Rabu, 26 Januari 2011

Nilai-nilai Islam terus diserang oleh DAP dan PKR. PAS buat apa?

DAP dan PKR terus mencabar kedudukan Islam di negara ini. Apa yang menyedihkan, ada pula orang Islam sendiri yang sanggup butakan mata dan menghalalkan tindakan mereka semata-mata demi untuk berkuasa.

Dulu, tiada siapa berani untuk mempersoalkan mengenai nilai-nilai Islam yang ada di negara ini melainkan DAP. Tetapi sebaik saja tertubuhnya PKR (dulunya PKN) , satu demi satu perkara yang berkaitan dengan Islam dan Melayu dipersoal dan dihina. Ditambah buruk lagi, selepas PRU 2008 yang menyaksikan PAS memeluk erat DAP melalui abang besarnya PKR, maka semakin bertambah dan naik tocanglah orang bukan Islam yang mahu mempertikaikan mengenai kedudukan Islam dan nilai-nilai yang dibawanya. Yalah, parti yang kononnya memperjuangkan Islam sendiri halalkan dan tak melarang. Makin beranilah mereka.

Satu contoh terbesar ialah apabila mereka sanggup menghalalkan orang bukan Islam mempermainkan ayat-ayat Al-Quran dalam ceramah politik. Lepas tu penceramah bukan Islam tu siap sebut Takbirrrrrrrrr! Yang orang Islam pembangkang pula sambut dengan Allahuakbar!

Kalau dilihat dari aspek positif memang la positif sebab mereka menggunakan ayat-ayat Allah. Semua orang boleh menggunakannya. Tetapi apa yang jelas dan nyata ialah mereka menggunakan ayat-ayat berkenaan hanya untuk mendapatkan undi orang Islam! Orang-orang PAS yang bodoh mempertahankan perbuatan itu dengan mengatakan ahli-ahli politik DAP berkenaan kononnya percaya kepada Islam. Dey! Kalau mereka percaya kepada Islam, mereka tidak akan sebut di pentas politik saja. Mereka akan terus beriman kepada Allah!

Sekarang ni, cuba pegi tanya kepada pemimpin politik DAP yang pernah mempermainkan ayat Al-Quran tu, adakah dia mengakui yang Rasulullah itu Pesuruh Allah dan Allah adalah Tuhan yang Esa?

Satu lagi contoh DAP dan PKR yang direstui PAS menyerang nilai-nilai Islam ialah tuntutan penggunaan kalimah Allah. Macam yang aku cakap, sebelum PRU 2008, tiada orang pertikai perkara ini. Semua orang di negara ini sama ada yang Islam atau bukan Islam khususnya yang tinggal di Semenanjung faham apabila sebut "Allah" ia merujuk kepada Islam! Hanya untuk Islam. Sebab itu apek-apek tua apabila berbicara dengan orang Islam di kampung-kampung kadang kala mengeluarkan kata-kata, "Tuhan Allah" yang merujuk kepada Tuhan Yang Esa bagi orang Islam, tiada duanya.

Apabila nak diberikan orang bukan Islam guna perkataan Allah, mereka akan faham bahawa Allah itu hanya panggilan, dan semua tuhan itu sama. Sedangkan dalam Islam telah jelas, Allah adalah tuhan yang satu. Hanya ada satu tuhan yakni Allah. Ini tidak boleh dibahaskan lagi. Kalau dibahas dan dipertikai macam yang Anwar Ibrahim lakukan dengan mengatakan semua agama sama (sini), ia boleh jatuh murtad! Nauzubillah!

Sekarang ini, laungan Azan pula dipertikaikan oleh puak-puak yang sengaja tidak mahu faham. Dulu, azan sebagai nilai-nilai Islam boleh dilaungkan di mana-mana saja di bumi Allah bernama Tanah Melayu dan sekarang ini dikenali sebagai Malaysia. Tidak perlu peraturan atau garis panduan kerana laungan azan adalah menyeru orang Islam untuk bersolat dan menuju kearah kejayaan.

Dulu tiada siapa pun akan terasa hati walau sekuat mana laungan azan itu dilaungkan oleh Bilal. Baik yang Islam mahupun bukan Islam faham, azan telah dilaungkan di negara ini dengan bebasnya tanpa peraturan dan rasa takut sebelum kedatangan Portugis ke Melaka pada 1511 lagi. Kehadiran Jepun, Belanda dan Inggeris juga tidak pernah mempertikaikan azan yang dilaungkan.

Malangnya hari ini, apabila kita telah bebas merdeka dengan nikmat kebebasan yang diberikan Allah, muncul pihak yang mahu azan dibuat garis panduan. Azan kononnya mengganggu kehidupan mereka. Azan kononnya menghalang mereka tidur lena! Dey! Dulu atuk nenek engkau dan aku tidak pernah persoal perkara ini, mengapa sekarang engkau nak persoalkan? Hanya kerana DAP dan PKR yang disokong PAS menang besar dalam PRU 2008 engkau nak buat celaka? Hanya kerana engkau duduk di rumah besar dari keluarga aku engkau ingat engkau boleh halang amalan kami sejak datuk nenek moyang kami hidup lagi? Hormat sikit bro!

Korang bacalah di sini ayat-ayat celaka yang mempertikaikan azan, yang kononnya perlu garis panduan. Siapa lagi yang mempersoalnya kalau bukan musibat-musibat Malaysiakini. Aku sedih, bukan kerana orang bukan Islam yang menulis, tetapi aku sedih ada orang Islam sendiri yang menulis dan menyokongnya. Sampai bila DAP, PKR dan PAS akan terus dibiar mempermainkan nilai-nilai Islam?

