Isnin, 6 Jun 2011

Mengapa DAP Pulau Pinang tidak mengadakan pilihanraya di kuil dan tokong? Mengapa hanya masjid saja?


Kerajaan Pakatan yang dianggotai PAS, PKR dan DAP sekali lagi buat celaka di Pulau Pinang (sini).

Kali ini Malik Itik selaku Exco Agama diperbodohkan Guan Eng agar Majlis Agama Islam Pulau Pinang mengarahkan semua masjid di Pulau Pinang untuk mengadakan pilihanraya bagi memilih Jawatankuasa. Arahan Malik Itik tu terkandung dalam Tatacara Pemilihan Jawatankuasa Kariah Masjid Pulau Pinang 2012-2013.

Apa tujuan kerajaan Pakatan mengadakan pilihanraya di masjid-masjid di Pulau Pinang? Niatnya tidak lain dan tidak bukan adalah untuk memastikan semua Jawatankuasa Masjid yang dilantik kelak adalah mereka yang menyokong DAP dan mudah untuk mengikut telunjuk Guan Eng.

Hari ini, tidak semua masjid di Pulau Pinang ditadbir oleh orang PAS sebabnya orang PAS di Pulau Pinang hanya pandai menyalak dan bising saja. Salahkan itu, salahkan ini. Bab uruskan masjid dan kariah derang bukan pandai. Semua harap orang lama-lama yang tak berpolitik (majoritinya menyokong UMNO).

Sudah pasti arahan kerajaan Guan Eng untuk mengadakan pilihanraya di masjid akan menyebabkan institusi berkenaan dipolitikkan dengan lebih teruk. Sudahlah organisasi kampong pun masyarakat terbahagi dua, ini lagi nak pecahkan masyarakat? Jangan hairan la nanti wujud banyak surau-surau haram di Pulau Pinang akibat dari tindakan bodoh kerajaan Pulau Pinang ni!

Persoalan menarik yang harus ditanya kepada Guan Eng dan Malik Itik ialah mengapa pilihanraya tidak diadakan di kuil-kuil dan tokong-tokong di Pulau Pinang? Mengapa hanya diadakan di masjid-masjid? Takkan kerajaan Guan Eng masih lagi buat-buat bangang yang kuasa Agama Islam di Pulau Pinang ni di bawah Yang Dipertuan Agong? Dah dapat perkenan baginda ka?

Sebenarnya kita boleh mengagak mengapa kerajaan Guan Eng tidak mengadakan pilihanraya di kuil-kuil dan tokong-tokong.

Ini kerana kerajaan Guan Eng takut hilang undi orang India dan Cina di Pulau Pinang maa…

kalau kacau itu kuil dan tokong next election undi orang India dan orang Cina lari ke BN maaaa…

Di masjid-masjid tak mengapa maaa…

orang Melayu boleh diperbodoh melalui PAS maaa…..

Lagipun masjid yang menyatukan orang Melayu Islam perlu dipecahkan ma….

supaya kita terus dapat kuasai Penang maaaaa………………….

Satu lagi punca yang aku pasti mengapa kerajaan Guan Eng buat perkara ni adalah semata-mata nak bagi kuasa kepada balaci-balaci PAS di peringkat kampung. Sekarang ni di peringkat eksekutif negeri PAS jadi pencacai ja dengan satu kerusi. Nak lantik exco tak boleh sebab tak reti buat apa.

Jadi sebab nak jaga hati penyokong PAS, buat saja la pilihanraya masjid, comfirm depa menang semua la. Jawatankuasa masjid yang ada sekarang ni mana pandai ceramah main-main politik macam orang-orang PAS. Dah menang nanti boleh la bagi elaun.

Lepas tu Guan Eng claim la dia tolong orang Islam. Padahal dia bagi elaun tu kat orang-orang PAS yang tolong kempen jual air liur jilat bontot dia pada orang kampung. Murahnya maruah orang PAS Pulau Pinang kan?

Celaka sungguh kerajaan Guan Eng ni. Lagi celaka orang-orang PAS. Bodoh dok main ikut saja. Habis la Melayu Islam Pulau Pinang. Lepas ni Tok Imam dengan Tok Bilal masjid pulak Guan Eng nak lantik melalui pilihanraya gamaknya. Bertuahnya hempa dapat Ketua Menteri celaka macam ni. Bodoh!

Baca juga tulisan blogger Flyingkick.

3 ulasan:

  1. http://mymassa.blogspot.com/2011/06/jom-tengok-kasut-baru-nga-kor-ming.html

    nanti jadi camni la broooo

    BalasPadam
  2. SALAM, BRO BUKTI DAPIG MEMANG NAK PECAHKAN ISLAM

    BalasPadam
  3. Assalam Bro

    Orang Islam Penang takan tak tahu lagi perangai cina komunis ni nak menghancurkan orang Islam... Masih nak layan buat apa.... Orang cina tahu, orang melayu bila berpecah akan bermusuhan sesama sendiri, senanglah mereka nak jadi batu apinya... Takan pasal hal-hal masjid pun kena ikut cakap orang cina... Agong kan ada...

    BalasPadam

Komen puas-puas agar anda berpuas hati! Pastikan anda betul-betul puas hati!