang menjadi penaung PERKIM sebelum ini. Tun M hanya melontarkan idea dan memberikan ucap utama dalam majlis-majlis PERKIM. Bukan beliau yang tentukan apa yang boleh dan yang tidak boleh dibuat oleh PERKIM.

Jelas, PAS menjadikan isu ini sebagai modal politik untuk memburukkan Rosmah dan seterusnya memalitnya kepada Najib.

Ia terbukti apabila diakui sendiri oleh Fadhil Osman, Ketua Penerangan Dewan Pemuda PAS Wilayah Persekutan seperti berikut:


“Hasil perbincangan, Pemuda PAS Wilayah mengambil pendekatan yang lebih bersifat untuk mendapat sokongan politik

Tak percaya? Baca sini! Malaysiakini yang laporkan tu. Bukannya Utusan!

Betapa busuknya PAS hingga sanggup menjatuhkan maruah orang untuk mendapat kuasa.

Kasihan Rosmah, berterusan PAS dan Pakatan Haram memfinahnya untuk memperoleh undi dan kepentingan politik. Entah sampai bila ini akan berterusan.

Semoga Rosmah tabah dalam menghadapi fitnah ini dan cabaran yang bakal mendatang.

Itulah harga yang perlu dibayar apabila menjadi isteri kepada orang nombor satu Negara.

100 ulasan:

  1. bagus bro. terbukti pas jalang politik malaysia.

    BalasPadam
  2. pelacur agama akan mengambil kesempatan atas apa jua isu.

    BalasPadam
  3. Salam sdara,
    Saya pun blog proBN.Tp dalam hal ini kita tak boleh nafikan Rosmah silap.Patutnya protocol officer PM kena pastikan semua busana mengikut kehendak tema IFF.Tp mgkn terlalu ghairah kat Monte Carlo sampai lupa.Maka terpacul lah busana menghina Nabi Muhammad SAW.

    Buktinya ada dalam video di blog saya.Harap lain kali Rosmah lebih peka bab ini.

    Walaupun kita pro tapi yang tak betul wajib kena tegur.

    BalasPadam
  4. PASamdul ni mmg mcm tu la .... kalau bab2 memfitnah dia la bapak segala fitnah .... tapi maklum la diaorang ni kan maksum .... mcm yahudi lah ..ajaran dia kalau diaorang bunuh bukan yahudi tak dosa ... bunuh yang lain dari yahudi halal tayyibah ... tak ke sama tu ...

    BalasPadam
  5. setuju dengan APA tapi bolehkah di monte carlo pegawai protokol PM campur tangan sedangkan ia dianjurkan oleh monaco?

    pas fitnah rosmah kata dia yang ajurkan semua ni. punya la teruk pas hampas!

    BalasPadam
  6. bro - penjelasan yang sangat baik..


    gua ada linkkan ke sini.


    syabas bro!

    BalasPadam
  7. Salam Tanpa Nama.
    Penganjur nya ialah pemilik event IFF iaitu Dato Shah Reza dan Rosmah sebagai penaung bukan Monaco.Kehadiran VVIP adalah sebagai tetamu undangan Rosmah dan Shah Reza untuk event itu.

    Jadi tidak timbul soal pegawai protokol tidak blh kawal apa yang disembahkan.

    Tapi saperti komen saya sebelum ini,Rosmah harus berhati hati di lain kali.Jangan sebab terlalu ghairah lupa rakyat sentiasa memerhati.

    Dalam zaman kecanggihan cyber ini rakyat boleh bau kentut kita tak sampai 5min walaupun dilepaskan di New York.

    BalasPadam
  8. tgk la backdrop dia pun tak sama.

    BalasPadam
  9. dari apa yang di nyatakan dr.asri tentang pas memang tepat "lebih baik mendengar lagu penyanyi dari mendengar ceramah pas yang menghina sesama islam ", pas sememangnya haram bukan kata pas sahaja tetapi termasuk suara2 pas, akhbar2 pas, pemimpin2 pas, penyokong2 pas, bak kata apa sahaja dari pas semuanya haram seperti babi bukan babi sahaja yg najis tetapi semua berkaitan dengan babi tetap najis...aku menyeru semua penduduk malaysia , nampak sahaja kelibat pas, bendera, logo, penyokong pas..hendak lah ludah ke tanah..tuiihhhhh..(isyarat sahaja).sambil berniat "Ya Allah..palingkan aku, keluargaku, kawan2 ku , rakyat islam malaysia dan umat muhamad SAW dari angkara kejahatan dan kemunafikan pas...sejak mendengar beberapa orang ulamak bercerita kemunafikan pas...

    BalasPadam
  10. http://www.pmo.gov.my/datinrosmah/_view_speech.php?submission_id=223

    BalasPadam
  11. Ohh my God, saya telah turut memfitnah sama insan yang tidak berdosa... Perlu diperjelaskan dengan segera... Semoga Allah mengampuni dosa² mereka yang memfitnah tanpa sengaja ini...

    Love,
    ISLAMIK FASHION... Katanyaaa! Katakaoo!!!

    BalasPadam
  12. Segala kekeliruan sudah diperjelaskan; bagus saudara.... semoga yg kusut terlerai, yang fitnah terhenti..... Amin

    BalasPadam
  13. bagus br0,,ni dapat mengelakkan fitnah..
    maka pihak yang menganjur yg bsalah dlm pkara ini

    ttapi bg ak rosmah patut tegur scara terang-terangan smasa kt monaco bhwa fesyen islam mereka tsebut mmg sudah jelas salah

    so dia pun salah juga klau xtegur lebih2 lagi sbb dia ad kuasa nk bucap n dia juga isteri pemimpin ttinggi negara

    BalasPadam
  14. salam,

    bagi puak2 pas ni bini pm merupakan wanita yg sgt berdosa di mata mrk! biar banyak manapun amal kebajikan yg isteri pm lakukan mrk tetap menghukum dia bukan ahli syurga seolah2 mrk tahu siapa2 yg akan masuk syurga...isteri pm tak bertudung, pm yg tanggung, bukan encik2 tuan2 puan2 semua...dah ramai yg tegur, selebihnya serahkan kpd Allah SWT! tak payah nak maki hamun isteri pm & pm. hanya menambahkan dosa yg sedia ada...
    sedangkan ramai lagi penyokong2 pas termasuk ahli2 pkr & dap yg ada anak2 gadis, isteri2, janda2 & kawan2 mrk ramai yg masih gagal menutup aurat dgn baik..tengokla semula gambar2 sekitar pilihanraya kecil beberapa kawasan yg menunjukkan anak2 gadis, wanita2 melayu pkr & dap tanpa memakai tudung mengibar2kan bendera pas dari kenderaan2 mrk.
    apahal pulak isteri rpk yg orang2 pas cukup percaya ckp2nya walaupun ternyata mrk suami isteri tidak peduli psl aurat tapi orang2 pas tak pernah buka mulut psl bini rpk tu!
    memang berpilih2 sungguh hukum hakam orang2 pas ni!!! silalah tarbiahkan rakan2 anda dlm pakatan haram tu dulu. lepas berjaya mengislamkan mrk semua barulah boleh mendabik dada kamu telah berjaya melaksanakan satu hukum yg anda semua sangat2 beratkan ini...menutup aurat dikalangan ahli2 pr!

