Jumaat, 1 Oktober 2010

Kerajaan kebajikan haramjadah apa ikut DAP naik harga air ni? Pakatan Haram memang celaka!

Kerajaan Kebajikan PAS Kedah menaikkan harga air mulai hari ini weh… Sekali lagi diulangi… KERAJAAN KEBAJIKAN PAS KEDAH tu! Tuih! (sini, sini, sini dan sini)

Sungguh memalukan apabila pihak yang sanggup membuang slogan membina Negara/Negeri Islam dan ditukar kepada Negara/Negeri Kebajikan semata-mata untuk berkawan dengan DAP dan dapat undi bukan Islam kini terpaksa pula menggadai slogan “Kebajikan” yang dibawa mereka.

Di kala seluruh Kedah mengalami masalah air terawat yang teruk dan sesetengah kawasan yang paip air ada, air tak ada, Azizan Razak memilih untuk menaikkan harga air untuk membebankan rakyatnya.

Alasan yang diberikan oleh pimpinan Azizan harga air dinaikkan disebabkan dah 17 tahun tak naik.

Punya la bodoh alasan. BN sebelum ini berbelas tahun tidak naikkan harga air untuk tidak bebankan rakyat tapi PAS yang baru 2 tahun memerintah terus naikkan pada kadar yang mendadak, antara 25 hingga 44 peratus.


Apa yang menghairankan, tindakan menaikkan harga air ini berselang tidak lama selepas Guan Eng celaka umumkan harga air naik di Pulau Pinang. Mungkin lepas ni akan berjangkit ke Selangor dan Kelantan pula.

Nampak gayanya memang Pakatan Haram dah pakat-pakat nak naikkan serentak di negeri mereka ni. Celaka punya Pakatan Haram!

Apa pun buat ketika ini, yang malangnya adalah rakyat di Pulau Pinang dan Kedah. Inilah hadiah dan nikmat sebab mengundi PAS, DAP dan PKR.

Hempa terima saja la no…. Next election jangan dok undi depa dah!

13 ulasan:

  1. air Azizan dah naik? selama ni air azizan turun ke? oh kena ikut khalifah Brother guan eng yg air nya pun naik jugak........

    BalasPadam
  2. PAS gadai segala2nya. melayu islam semua sekali gadai sebab DAP laknat. la ni jadi mangsa orang kedah. kesian oi rakyat kedah. dah la air teruk, naik pulak harga.

    BalasPadam
  3. masa blom memerintah dulu,semua nk kasi turun..harga minyak,harga barang..!apa sudah ni ustad?..BN juga buat kebajikan,17 tahun x naik harga air demi kesejahteraan rakyat...ustad harap slogan kedah sejahtera aje la nmpaknyaaaaa...

    BalasPadam
  4. Orang Kedah... Nak recover balik bil air yg akan melambung2 naik nanti..dok pakat2 la rebus air ketum byk2..bulehj la jual n duit tu nanti buat la byr bil aie nohh... Next election..sudi2 la pangkah org minyak lagi k

    BalasPadam
  5. Tu lah...dulu BN yang memerintah negeri sebahagian rakyat rasa tak syok.. nak rasa pula camner kalau PR yang perintah.

    2 tahun saja PR handle Kedah dah kelam kabut rakyat dengan slogan Kedah Sejahtera...sejahtera betul...hutan semakin gondol,air semakin kering, pelaburan dah mula angkat bungkus pindah,projek mega babi,sampah sarap kurang pengurusan dan banyak lagi lah kalau nak sebut program kesejahteraan rakyat oleh kerajaan kedah sekarang.

    Hari ini mula kuat kuasa tarif air kat kedah... harap penduduk PPRT yang banyak kat Kedah ni..siap2 lah korek telaga...

    BalasPadam
  6. saya orang kedah... tak pulak negeri kedah kelam kabut di perintah PR..siapa awak..orang kedah ka..lagi sejahtera ada.. ada adakan cerita kerjanya

    BalasPadam
  7. kempen kat Kedah sebelum PRU12..

    nak jugak cuba laksa jenis lain. asik laksa sama je..

    memang lain rasanya, psl dah kene kurangkan kuah, air mahal..

    BalasPadam
  8. aku org selangor... memang kelam kabut haram jadah PR perintah.. jalan kat semenyih macam haram jadah.. tambah owning rumah pon nak kene plan.. cukai tanah pun naik..cf tak finalise dah 2 tahun duduk.. dptlah sekeping kertas bodoh tak laku kat bank.. projek rakyat dr kerajaan pusat pun disabotaj.. kuari haram kat sg tekala makin membiak2.. UiTM kat Hulu Selangor pun disabotaj... perghhh banyak laaa nak tulis..paling ketara gangster ngan Chinadoll makin melambak2

    BalasPadam
  9. cakap lebat..

    BalasPadam
  10. Ni ler perangai UMNO..melaga-laga kan org..dulu ustaz zizan nak kerajaan pusat bantu kedah untuk dapatkan pinjaman bagi memperbaiki infra air kedah ,umno cantas.. bila ustaz zizan gempak nak tebang balak kat kawasan tadahan air untuk buat modal baiki infra air kedah, umno pulak cucuk DAP P.Pinang...bila ustaz zizan nak naik tarif air umno cucuk pulak rakyat kedah...perangai macam puaka...tulin perangai hodoh melayu yg umno warisi..takda langsung perangai melayu yg beriman...
    Yg UMNO kedah dok gadai tanah org melayu kerpan sampai papa kedana org kampung kerpan sampai sekarang hangpa buat2 lupa ker?

    BalasPadam
  11. harga rokok naik takmau bising ka weeeeee

    BalasPadam
  12. haaa.....tapi takpa aku orang langkawi..rokok murah..
    nih apa cerita nih ustaz..ayaq naik harga...dulu janji nak bagi senang rakyat...tapi BOHONG BELAKA....kata nak bagi mudah serba `serbi..tapi apa dah jadi...semua hampeh...tak nampak jasa langsung...!!!!!yang paling aku geram...pasai nak mudahkan permohonan geran tanah..sampai lani tak dapat2...cemuih aku dok dengaq janji kosng....

    BalasPadam
  13. azizan si kaki kencing nih memang tak boleh pakai.masa sebelum pilihanraya dulu,bukan main hang berjanji itu ini.tapi alih-alih habuk pun takdak.dasar tua nyanyuk.hang lupa semua janji-janji hang dengan rakyat Kedah.hang dengan Nik Najis tu 2X5 saja.dasar orang gila kuasa!bila dah berkuasa hang dah tak ingat rakyat dah!
    aku pun dah letih nak maki orang tuli macam hang nih azizan oi.dari aku maki ang,naik aku berdoa tuhan melaknat hang dengan semua orang-orang dalam parti hang yang terbukti sesat tu

    BalasPadam

Komen puas-puas agar anda berpuas hati! Pastikan anda betul-betul puas hati!