Isnin, 9 Ogos 2010

Anwar melawat Pulau Pinang dan suruh Melayu sokong DAP ketika Guan Eng halau peniaga Melayu!


“Anwar Ibrahim mabuk ka? Dia ingat dia Perdana Menteri ka nak melawat Pulau Pinang? Permatang Pauh tu Parlimen kat negeri mana? Apa dia ingat Permatang Pauh tu kat Kuala Lumpur ka? Celaka sungguh!”, itu luahan rakan penulis yang mengundi Pakatan Haram dalam pilihanraya 2008 yang lalu setelah penulis bertanyakan pendapatnya mengenai lawatan Anwar ke Pulau Pinang.

Benar, Anwar mengadakan lawatan ke Pulau Pinang semalam (8 Ogos 2010) dan ia ada dinyatakan di dalam posting bertajuk Program Lawatan Dato’ Seri Anwar Ibrahim Ke Pulau Pinang bertarikh 7 Ogos 2010 di lawan web beliau (sini).

Mungkin Anwar terlupa seketika yang beliau sebenarnya berasal dari Cherok Tok Kun dan merupakan Ahli Parlimen Permatang Pauh. Maklumlah, gelaran Perdana Menteri 16 September yang beliau jawat sekarang ni bukan calang-calang jawatan di Malaysia ni hingga membuatkan beliau lupa asal usul.

Penulis berpendapat, Anwar terpaksa untuk mengadakan lawatan ke negeri asalnya sendiri kerana beliau sebenarnya tidak pernah langsung balik ke Pulau Pinang untuk melihat permasalahan rakyat terutamanya di Permatang Pauh.

Apa yang menjelikkan lagi ialah Anwar seolah lupa diri kerana beliau mengadakan lawatan ketika Guan Eng menghalau orang Melayu Tanjung dari berniaga di tempat yang selama lebih 20 tahun mereka berniaga setiap kali menjelang Ramadhan tanpa sebarang permasalahan. Bertambah celaka lagi ialah apabila Anwar langsung tidak mempedulikan nasib peniaga-peniaga yang dihalau itu.

Malangnya, apa yang disibukkan oleh Anwar ketika lawatan ke Pulau Pinang ini ialah dengan memasuki kawasan majoriti Melayu dan memperbodohkan orang Melayu di kawasan berkenaan untuk terus memberikan sokongan kepada Guan Eng. Lihat saja bagaimana dua siri ceramah ketika lawatannya ini diadakan di kawasan majoriti Melayu iaitu di Balik Pulau dan Stadium Mini Bukit Mertajam.

Di Balik Pulau, ia diadakan di Kompleks Sukan MPPP. Siang harinya satu kenduri kahwin telah diadakan oleh penduduk setempat yang telah terlebih awal menempah dewan berkenaan. Malangnya, program yang membawa Anwar untuk menaburkan fitnah ini telah menjejaskan perjalanan majlis berkenaan.

Ini kerana pihak penganjur bukan saja memasang bendera PKR, PAS dan DAP di sekitar dewan malah dengan sengaja memasang banner program di pentas utama sedangkan mereka telah sedia maklum kenduri kahwin akan diadakan di dewan berkenaan. Disitulah tempat pengantin mahu bersantap dan bersanding.

Mungkin kerana takut dihalau sekiranya menurunkan banner yang digantung di pentas utama, tuan rumah telah menutupnya dengan kain besar. Sungguh tidak beradap orang-orang PKR. Jika kemaruk sangat mahu membawa Anwar untuk memperbodohkan orang Balik Pulau sekalipun, hormatilah penduduk setempat yang menganjurkan kenduri kahwin di situ.

Dalam ceramahnya, Anwar bersama rakan-rakan penabur fitnah yang lain seperti biasa merayu agar orang Melayu di Pulau Pinang terus memberi sokongan kepada Guan Eng. Anwar langsung tidak menyentuh mengenai Melayu yang dihalau di KOMTAR (sini, sini dan sini).

Melayu di kawasan Balik Pulau yang merupakan kawasan majoriti orang Melayu di bahagian pulau terus leka menikmati omongan hebat Anwar. Mereka dilalaikan kononnya Guan Eng telah membawa banyak kemakmuran ke Pulau Pinang sedangkan jika dilihat sejak Yusmadi memenangi kerusi Parlimen, tiada satu pun pembangunan, projek atau keselesaan yang dibawa beliau atau kerajaan Guan Eng ke Balik Pulau. Semuanya mengharapkan kepada ADUN Pulau Betong, Teluk Bahang dan Bayan Lepas dari BN.

Penulis mengharapkan Melayu Pulau Pinang khususnya di Balik Pulau tidak mudah diperbodohkan oleh Anwar dan sekutunya. Politik baru yang kononnya cuba dibawa oleh Yusmadi tidak membawa apa-apa makna. Adakah dengan hanya kembali mengajurkan liga bola sepak yang mati sejak Pakatan Haram mengambil alih Pulau Pinang akan membawa kemakmuran kepada penduduk Balik Pulau? Melayu Balik Pulau mahu lebih dari itu! Balik Pulau memerlukan Ahli Parlimen yang pandai bekerja dan bukan hanya pandai bercakap saja!

Bangunlah Melayu Pulau Pinang, menyokong Anwar dan Guan Eng tiada beza. Mereka ibarat parasit yang memusahkan anak bangsa. Jangan kita menyesal, dulu Tsu Koon mahu juga dengar kata, tapi Guan Eng, dia buat Pulau Pinang macam bapak dia punya. Cukup celaka!

1 ulasan:

  1. sudah terhantuk baru nak tergadah ,ayam terlepas tanganbau tahi burung terbang di pipiskan lada renongkan lah wahai Melayu P.Pinang.

    BalasPadam

Komen puas-puas agar anda berpuas hati! Pastikan anda betul-betul puas hati!