    BalasPadam
    Balasan
    1. pemimpin la patutn tutup aurat dulu..sebok suruh parti pembangkang tutup aurat...pemimpin patot jadi contoh...ape la..xpaham2...

      Padam
  15. rosmah nak glemour.. bagus lah.. dia punya pasal najib pening kepalak...tak ya nak heboh pun dia yg menjatuhkan BN nanti mcm KJ@dollah@Samdol@Dodol@al Tertelap@Al Tiduk...

    BalasPadam
  16. Penyokong Rosmah dan Najib kata Rosmah difitnah sebab tuan rumah (Monte Carlo) yang buat gitu. Maknenye Rosmah takde kuase ke atas Monte Carlo, tapi sedarkah dia, dia berkuasa ke atas dirinya sendiri untuk menutup auratnya sendiri...
    A muslimah no need to have this so called fashion festival coz we have al-Quran, hadis and ulama'..
    Nanti bajet 2012 bolehla mintak dari Najib RM3.1 billion untuk majukan this disgusting-fashion-festival.wekk!!

    BalasPadam
  17. pas da jadi parti fitnah org

    BalasPadam
  18. tanpa nama 19.28...
    DS Rosmah tak perlu nk tonjolkan diri dia nk glamour spt tuduhan anda. Dia isteri PM jd org dh kenal dia.Dh cukup glamour pun.

    apalah bingai sgt kamu tu.....

    BalasPadam
  19. bleh tau x mane BUKTI fitnah ni datang dr Jemaah Pas?.... Jgn keluaRkan kenYataan yg MeraGukan krn mgkin ini hanya Fitnah yg diRancang?.... n jikalau ianya betul dr Pas, perlu diBezakan antara kesalahan Jemaah n kesalahan Individu~
    n JanganLah dSebabkan kita Jemaah Islam di Malaysia berpecahBelah...

    BalasPadam
  20. dah terang2 rosmah penaung festival ni..dah tentu dia terlibat..nak bela apa lagi...ini mengenai ISLAM...agama suci kita semua..dan dia juga adalah isteri Perdana Menteri Malaysia...seorang pemimpin negara yang agama Islam adalah agama rasmi...layakkah dia jadi pemimpin kalau dia menyokong dan bersekongkol dengan acara2 yang jelas menghina Islam..salah tetap salah..Allahu Akbar..

    BalasPadam
  21. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  22. Bro tak payahla nak spin bro.... rosmah sendiri tulis hang baca ni... jgn dok buat malu...

    http://www.pmo.gov.my/datinrosmah/_view_speech.php?submission_id=223

    BalasPadam
  23. Woi UMNGOK si bodoh kerana di penaung tu lah org marah... ko nak pusing apa lago UMNGOK? kah kah kaah... si bodoh UMNGOK!

    BalasPadam
  24. Saya sayang UMNO dan BN, please! please! please! Kak Rosmah tolong lah jangan tonjolkan diri lebih sangat mengalahkan menteri-menteri sebab penyokong UMNO sendiri pun dah naik muak tengok Kak Rosmah, takut pula rasa muak tersebut mengjangkiti DS Najib / UMNO / BN pada PRU 13.Ditambah lagi oleh PAS yang sentiasa mencari peluang untuk menjadikan ianya isu. Orang kampung mudah percaya apa saja karut marut. Letih kita orang UMNO untuk membidas isu Kak Rosmah yang dijaja oleh pembangkang. Ikutlah seperti isteri-isteri PM terdahulu.

    BalasPadam
  25. kak rosmah.kepada yang sokong rosmah dan hina PAS.kau nak pertahankan sangat isteri najib dan kau suruh dia tegur majlis kat monte carlo dengan kata pakaiannya tak sesuai buat apa?

    kau belajar islam tak?tutup aurat paras mana?kepala macammana?dia nak jadi penaung sebuah festival busana islam dan dia sendiri tidak tahu cara menutup aurat dan ingin menonjolkan islam.apakah?tidak cukup hinakah?

    BalasPadam
  26. haha..blog pro rosmah rupenye

    ko bela dia ko dpt ape haa? sah2 dia lggr syariat islam. aurat pn x tutup..
    haihh..smoga Allah mmbuka pintu hidayah utknya.. aminn

    BalasPadam
  27. Sebagai penyokong UMNO dan BN, saya nasihati anda yang tak pasal fitnah PAS fitnah RM tentang hal ini siasat habis2. I strongly urge you guys to do MORE and MORE research before you come out with your own conclusions. Evidences are all over the internet, incuding on our beloved RM website. Don't create excuse for them please. Apa yang salah tetap salah.

    IFF ini milik M'sia dan ia adalah event milik negara kita. Kalau tidak masakan CNN menemuramah Raja Reza Shah yang merupakan founder dan pengerusi IFF?

    Tolonglah jadi penyokong berkualiti, bukan menyokong membuta tuli. Kalau macam ni, macamana BN nak improve? Yang salah tak nak mengaku, siap sokong pulak. At least, tolonglah ada sedikit sensiviti terhadap agama korang sendiri.

    BalasPadam
  28. ape2 hal pengajur tetap bersalah dlm hal ni..
    die sebagai penganjur/penaung sepatutnye pastikan segala-galenye berlandaskan "ISLAM"!!!dah terang2 pun fashion ni bertemakan "ISLAMIC"..tapi mane perginye maksud islamic tu???langsung xditonjolkan..lain kali xyah susah2 letak tema islamic tu kalu diri sendiri pun xpaham ape landasan pemakaian islam..gune je fashion festival..kan senang..xde la jd hal camni..sebab sekarang ni rosmah dah mcm mempermainkan islam..

    BalasPadam
  29. Tengok dan dengar apa yang dikata oleh penganjur, pastu baru nilaikan
    http://www.youtube.com/watch?v=Z4mRncSsCZs

    BalasPadam
  30. rosmah sebagai pengajur sendiri pun xtunjukkan milai2 islamic dlm pemakaian die..hhuuuuhuuuu

    BalasPadam
  31. adussss yang salah tu tetap la salah buat apa la kita nak bela yang salah,tegur la yg salah tu..kan ada 3 cara untuk menegur dari landasan islam....klu tidak menutup aurat dah terang terang juga salahnya,ditambahkan lagi yg tidak menutup aurat tu perempuan beragama islam...tidak di ketahui la agamanya islam ker atau nama jer islam...jd benda ni iktibar untuk semua jd panduan masa akan datang

    BalasPadam
  32. Setuju dengan Cik Tanpa Bias. Syabas

    BalasPadam
  33. ceteknye fikiran korg..asal isu cam ni je korg kaitkn politik..tgk link ni http://www.youtube.com/watch?v=Z4mRncSsCZs ...then fikir ni fitnah or realiti..

