Jumaat, 24 September 2010

Eye on Malaysia Melaka tutup sebab hutang Ad Suria bangang oi! Bukan tak dapat sambutan. Ini pun PAS nak menipu? Malu guna nama Islam weh!

Kalau tak menipu tu bukan pemimpin PAS la namanya.

Terbaru, Ketua Penerangan PAS Bukit Katil, Yusof Wahab melalui artikel Malaysiakini bertajuk Eye on M’sia: Belajar dari kesilapan, kata PAS (sini) cuba menipu rakyat dan memburukkan kepimpinan Ali Rustam dengan mendakwa Eye on Malaysia yang asalnya dibawa dari Kuala Lumpur terpaksa ditutup kerana tidak mendapat sambutan.

Beliau juga mendakwa, “Sudahlah ia membazirkan duit rakyat jutaan ringgit, kini Eye On Malaysia yang menjadi lambang kegagalan kerajaan negeri (kerana tidak mendapat sambutan) tambah menyakitkan mata rakyat Melaka. Apakah kerajaan Malaysia mahu mengulangi kesilapan lalu dengan membeli sebuah lagi Eye On baru?

Adeh la... Memang bangang la PAS ni. Kata bodoh marah!

Sebenarnya Eye on Malaysia Melaka ditutup bukan kerana tidak mendapat sambutan tetapi sebaliknya pemegang saham terbesar dalam projek usahasama ini iaitu MST Ad Suria (60%) gagal membayar tunggakan hutang sebanyak 17 juta kepada Syarikat Fitraco NV (pembuat EoM dari Belgium)!

Semua orang tau la berita ni. Kalau bangang sangat tak tau baca sini. Pemimpin PAS yang duduk di Melaka sendiri pun tak tau. Apa kebengongnya PAS lantik Ketua Penerangan macam ni.

Akibat penutupan itu, kerajaan negeri kerugian satu destinasi pelancongan yang menarik pelancong untuk ke negeri berkenaan. Pelancong yang datang juga mengeluh kerana tidak berpeluang untuk menaiki EoM sedangkan ia diwar-warkan oleh agensi-agensi pelancongan sebelum ini.

Para peniaga di sekitar kawasan berkenaan juga mengeluh dengan penutupan EoM di muara Sungai Melaka itu. Sebab tu lah Tok Ali nak ganti semula dengan EoM baru dari China (sini).

PAS apa tau? Menipu saja pandai. Ko ingat ko boleh putar isu ni? Lahabau!

4 ulasan:

  1. Menipu adalah kepakaran PAS!

    BalasPadam
  2. salam...Ad Suria ni di dalangi oleh pasangan suami isteri dari australia dan singapore yang sememangnya JAHAT DAN MEROMPAK DI SIANG HARI dgn bantuan beberapa culprit melayu yg ada kedudukan dan kuasa di malaysia ni..kenapa tidak di nyahkan saje dari bumi bertuah ni..dah la dia kaut keuntungan beratus juta..diulangi BERATUS JUTA dari sebuah kementerian yang satu ketika dulu sgt gah tapi skrg dah mcm menanti nak rebah sebab segala projek yg dibuat OVERPRICED..masa dia kena saman tu..saya buat sujud syukur pada Allah..KM Melaka mmg xde ati nak berniaga dgn penyangak2 ni..

    BalasPadam
  3. pas=bebal..bodoh sebodoh-bodohnya..tu je yg boleh aku cakap..






    -i like karipap bang nuar-

    BalasPadam

Komen puas-puas agar anda berpuas hati! Pastikan anda betul-betul puas hati!