Isnin, 29 November 2010

Melayu kroni Pakatan perolehi 70% kontrak kerajaan Pulau Pinang

Penulis nak tergelak guling-guling apabila membaca kenyataan Guan Eng yang mendakwa kerajaan komunis pimpinannya telah memberikan 70% kontrak yang dikeluarkan kepada orang Melayu (sini).

Dakwanya lagi di Pulau Pinang, mana-mana kontraktor tak perlu ada kabel politik untuk dapat projek dari kerajaan negeri. Kih kih kih. Lancau lu la Guan Eng.

Pemimpin haramjadah mana yang keluarkan surat supaya peniaga Melayu yang tidak sebulu dengan pentadbiran DAP celaka dihalang untuk berniaga di Pasar Ramadhan? (Lihat surat di bawah!). Bukankah ini bukti pentadbiran lu menindas orang Melayu? Ini yang terkantoi. Yang lu arah senyap-senyap bagaimana?

Klik pada imej surat untuk baca kecelakaan DAP terhadap orang Melayu!

Parti politik celaka mana juga yang keluarkan senarai kontraktor-kontraktor yang ada kaitan dengan UMNO kepada semua Jabatan dan dan agensi negeri? (sini). Mengapa tidak keluarkan sekali yang ada kaitan dengan MCA dan Gerakan? Bukankah kerana mereka itu Cina? Lu memang lancau la Guan Eng!

70% Melayu yang dapat projek dari lu tu semuanya kroni DAP, PKR dan PAS. Itu lu tak cerita bagaimana lu angkut semua kontraktor dari KL, Perak dan negeri-negeri lain yang jilat sama bontot lu masuk Penang dapat projek. Lu patut dedah, berapa jumlah yang sebenarnya Melayu Pulau Pinang yang dapat kontrak dari kerajaan lu. Jangan ambil kira Melayu dari negeri lain yang lu bawa. Lu memang celaka la Guan Eng.

Kepada orang Melayu, jangan la termakan dengan cerita lahanat dusta ni.

Lim Chong Eu terkenal sebagai arkitek pembangunan Pulau Pinang. Lim Guan Eng? Haramjadah penghancur Pulau Pinang. Maklum lah… dia bukan Penang Kia wehhhhhhhhh!

7 ulasan:

  1. haha kecoh la lu bro..aku nk tanye ms zmn gerakan dl de hrpan ke geng pr dpt projek??zmn gerakan org melayu leh bli rumah ke kt georgetown??haha wat a funny bluffing..same je

    BalasPadam
  2. bro azman,

    kita cite pasal contractor melayu kat pinang bukan luar dari pinang. tak kira lah melayu pakatan rakyat ke atau BN. janji tender kalu dapat kat melayu pinang baguih la kira tu.. tapi kalau luaq dari pinang itu yg tak betoi.. kita mau contractor melayu pinang dapat sebab project tu kat pinang.. masaalah skrg lu tak nampak ke LGE kasi mati contractor & peniaga melayu kat pinang.. jangan jadi mcm PKR smpai melayu pun dia nak kasi mati hanya kerana nak dapat undi bukan melayu.

    BalasPadam
  3. PADAN MUKA .... LAIN KALI UNDI LA PAKATAN RAKYAT
    LAGI...

    BalasPadam
  4. azman tuuu memang giler.... amcam tuu DAPig buat kat orng Melau masih nak tehakkan benang basah........... apalah orang macam ni pun nak sokong PKR keee,

    Menyibukkan dunia politik

    BalasPadam
  5. Salam Perjuangan sdra.
    Blog asal saya telah dihijack minggu sudah dan tdk blh di access lagi.

    Ini blog baru saya dgn nama yang serupa tapi lain URL nya.Harap dapat di link semula diblog sdra.

    Terima kasih

    BalasPadam
  6. SALAM..

    MOHON LINKKAN BLOG INI DI SENARAI BLOG ANDA.

    SAYA AKAN LINKKAN BLOG ANDA DI BLOG SAYA.

    TQ

    BalasPadam
  7. Iktikad ‘Ketuanan Melayu’ menyanggahi Islam — Dr Mohd Asri Zainul Abidin

    4 DIS — Merujuk kepada isu ‘Ketuanan Melayu’ yang dijadikan isu sekarang, maka di sini saya ingin menyentuh beberapa perkara; Istilah ‘Ketuanan Melayu’ (malay supremacy) adalah istilah yang kabur. Tiada pentakrifan khusus kepada istilah ini. Lagipun tiada ungkapan rasmi dalam perlembagaan. Maka adalah pelik untuk mana-mana pihak cuba mempertahankan ungkapan yang kabur dan tidak tentu maksudnya ini.

    Namun, jika merujuk kepada perkataan yang digunakan ia dari akar perkataan ‘tuan’ kepada ketuanan dan digabungkan dengan ‘melayu’, ia bermaksud orang melayu berada dalam status ‘tuan’ atau dalam bahasa Arab disebut siyadah (supremacy). Jika merujuk kepada bahasa bererti orang melayu sentiasa berada di atas, lebih tinggi dan mulia kedudukannya dibandingkan dengan ‘bukan melayu’. Jika hendak ditakrifkan maka bererti ‘kedudukan orang melayu sebagai bangsa yang lebih tinggi dan mulia’.

    Ia berbeza dengan sekadar ungkapan ‘hak keistimewaan melayu’, kerana bukan semua yang dapat keistimewaan itu lebih mulia atau tinggi dari orang lain. Mungkin seseorang diberikan keistimewaan disebabkan faktor kekurangannya ataupun kelebihannya. Maka, perkataan ‘keistimewaan’ tidak boleh disamakan dengan ketuanan.

    Jika seseorang menganggap dirinya lebih mulia disebabkan faktor keturunan atau bangsanya semata, atau orang lain lebih rendah dari dirinya kerana tidak berbangsa sepertinya, maka itu adalah iktikad yang salah dan menyanggahi ajaran Islam. Jika itu berlaku, ia boleh menyamai dakwaan Yahudi bahawa mereka ‘bangsa terpilih’ (chosen race). Kebanggaan yang seperti ini ditolak oleh Islam.

    BalasPadam

Komen puas-puas agar anda berpuas hati! Pastikan anda betul-betul puas hati!