    BalasPadam
  34. sekurang2nya PAS nak jugak melaksanakan hukum Allah (hudud). harapkan Umngok melaksanakan hudud smpai mati la...hudud hanya utk org Islam sahaja jd tiada masalah untuk melaksanakan hudud di Malaysia. kalau kita x melakukan kesalahan buat apa kita nk takut ngn hukum Allah?mungkin umngok dan sekutu2nya takut sebab byk melakukan kesalahan seperti rasuah, memfitnah dll..kalau kt tgk blk murtad di Malaysia semakin menjadi2.tp kenapa kerajaan umngok hanya perlu berpeluk tubuh?x syg pd agama ke semata2 hanya mempertahankan bangsa Melayu???

    BalasPadam
  35. “Hasil perbincangan, Pemuda PAS Wilayah mengambil pendekatan yang lebih bersifat untuk mendapat sokongan politik”
    "Kita akan berbincang mengenai isu ini dengan Jakim. Setakat ini mereka (Jakim) tidak mengeluarkan apa-apa kenyataan (berhubung isu ini)," katanya ketika dihubungi Malaysiakini.
    Mesyuarat malam tadi juga, kata Fadhil, bercadang menghantar memorandum bantahan kepada Yang di-Pertuan Agong berhubung perkara tersebut.
    .......................
    klau nk bca statement, kna bca lengkap.bca satu1 pkataan klau lemah BM. pemuda pas wilayah batal himpunan sbb nk bincang dgn jakim,memo agong.cara ni(bincang) akan dpt sokongan politik.
    x fhm BM, jgn la memandai2 pulak..

    BalasPadam
  36. Harap dapat baca pandangan uztaz zaharuddin juga..

    http://zaharuddin.blogspot.com/2010/10/islamic-fashion-show-telah-dianjurkan.html#more

    BalasPadam
  37. penganjur sendiri pn xpakai tudung..islam ape mcm ni...

    BalasPadam
  38. Agama sedang di persenda, tapi kalian masih menegakkan benang yang basah. Heran btl aku. Jgn jdi anjing pd rosmah, jilat apa saja yg dilakukan. Menyokong biar dgn otak.

    BalasPadam
  39. TK PAYAH LARR MENUDUH MELULU2 KEPADA PAS.....
    NMPAK SGT SAUDARA NI ANTI-PAS....PAS HANYA MENEGAKKAN BNDA YG BETUL DISISI ISLAM
    (SYE BKN PENYOKONG PAS)

    BalasPadam
  40. Petikan:

    IFF promosi fesyen Islam
    Oleh Fadzlena Jafar (Yang berkunjung ke Monte Carlo, baru-baru ini)
    fadzlena@bharian.com.my
    2010/09/07
    Pelbagai rekaan diilhamkan dengan sentuhan budaya sesebuah negara



    -Pengasas yang juga Pengerusi IFF, Datuk Raja Rezza Shah, berkata seperti pemakaian abaya yang menjadi budaya di Asia Barat, setiap negara juga mempunyai busana tradisional yang menjadi amalan harian dan boleh disesuaikan dengan fesyen Islam tanpa meminggirkan tuntutan syariat.


    -Selain Putera Albert, kehadiran tetamu kehormat termasuk Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Abdul Razak dan isteri, Datin Seri Rosmah Mansor yang juga penaung IFF; Perdana Menteri Qatar, Sheikh Hamad Jassim dan isteri, Sheikha Noora Abdul Aziz serta Ketua Menteri Sarawak, Tan Sri Dr Abdul Taib Mahmud membuatkan majlis makan malam gala itu cukup bermakna.


    -Namun, penampilan koleksi pereka kelahiran Palestin, Hindi Mehdi dengan koleksi Glamour a Paris bagaikan ‘tergelincir’ daripada konsep pertunjukan. Pereka yang kini sedang mencipta nama di pentas peragaan Paris itu bagaikan tidak peka dengan konsep IFF dengan menampilkan rekaan kurang sesuai untuk busana Muslimah.


    -Mengulas mengenai kegagalan Mehdi untuk menepati konsep IFF, Raja Rezza berkata, beliau tidak kecewa meskipun sudah memberi penerangan mengenai IFF kepada setiap pereka terbabit, sebaliknya berharap pereka fesyen sedang meningkat naik itu belajar daripada pemerhatiannya pada malam gala itu.

    Petikan ucapan Datin Seri Rosmah:

    “Kita harap, menerusi fesyen seperti yang dipaparkan IFF ini dapat memberi pemahaman lebih luas dan juga rasa hormat antara masyarakat yang berbilang agama serta kepercayaan. Festival yang dipelopori Malaysia ini sudah melalui perjalanan yang jauh termasuk ke Monaco dengan harapan dapat mengubah persepsi, memberi ilham kepada rekaan dan mengukuhkan pertalian antara negara.

    “Dan saya gembira IFF diberi peluang untuk dianjurkan di Monaco yang bukan saja indah, tetapi sejak sekian lama menjadi sumber inspirasi kepada penghasilan rekaan fesyen di seluruh dunia,” katanya.

    @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
    Pengasas & Pengerusi-orang kita
    Penaung-orang kita
    Pelopor-Malaysia kita
    Penganjur-orang kita

    Cuma pentas-Monaco yang sedia

    Raja Rezza berkata, beliau tidak kecewa meskipun sudah memberi penerangan mengenai IFF kepada setiap pereka terbabit.

    Kalian boleh nilai sendiri!

    DENGAN HARAPAN KESALAHAN IFF TIDAK BERULANG
    PERDEBATAN SSI(SAUDARA SEISLAM)TIDAK TERSASAR
    DARI LUNAS ISLAM

    BalasPadam
  41. biarpun bukan sebagai tuan rumah..tapi anda sebagai penaung dan juga sebagai seorang islam..susah sgtkan untuk meletakkan tema-tema fesyen kepada pereka2 fesyen utk mereka pakain yg bertemakan islamiah... kenapa membiarkn org2 kafir mencipta baju yg terdedah di dalam IFF?????...apa gunanya penaung????? bukankah anda mengunakan perkataan islamic sebagai tema busana fashion anda......tidakkah nama islam tu sgt besar di dalam diri anda???

    BalasPadam
  42. Hoi PPC, err silap.. assalammualaikum PPC,


    Suka nya saya menulis artikel ini adalah untuk menerangkan dan menunjukkan betapa bebalnya anda ketika berhujah. Jangan marah saya ppc. saya sekadar bersikap jujur ketika menyampaikan luahan kebenaran.


    Merujuk kepada posting ' kelakar giler wa cakap luee' saya ingin jelaskan beberapa kekeliruan fakta yang ppc tak faham, tapi dia buat2 macam dia faham. Malahan siap ada yang mencabar saya dalam blog saya pula tue.. hahahahah.. panglima perang cyber? apa yang panglima nya? kat mana perang nya? apa yang so-cyber nya? Panglima Bebal terlampau lebey sesuai saya rasa.. hahahah opss terjujur..