Inilah bahana kuasa yang diberi kepada DAP, PKR dan PAS. Kepada seluruh umat Islam, sekarang ini, mereka tuntut azan diperlahan, dan dibuat garis panduan. Jangan pula sampai satu hari nanti kita akan jadi macam Singapura, azan diharamkan kerana kononnya menganggu orang lain. Nauzubillah! Kerja siapa ni? Bukankah PAP yang serpihannya DAP di Malaysia ini? Fikir-fikirkan lah!



6 ulasan:

  1. celaka-celaka DAP, PKR dan PAS memang musibat bro!

    BalasPadam
  2. HABIS TU UMNO BUAT APA???untuk pertahankan islam(azan????????sedangkan si kafir laknat tu berPARTIkan MCA.....Tuyang aku cakap ko orang ni berfikiran JUMUD...JUMUD Lah WEEIII...

    P/s:aku pun penyokong kuat UMNO dan GOV ni....tp sebagai orang islam aku cuba mengelak dari melakukan fitnah dan dosa...Fikir-Fikirkan...sekadar menegur sesama ISLAM

    BalasPadam
  3. mohon link ke http://wicararumi.blogspot.com

    BalasPadam
  4. eleh anon 1229, strategi puak pakatan haram semua boleh tau la. mengaku sokong lepas tu hentam. jangan berlakon la bodoh.

    BalasPadam
  5. Yang pertikai Azan itu orang MCA,kan tu geng puak kamu,sekutu kamu. ketua porno(MCA) menghina islam ditenang apa UMNO buat?mahatir hina hukum hudud,mahatir pecat mufti ishak baharum pasal mahatir sokong ratu cantik,mahatir ugut negeri kelantan akan ambil tindakan jika laksana hukum hudud,sekat bantuan sekolah agama rakyat ,robohkan masjid dan surau diterengganu,selangor sapa hina Islam jawablah?DAP kah yang hina islam tu? itu sebab UMNO jadi macam tu sebab tak berkawan dengan ULAMA bahkan mereka memusuhi ULAMA. Itu sebab UMNO geng mereka orang macam ketua porno(MCA),kaki rasuah Ali Rustam,Isa Samad,kaki rogol sheikh rahim....kaki tak amanah khir toyo,kaki tipu rakyat najib, konon rakyat didahului tapi hari2 barang naik.....lepas ni komen daripada puak2 umno ni mesti sumpah seranah tak caya tengoklah nanti pasal mereka ni tak ada hujah.kalau tak betul cuba nafikan dengan fakta baru betul.Hujah dibalas dengan hujah aku cabar.....kalau anak jantanlah

    BalasPadam
  6. kelakar aku baca anon 2247. konon katanya hujah. itu bukan hujah. itu sampah. BN punya bagus, selesai masalah. ya dia orang MCA. tapi dia mohon maaf. macam mana DAP yang mainkan ayat Allah? kenapa pas peluk cium atas pentas politik saja? sebab pas pun nak tumpang undi bukan?
    apa yang soi lek hina Islam? nizar salam dengan pompuan cina boleh, mala tak boleh, itu yang soi lek suruh bandingkan. soi lek bukan hina Islam. soi lek kata dalam pas ada double standard. amacam?
    bila mahathir hina hudud? bila? fitnah pas bukan sebab tak dapat buktikan bila?
    betul ke ishak baharom dipecat mahathir. bukankah agama Islam negeri Selangor di bawah Sultan. pelantikan dan pemecatan di bawah sultan. apa yang pas dok temberang rakyat neh.
    bila mahathir ugut kelantan tanak buat? nik aziz yang tanak buat sebab takut hilang kuasa. nik aziz lebih takut pada bn dari takut pada Allah. Astagfirullah...
    di terengganu yang dirobohkan bukan masjid dan surau tapi markas pas yang dibina secara haram. memandai declare sendiri markas sebagai masjid dan pas. orang pas memang suka yang haram sejak kawan dengan anwar.
    di selangor bukan setakat dap, pkr dan pas pun hina islam juga. sekejap kata boleh sekejap kata tak boleh kerja di premis arak. sah-sah kata harap. pembangkang memang bangang buat hukum islam ni boleh tak boleh ikut sedap derang ja.
    memusuhi ulama? yang baru ni masuk 50 orang ulama muda tu apa? dalam pas pakai ketayap pun dah dipanggil ulama. apa nak heran.
    ali rustam kaki rasuah? lu dah pegi melaka ke bro, melaka maju dari negeri lu bro.
    isa samad rasuah kes apa? cerita sket?
    rahim rogol siapa? cerita sket?
    khir toyo tak amanah apa? rumah dibeli rumah dia. isu rumah isu peribadi. bukan dia amek duit kerajaan negeri bayar rumah dia. apa masalahnya?
    oh ya lupa pula, NAJIB yang kelentong dan kencing korang mengenai 16 september ya. haramjadah sungguh kan najib tipu korang kerajaan nak bertukar. alahai kesiannye korang.
    ko tak tengok kadar tukaran semasa? 1USD =RM3.05 fuiyo... tertinggi dalam sejarah tu...
    amacam bro? PAS buat apa? ke lu nak tanya Din PUduraya? ke nak tanya mat sabu? atau adun selinsing? kihkih kih

    BalasPadam

Komen puas-puas agar anda berpuas hati! Pastikan anda betul-betul puas hati!