    1. Takde sapa cakap IFF monaco tue di buat di malaysia. Sapa cakap? Aku cakap? Ko cakap? Dia cakap? Rosmah cakap? Sapa cakap? Ke ko yang sangka sendiri?


    2. IFF tue, diasaskan oleh Datuk Reza shah, betul. semua tahu. aku tahu (sejak kes IFF neh kecoh, aku baru tahu) ko tahu, tah ble ko tahu, aku pun tak tahu, dan ramai gak aku percaya kat luar sana dah tahu..


    3. Tapi, siapa penaung kepada IFF? Datin Rosmah, selaku penaung, ataupun 'tempat engkau berpaut' sudah tentula, dia ada kuasa, sedikit sebanyak. Ingat kalau tak berkelayakan boleh ke jadi penaung? IFF neh mempunyai laluan mudah ke mana2 negara, disebabkan peranan datin rosmah mansur selaku isteri perdana menteri, tak lupa juga ada beberapa badan kerajaan menjadi penaja kepada IFF (duit rakyat tue).

    baca selebihya kat sini.

    http://amenoworld.blogspot.com/2010/10/jawapan-balas-untuk-panglima-perang.html

    BalasPadam
  43. Pah lah jatuh kerana KJ..
    Pak jib jatuh kerana.....

    BalasPadam
  44. haiyaaa..show yang kat KL pun tak islamic juga..
    kekadang kan Bro.walau pun sokong kerajaan kita kene juga tegur mana yang silap..lagi la soal agama..mcm mana tak berbalah kalau benda agama di pandang enteng..kami budak baru belajar pun boleh nilai.

    BalasPadam
  45. kalo tak khatam kitab2 dalam islam, jgn nk tunjuk POWER ROOT SANGAT LAH taw selok belok agama islam.
    diri sendiri pon xbtol, nk ckp pasal hukum islam. tu la org UMNO no no no...

    BalasPadam
  46. hrap2 big mama blajar psal aurat nooo.msuk msjid pun duk x ttp aurat lg.bnyk lg bngku ksong kat frdhu ain klu nak blajar.kgn ml2

    BalasPadam
  47. benang yang basah takkan tegak walau dilurut

    BalasPadam
  48. mengapa gambar latar belakang slaid tu hitam aje

    BalasPadam
  49. biasa la, yang salah kita kena tegur dan betulkan...
    tapi bukan la dengan nak maki hamun...
    tak de sapa suruh memaki hamun nak menegakkan kebenaran...
    tu sikap orang yang tak beragama je rasanye...
    tapi Melayu Islam ni perangainya memang kalau boleh nak menjatuhkan sesama Melayu Islam juga...
    sebab tak menghargai apa yang kita ada sebelum kita kehilangannya...

    BalasPadam
  50. Penyokong PAS & UMNO sama saja. Satu kata ISLAM, satu lagi kata MELAYU. Tapi hakikatnya dua-dua ISLAM dan dua-dua MELAYU. Apa punya bodoh dua-dua parti anak beranak, abang adik ni. Dia punya suka le nak pakai baju ke, tak nak pakai baju ke. Itu dosa dia sendiri tanggung. Tuhan ALLAH maha adil. Takut u all yang masuk NERAKA WEL nanti sebab dah tak ada keje lain asyik nak bergaduh je. PAS bertopengkan AGAMA, UMNO bertopengkan BANGSA. Saya undi ISLAM HADHARI

    BalasPadam
  51. Jangan dirangkum semua Melayu tu Islam..Kalu dah tahu ada ciri2 yang bertentangan dari Islam nape nak di persoalkan..kan ke bodoh tu..tak pasal2 dapat dosa kering dan memfitnah.

    BalasPadam
  52. islamic fashion..okay lah let's not talk about fashion show kt indon or monaco.yg kt kl ni..kt negara kesayangan kita..hmmm..apekah Islam benarkan wanita2 mendedahkan aurat2 mereka?cantik jubah2 tue..tp sedihnya dada, leher, kaki yg juga aurat didedahkan..fikir2kanlah..

    BalasPadam
  53. assalamualaikum..sebagai penaung dan pengasas IFF..diorang nie kena la check dulu pakaian yang hendak di peragakan..dapatkan nasihat dari ahli agama..adakah pakaian tersebut bercirikan islam atau tidak..bila dah terjadi sebegini..bagaimana anda hendak menjawabnya di dunia dan di akhirat??nak hadir ke islamic fashion festival..pakaian kita pun kenalah yang bercirikan islam..jangan kerana buat di tempat orang..kita kena ikut cara diorang..berubahlah demi memperjuangkan ISLAM yang tercinta..

    BalasPadam
  54. Jika ingin memperjuangkan islam.. bangsa jgn diketepikan.. jika bangsa tak dapat disatukan, mcm mana nak perjuangkan agama islam.. kadang2 aku rasa aku betul bila berkata bergini... apabila bangsa hancur maka perjuangan agama islam pon sia2 je.. islam utk semua dan islam itu pernyatuan bangsa tetapi jika bangsa sendiri pon berpecah belah, mcm mana bangsa lain nak hormati islam.. sedangkan seagama sendiri dikafirkan dan yg sememangnya kafir diagungkan.. ada pulak yg cakap, kawan dgn kafir lebih baik sebab mereka tak fasik dpd kawan dgn umno.. sebab umno fasik.. secara jujurnya aku menyatakan org yg berkata bergitu adakah golongan2 org yg sebenar benarnya fasik bukan org yg dituduh.. dan akhir sekali aku mengatakan bahawa PAS ialah parti islam tetapi bukanlah perjuangkan islam sebenar tetapi hanya kuasa sahaja.. terima lah hakikat.. berkata benar walau pun pahit..!!!!!!!

    BalasPadam
  55. Kenyataan Dr Mohd Asri Zainul Abidin
    Mengenai Islamic Fashion Festival (IFF)



    Saya berada di Qatar ketika ini. Pihak media bertalu-talu menghubungi saya bertanya pendapat tentang hal ini. Maka, saya ingin menyebut secara ringkas beberapa perkara berikut;



    1. Berdasarkan apa yang ditonjol, jelas bahawa mengaitkan fesyen-fesyen tersebut dengan Islam adalah satu penghinaan. Sama sekali ia tidak islamik. Penganjur amat salah jika menyangka Islamic design dan Islamic fashion hanya berkaitan dengan penonjolan tulisan yang berunsur Islamik tanpa memahami soal etika dan hukum-hakam syarak.



    2. IFF boleh memberikan gambaran salah yang serius mengenai pakaian dalam Islam. Ia juga melambang kecelaruan fikiran mereka yang terlibat.



    3. Islam tidak menghalang fesyen untuk wanita, tetapi mesti dengan prinsip dan etika yang tersendiri. Penganjuran fesyen pakaian itu tidak salah, tetapi konsep dan pengisiannya IFF itu salah disebabkan tidak memahami prinsip dan etika dalam hal ini.



    4. Mereka yang terlibat hendaklah memohon maaf kepada umat Islam dan mengisytiharkan kepada awam bahawa yang dianjurkan itu bukanlah ‘Islamik’.



    5. Bahaya untuk isteri pemimpin utama negara Islam terlibat dengan hal-hal yang seperti ini. Ia akan memberikan mesej Islam yang salah kepada dunia, apatah lagi Malaysia dianggap salah sebuah negara Islam yang penting.



    6. Kepimpinan negara akan rosak jika isteri-isteri pemimpin utama ini cuba menonjolkan diri sehingga tidak teliti dan tidak lagi memikir buruk baik sesuatu tindakan. Perbuatan seperti ini akan merosakkan kepimpinan sesebuah negara yang majoritinya muslim.



    7. Saya mencadangkan kepada mereka yang berminat menganjurkan pertunjukan ‘Islamic fashion’ mewujudkan penasihat syariah terlebih dahulu. Mereka boleh menjemput ilmuwan yang lebih terbuka dan fleksibel tetapi mengikut prinsip-prinsip umum syarak.



    -Dr Mohd Asri Zainul Abidin, Doha, Qatar

    BalasPadam
  56. kalimah Muhammad secara terbalik... didada seorang wanita... terbuka aurat... seorang wanita entah muslim entah kafir... suatu isu yg halus tapi mudah...

    syabas tuan/puan moderator...

    BalasPadam
  57. Hah Dr Asri yang sebahagian org umno sanjung tu sdiri cakap gitu....so korang penyokong2 rosmah (umno) tu camana plak?? ape kate korang?? hehehehe...jangan lak korang nak kate Dr Asri cakap mengarut...! hahaha
    tu baru cakap Dr Asri, kalau dgr cakap Dr Qardhawi, lagi teruk kena...hahahaha

    BalasPadam
  58. Assalamualaikum w.r.b

    Kepada yg masih nk mempertahankan Rosmah mansur atau menafikan penglibatan dia dialam IFF di monte carlo. Sila klick link dibawah. Bukan link dari PAS atau malaysiakini atau sewaktu denganya. So neutral

    Video Dr CNN (CNN ok bukan pas.tv)
    http://www.youtube.com/watch?v=Z4mRncSsCZs

    Dari surat khabar di Vancovour Canada
    http://www.vancouversun.com/Photos+Islamic+Fashion+Festival+Riviera/3378154/story.html

    Dari websitu IFF sendiri
    http://www.islamicfashionfestival.com.my/
    Sila klik di "organizer"

    tiada hujah lagi dari korang

    BalasPadam
  59. ATM di naungi raja2 melayu...kalau ada yg buat salah raja melayu patut disalahkan?
    Bola sepak dinaugi samada raja ataupun menteri besar..Kalau pemain bergaduh, adakah raja/menteri besar disalahkan?
    Proton dinaungi Tun M..Kalau rugi adakah tun M yg disalahkan?

    BalasPadam
  60. Untuk bercakap hal ini, Demi Islam aku tidak akan memihak mana-mana yang tidak benar..
    Tapi sebenarnya kurasakan DSRM ini memang cantik dan ada daya tarikan tersendiri pada dirinya. Memang ayu DSRM ini.

    Sayang selalu...

    BalasPadam
  61. Bila mufti Harussani dan Fatul Bari Mat Jahya nak beri kenyataan dalam pekara ini...

    BalasPadam
  62. dah tgk..x cukup syarat jgk nak kata pakaian islam..ada jgk pakaian x menapati syarak..

    BalasPadam
  63. PAS kaki fitnah. kata rosmah yang buat. pas pemfitnah. fitnah pas menjatuhkan maruah. mampuslah pas.

    BalasPadam
  64. fuckkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk umno..
    barua melayu

    BalasPadam
  65. diorang pas ni dah meroyan...tak dapat fitnah nak jugak fitnah kak rosmah.


    macam2 kata2 buruk dihambur.


    try jgn bagi duit tentu diorang ni tak menulis mcm tu.


    taubatlah....

    BalasPadam
  66. ROSMAH ISTERI KEPADA PM SEBAGAI PENAUNG IFF ITU FAKTA, DIKATA FITNAH. IFF DI MONACO SPORTING CLUB ITU FAKTA. TAK TAU MACAMNA NAK CALAP LAGI...

    BalasPadam
  67. ini soal agama. cuba ketepikan hal politik, berfikirlah sebagai seorang islam. yang salah tetap salah. kepada yang salah, ada ruang dan masih ada masa untuk perbetulkan, bagi yang lain.. kita cuba meluruskan mana yang serong, jangan serongkan mana yang dah serong..

    BalasPadam
  68. MONTE CARLO 10 Ogos - Penganjuran Festival Fesyen Islamik (IFF) mampu membantu merapatkan jurang antara negara Islam dan Barat kerana ia secara tidak langsung dapat memberi kefahaman kepada masyarakat dunia terhadap keindahan budaya Islam.

    Isteri Perdana Menteri, Datin Seri Rosmah Mansor berkata, sehubungan itu penjelajahan merentas dunia untuk mempromosikan busana Muslim mampu mengubah persepsi terhadap dunia Islam, memberi inspirasi di samping memperkukuhkan ikatan antara negara.

    "Salah satu objektif terbesar IFF adalah menyatukan budaya dan negara untuk memberitahu bahawa melalui fesyen kita merangsang pemahaman dan rasa hormat antara masyarakat yang berbeza agama dan kepercayaan.

    "Saya berbangga kerana IFF telah berjaya sampai sebegini jauh untuk mempromosikan busana Islam dan mendapat maklum balas daripada pelbagai latar belakang dan agama di samping memperkukuhkan industri fesyen tersebut ke peringkat lebih tinggi," katanya.

    Beliau berucap pada majlis malam gala amal dan pertunjukan fesyen IFF di The Monte Carlo Sporting Club dekat sini malam semalam.

    Antara pereka fesyen yang terlibat termasuk Datuk Tom Abang Saufi dari Malaysia dan Ghea Panggabean dari Indonesia.

    Pada majlis tersebut sejumlah RM789,600 (188,000 euro) berjaya dikumpul menerusi lelongan tiga barangan termasuk foto Putera Monaco, Putera Albert II ketika mengunjungi Sarawak pada dua tahun lalu.

    Kutipan itu akan disumbangkan kepada Yayasan Putera Albert II bagi membantu pemuliharaan alam sekitar.

    Hadir sama ialah Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak; Putera Monaco, Putera Albert II; Perdana Menteri Qatar dan isteri, Sheikh Hamad Al-Thani dan Sheikha Noora Abdul Aziz Al Hubaien; Ketua Menteri Sarawak, Tan Sri Abdul Taib Mahmud serta pengasas dan pengerusi IFF, Datuk Raja Rezza Shah.

    Penganjuran IFF kali ini melakar sejarah tersendiri apabila buat pertama kali dianjurkan di Eropah.

    IFF mula diperkenalkan pada 2006 dan sudah memasuki edisi keempat dengan objektif memartabatkan fesyen Islam di mata dunia.

    Rosmah yang juga penaung IFF berkata, sebagai perintis dalam menggerakkan fesyen Islam, Malaysia harus mengambil peluang jurang dalam pasaran busana Muslim yang luas memandangkan ia bukan sahaja sesuai dipakai Muslimah tetapi wanita keseluruhannya.

    Lebih-lebih lagi, kata beliau, Malaysia sendiri sudah dikenali sebagai sebuah negara yang mengamalkan pendekatan sederhana dalam beragama selain pelopor kepada perdagangan Islam termasuk perbankan dan kewangan Islam dan dikenali sebagai hab halal untuk memasarkan pelbagai produk kepada pengguna Muslim di dunia.

    Justeru, beliau yakin, penguasaan pasaran itu mampu menjadi realiti sekiranya semua pelopor pergerakan fesyen Islam meneruskan kesinambungan usaha tersebut.

    Rosmah juga menganggap pemilihan kota Monte Carlo sebagai lokasi penganjuran kali ini amat tepat bukan saja untuk mempromosikan fesyen Islam tetapi juga pembuka jalan kepada pasaran Eropah bagi fesyen islamik yang diinspirasikan dari Malaysia dan seluruh Asia.

    Sementara itu, Albert berkata, penganjuran festival fesyen berkenaan merupakan langkah penting untuk mengubah perspektif negatif dan prejudis terhadap fesyen Islam.

    "Acara malam ini sederhana tetapi amat penting untuk mengeratkan persahabatan dan memastikan alam sekitar terus dipelihara dan menyingkirkan ketakutan terhadap busana Muslim," katanya. - UTUSAN link http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?dt=0811&pg=dn_03.htm&pub=Utusan_Malaysia&sec=Dalam_Negeri&y=2010

    BalasPadam
  69. niat tidak menghalalkan cara..

    BalasPadam
  70. Salam..ini bukan berkaitan dengan PAS atau pun UMNO. Ini mengenai IFF dimana penaungnya Isteri PM dan dihadiri PM di monaco, penganjurnya pulak Dato Shah Reza.bekas pelakon..rakyat Malaysia..orang Melayu Islam. Salah tetap salah..hukum Allah tetap sama, hahal adalah halal, haram adalah haram Tapi..maklumlah, bagaimana Rosmah mahu tegur, mungkin kalau katanya ' saya harap penganjur lebih peka dengan hukum dan tatacara pakaian muslim, kena tutup aurat, janagn tededah..rambut mau tutp..bertudung' mana mungkin Rosmah akan cakap begitu kalau dia sendiri pun tak bertudung? Macam ketam ajar anaknya berjalan betul la.. so, fikir2 la sendiri..janagn fikir pasal fitnah la..apa la..yang salah tetap salah..haram tetap haram, hukum Allah tetap sama..jangan dok cari alasan lain.

    BalasPadam
  71. Assalamualaikum w.r.b

    Kepada yg masih nk mempertahankan Rosmah mansur atau menafikan penglibatan dia dialam IFF di monte carlo. Sila klick link dibawah. Bukan link dari PAS atau malaysiakini atau sewaktu denganya. So neutral

    Video Dr CNN (CNN ok bukan pas.tv)
    http://www.youtube.com/watch?v=Z4mRncSsCZs

    Dari surat khabar di Vancovour Canada
    http://www.vancouversun.com/Photos+Islamic+Fashion+Festival+Riviera/3378154/story.html

    Dari websitu IFF sendiri
    http://www.islamicfashionfestival.com.my/
    Sila klik di "organizer"

    tiada hujah lagi dari korang

    BalasPadam
  72. orang jawa agama islam dan berjiwa islam24 Oktober 2010 3:33 PTG

    yup aku sokong TanpaNama berkata huhu.. mmg betui pon kalau yg atas pun tak tutup.. camne nak nasihatkan orang.. kan ada pepatah kene ukur ikut badan sendiri ye takk huhu

    BalasPadam
  73. tgok gambar paling bawah dlm page ni...antara petualang melayu adalah khairy jalamaludin sdiri....

    hayyaaa...umno kutuk umno sendiri...hahahaha

    BalasPadam
  74. “Wahai orang-orang yang beriman! Jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidikilah (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum dengan perkara yang tidak diingini dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) sehingga menjadikan kamu menyesali apa yang kamu telah lakukan”. (Al Hujurat : 06)

    Sebenarnya orang-orang yang beriman itu adalah bersaudara, maka damaikanlah di antara dua saudara kamu (yang bertelingkah) itu dan bertakwalah kepada Allah supaya kamu beroleh rahmat.
    ( Al Hujurat : 11)

    BalasPadam
  75. bodoh sungguh puak amno...dah kalu rosmah jadi penaung, takde peranan ke??orang umno memang bebal

    BalasPadam
  76. salam semua,

    Apa yg salah tetap salah.

    Datin Seri Rosmah patut lebih waspada dan peka terhadap syarikat2 seumpama penganjur IFF ini.

    Tetapi perbuatan org yg menangguk di air keruh dgn mengambil kesempatan umpama pukul keliling pun kita kena waspada.

    Saya sgt BENCI politik kotor PASPISPUS yg suka mencari kesalahan org lain tetapi tidak mengaku kesalahan sendiri.

    1.YB NIZAR DLM DUN PERAK - DIMANAKAH DALAM PERLEMBAGAAN PAS MENGATAKAN HASRAT MENUBUHKAN NEGARA ISLAM?

    2.PAS BUAT SEMBAHYANG HAJAT AGAR ALLAH S.W.T. TURUNKAN AZAB KEPADA TUN DR. MAHATHIR.SKRG KEBENARAN TELAHPUN TERBUKTI APA YG TUN BUAT DULU ADALAH BENAR SEBENAR2NYA.

    AIR MANI DSAI DLM DUBUR SAIFUL ADALAH BUKTI SAHIH DAN NYATA.ALLAH S.W.T SUDAH TURUNKAN PETANDA TAPI ORG PAS SAJA YG MASIH BERDOLAK DALIK DAN MASIH BERSEKONGKOL DGN ORG YG NABI SENDIRI TIDAK MENGAKU UMAT.

    3.PAS LULUSKAN LESEN ARAK DI KELANTAN.PERKARA INI SAJA MELAYAKKAN PAS DI GELAR PARTI TOPENG HIPOKRIT YG MEMPERGUNAKAN AGAMA MAHA SUCI INI UTK KEPENTINGAN DUNIA.SAYA CABAR ORG PAS BAGI ALASAN MUNASABAH TTG PERKARA INI...DAN TOLONG JGN KAITKAN UMNO DLM JAWAPAN ANDA.
    SAYA CUMA INGIN ANDA BUKTIKAN PAS BUKAN HIPOKRIT JE.

    4.HUKUM HUDUD CUMA .001% JE - PAS.
    KALAU DAH CKP MCM TU APA DAH JADI DGN PERJUANGAN ANDA SEBELUM INI?

    5.PAS TIDAK PERNAH BINA SATU MASJID PUN SELAMA 20 TAHUN MEMERINTAH KELANTAN.

    Oleh itu tidak keterlaluan jika saya anggap PAS dan pengikut2 butanya adalah lebih teruk dari UMNO kerana ciri2 tersebut diatas.

    Wassallam.Oh ye kirim salam kpd Din Puduraya!


    Anti hipokrit

    BalasPadam
  77. seperti yang kita tahu semenjak berjaya menawan kedah pualau pinang( serta perak x lama dulu ) boleh lah mkiita simpulkan bahawa pemimpin2 pakatan rakyat memenang kemaruk untuk menakluki putrajaya sehingga sanggup menegakkan benang yang basah

    BalasPadam
  78. politik itu perlu. perpecahan disebabkan politik tu xperlu.. masing2 ada kelemahan, mengapa kita xpernah bersatu untuk bergabung kelebihan dan saling melengkapi??? kalau kita semua berpaksi pada agama yang satu, pasti xtimbul masalah dlm pemerintahan. ambil tauladan akan pemeerintahan khulafa ar-rasyidin.

    ketahuilah dengan teliti adab menegur dan ditegur. pada yang menegur, dalam cara yang baik dan berhemah, pada yang ditegur, sedia menerima teguran akan kesalahannya dan perbaikilah diri, dan tanpa dendam.

    insaflah orang orang kita..masih ada masa

    BalasPadam
  79. Sejak PAS dapat Kelantan, Kedah dan terengganu suatu masa dulu kami memang kemaruk nakkan putra jaya..betul...aku akui..bukan sebab gila kuasa tapi kesian kat korang penganut umno2 ni..korang tak tau yg korang tu dah disesatkan jauh sangat oleh pemimpin2 dan bini2 pemimpin korang...kalu kami dapat tawan putrajaya insyallah kami akan perbetul kan balik akidah korang supaya korang kembali ke jalan Allah

    BalasPadam
  80. Kite Kene faham, beza antare isteri PM dgn rakyat biase...
    Kalau Isteri sendiri Najid dah x berdaye nak mengIslamkan, Mcm mane nak mengIslamkan Rakyat Islam Dimalaysia........??????
    Bg Yg menyokong PM, Pergilah Belajar Ciri2 Yang wajib atas diri seorang Pemimpin Islam.....

    BalasPadam
  81. umngok2...aduyai..

    BalasPadam
  82. fikir ttg islam!bkn masukkan hal politik!islam dgn politik jauh berbeza!so pliz!jgn buat rasulullah kite menangis tgk umat macam ni!kalau ye pon ni pakaian islam,mne islam nye?tau x pakaian islam tu mcm mne?tutup aurat!fhm x definisi tutup aurat tu mcm mne?silalah jgn nk memperbodohkan diri sendiri!

    BalasPadam
  83. Allah menyuruh kita memilih pemimpin yg boleh memberi kesenangan dunia & akhirat,, kalau tengok pemimpin negara kita skang, kesenangan dunia mungkin dapat la tp tak sure jgk sbb bnyk sgt kroni nya.. utk akhirat.. tak pasti langsung, maybe x dpt tlg kut jika dilihat pd penampilan je sudah x confidence.

    BalasPadam
  84. kepada yg menghina PAS,. baik mohon maaf.. kerana anda telah menghina sebuah parti yg secara Islamnya lebih baik dari UMNO.. jika di bandingkan:
    1) Bandingkan antara PAS & UMNO, yg mana lebih menjurus kpd ajaran Islam,. tuan2 pikir sdiri. tp mengikut pndgn sy, PAS lebih kearah Islam sebenar
    2)bandingkan bilangan pengikut yg bertaraf ulama, ustz, ustzh, iman & yg berpegetahuan luas tentang Islam berpihak kpd PAS atau UMNO. sudah pastilah PAS.. jd tuan2 tak layak nk menghukum PAS dgn hanya pandgn peribadi yg pengetahuan tentang Islam hanya 1%

    BalasPadam
  85. terlalu banyak anonymous... tulis nama tkleh ke? nak baca pon pening... apsal laa gaduh pasal politik nie.. bosannn

    BalasPadam
  86. berat nanang blake..samah mahal...

    BalasPadam
  87. Apalah semua ni....kita sepatutnya pandang diri kita ni dulu (individu Islam), adakah kita ni muslim (beragama Islam) sebab seorang muslim itu mestilah BERIMAN.

    BERIMAN adalah orang yang beragama Islam yang tidak membuat apa yang Allah larang dan membuat apa saja yang Allah suruh, barulah dia muslim.

    Antara salah satu perkara wajib dalam Islam adalah AURAT. Kalau kita tengok dalam "ISLAMIC FASHION FESTIVAL 2010" di Malaysia (seperti dalam gambar)boleh dikatakan 90% tidak menutup aurat dengan betul kerana menutup aurat dalam Islam mestilah (perempuan) hanya boleh menampakkan muka dan tangan dan longgar tidak menampakkan tubuh badan. Tudung yang melilit tengkok adalah sama seperti "SISTERS".

    Bagaimana kita hendak mempertahankan kebenaran jika kita tak tahu apakah yang kita buat itu salah atau betul, lebih baik kita bersedia dan kalu tak tahu kena belajar. Sedangkan Rosmah sendiripun tidak memakai tudung dan tidak menutup aurat dengan betul?. Kita jangan tersilap hujah nanti kita yang malu. Allah yang tetapkan begitu dan berjuta-juta manusia menyaksikan apa yang berlaku dan sedang berlaku ini.

    Kita sedap-sedap berhujah dan mempertahankan hak kita sedangkan kita tak tahu kita bersalah, bagaimana nanti Allah tanya kita? nak jawab apa?
    sebab apa yang saya kata ni bukan direka tapi kenyataan dari Allah.

    Pasal politik pulak kita kena berhati-hati juga...sebab Allah akan tanya kita siapakah ketua kita. kita nak jawab siapa? kalau kita jawab sama ada BN ke PAS ke...Allah akan tanya lagi...apakah dia menegakkan agamaKU?

    Jadi...cuba ambil masa, fikir dan renungkan apakah kita ini muslim sebenar? betulkah kita membuat apa yang Allah suruh dan tinggal apa yang Allah larang.....

    Solatpun kalau kita tinggalkan, hukum nya ingkar (kafir) kerana solat adalah membezakan Islam dan kafirnya seseorang muslim itu. Belum bab Politik, ekonomi, pelajaran, ketenteraan dan sosial lagi!. Islam itu Ad'Din...iaitu cara hidup. Apakah cara hidup kita ini Islam?

    Cukuplah secara ringkas sebagai pandangan kita bersama. Lupakan dulu semua pasal politik, sosial, ekonomi, pelajaran dan ketenteraan buat seketika....muhasabahlah diri kita, agar kita mendapat kata putus yang sebenarnya apakah kita ini dalam golongan muslim sebenar. Lepas tu teruskan perjuangan anda dalam apa saja bidang asalkan berlandaskan Quran, Hadis, Ijmak Ulamak dan Qiyas. Mudah-mudahan kita mendapat berkat dari ALLAH.

    Wallahuaklam.

    BalasPadam
  88. kopious ak tgk gmbr 2...ckp islamic tp paki cm x islam lasung.cam dh fesyen yg bkn islam plk...pening ak tgk.blh mnimbulkan kekeliruan kt bdk2 yg bru nk mgenal islam...

    BalasPadam
  89. walau apa jua pandangan disini, islamic fashion masih bertentangan dengan agama islam. semuanya tabarruj. tidak perlu kisah apa pendapat parti-parti politik lain, yang penting, adakah ia selaras dengan pendapat 'pencipta' kita.. wallahualam..

    BalasPadam
  90. tidaklah elok untuk menuding secara general terhadap "PAS" kerana perbuatan satu makhluk itu, sedemikian juga kenapa ROSMAH tidak harus dipersalahkan kerana perbuatan org bawahannya, kerana, bukan DAYA ROSMAH untuk mengawal semuanya..

    politik itu indah, rakyat sendiri yang menjadikannya itu seperti najis.

    BalasPadam
  91. salam, saya tidak menyokong mana2 pihak tetapi berdasarkan bukti, memang penganjur bersalah. mana ada islam tapi pakaian macam bukan islam. satu lagi, fikir apabila nak memfitnah orang, terutamanya bila melihat gejala sosial seperti zina yang berleluasa sekarang, apa pemuda umno dan puteri umno pernah kempen jauh zina seperti pas buat. kerajaan umno hanya buat konsert maksiat tetapi yang mengedarkan risalah "jauhlah zina" dan bantu pegawai agama ialah unit amal dan nisa'. apa ni sebenarnya, siapa yang rosakkan islam dan siapa yang berusaha untuk memulihkan gejala sosial. fesyen seperti ini juga menggalakkan pakaian zina.ingat pakaian ZINA.

    BalasPadam
  92. biasa la...dunia nak qiamat dah...

    BalasPadam
  93. jom tgk sini..tgk apa yg Islam ckp...
    http://shirashafrida.blogspot.com/2010/01/daya-penarik-fesyen-muslimah.html

    BalasPadam
  94. Assalamualaikum,

    BN ke, PAS ke, tak pedulilah. tapi pasal IFF nih, kalau dan namanya ISLAM, takkan la bengap sangat sanggup tgk orang perlekehkan Rasulullah saw.

    “Orang-orang kafir dari kaum Bani Israil itu terkena laknat dari lidah Nabi Dawud dan Isa anak Maryam. Hal itu disebabkan
    kerana mereka derhaka dan melanggar aturan. Mereka tidak saling
    larang-melarang kemungkaran yang mereka kerjakan, sesungguhnya amat
    buruklah apa yang mereka lakukan itu.” (al-Maidah: 78-79)

    "Dan sungguh Allah telah menurunk'n kpd kamu di dlm Al Qur'an bahwa apabila kamu m'dengar ayat2 Allah diingkari dan diperolokan (oleh orang2 kafir), maka janganlah kamu dduk beserta mrk, hingga mrk m'masuki pbincangn yg lain. Karena sesungguhnya (klau kamu b'buat demikian), tentulah kamu serupa dgn mrk. Sesungguhnya All......ah akan m'gumpuln semua orang2 munafik dan orang2 kafir di dlm Neraka Jahanam. ( An-Nisa : 140)

    BalasPadam
  95. salam,
    saya bukan lah pro mana-mana parti..
    tetapi dia sini terdapat beberapa soalan utk anda,,

    adakah Islam benar-benar membenarkan wanita ISLAM (muslimah) di jadikan bahan tontonan ramai??

    dan adakah benar pakaian yang di sarankan al-Quran dan as-Sunnah, seperti yang diperagakan model-model yang anda tunjukkan??

    bolehkah benda yang hak (halal) bercampur dengan benda yang batil (haram) seperti satu situasi dimana orang yang tidak menutup aurat dan orang ISLAM yang menutup aurat( tetapi langsung tidak sempurna )-seperti yang anda tunjukkan? (rujuk surah al-Baqarah ayat 42)

    jawab persoalan ini dengan minda yang terbuka, bukan dihimpit dengan pengaruh mana-mana parti..

    BalasPadam
  96. Aku x tahu pasal negeri lain,tapi Kelantan aku tahu.. Pas xkan dpt perintah Kelantan kalau bukan sbb org2 kerjaan sndiri, guru2 dan pegawai2 kerajaan.. kenapa merka undi Pas sedangkan mereka adalah org kerajaan..? Mcmana mentaliti mereka?apakah mereka bodoh? Apakah profesional2 yg bekerja sbg Doktor,Engineer dsb pun turut bodoh...? Hakikatnya sbb semua mereka inginkan Islam! Back to basic! Basic kita ialah Islam, Hukum kita hukum Allah melalui Al-Quran dan Sunnah.. 2 perkara itu sahaja yg perlu kita follow... kalau dah kena tutup aurat tu tutup ajelah, kalau x tutup maknanya HARAM... Layak ke seorang Islam menerajui Negara yg majoriti rakyat beragama Islam tapi isterinya yg 1 tu aje x boleh di tarbiahkan untuk menampilkan ciri2 wanita Islam? Apakah kebaculan dia tu tidak akan menerajui pemikirannya terhadap perkara2 yg melibatkan Negara dan Agama? Kepada pro umno n Bn.. sudah2lah... baliklah ke pangkal jalan, kesian aku tgk komen2 mereka yg pro Umno,masih lagi hendakkan Umno yg penuh dgn Rasuah,Gila pangkat dan gila Duit..!!!

    Tok Janggut Pasir Puteh..

    BalasPadam
  97. ini fakta
    1) http://www.torontosun.com/life/fashion/2010/08/09/14971336.html#prev

    2) http://www.vancouversun.com/news/Photos+Islamic+Fashion+Festival+Riviera/3378154/story.html?id=3378154

    3) http://www.emirates247.com/islamic-fashion-on-monaco-s-ramps-1.277555

    4) http://www.daylife.com/photo/08ji8rS8xg4UO?q=the+Islamic+Fashion+Festival+in+Monte+Carlo+August+9%2C+2010

    BalasPadam
  98. TIPU NI ,AQ BWAT TEASIS SBNAR AGI BTOL,,,,,, KEBENARAN HANYA TERTLUK KPD ALLH

    BalasPadam
  99. PAS DAPAT PERINTAH KELANTAN SEBAB ORANG KELANTAN MEMPUNYAI SEMANGAT KENEGERIAN YANG TINGGI BUKAN PASAL NAKKAN ISLAM..TU YANG KAKI SABUNG AYAM, KAKI JUDI PAKAU. KAKI DOK CARI BETINA GOLOK SAMPAI NERGERI KELANTAN MENJADI SALAH SEBUAH NEGERI YANG PUNYAI BANYAK PENGIDAP HIV TU ISLAM SANGAT KAH DIA ORANG TU.? MUNGKIN PEGAWAI2 DAN DOKTOR2 YANG PANDAI MENGAJI TAPI BANGANG AJA KOT YANG SOKONG PAS

    BalasPadam

Komen puas-puas agar anda berpuas hati! Pastikan anda betul-betul puas hati!