Selasa, 9 November 2010

Zaid: Anwar punca segala masalah!


Tak sampai sepuluh hari selepas Dr Asri minta Anwar bersara dari politik, hari ini, Zaid Ibrahim pula meminta pemimpin agung Pakatan Haram yang sedang menghadapi pertuduhan meliwat di mahkamah itu untuk meninggalkan PKR (sini). Zaid mendakwa, masalah peribadi Anwar turut menyumbang kepada kepincangan yang berlaku di dalam PKR. Sebab itu beliau harus berundur.

Tapi macam biasalah, Anwar buat-buat bangang tak layan dan bagi alasan yang kepimpinan dan ahli PKR akar umbi kononnya masih mahukan beliau (sini). Hakikatnya jika kita lihat, hampir setiap bulan ranting-ranting atau cabang PKR dibubarkan manakala berita mengenai para pengikut PKR yang lari meninggalkan parti berkenaan juga kita dengar hampir sepanjang masa.

Jika kita imbas, sebenarnya Dr Asri dan Zaid bukanlah orang berpengaruh terawal dikalangan bukan pemimpin BN yang mendesak supaya Anwar berundur. Karpal Singh sendiri pernah meminta Anwar Ibrahim untuk bertaubat. Ia berpunca dari amalan politik buas yang diamalkan oleh Anwar hingga menyebabkan Perak kembali ke tangan BN.


Namun, akibat gila kuasa dan pengaruh punya pasal, Anwar dah kawtim baek punya dengan Karpal agar beliau tidak lagi diserang oleh peguam bela kes liwatnya itu. Karpal pula dilihat sanggup untuk terus menerima Anwar!

Entah apa yang dijanjikan Anwar untuk Karpal. Mesti Karpal dah Masyuuuuuukkkkkkkkkkkk! Maklum la, kes liwat pun banyak kali tunda, mesti bayaran yang diterima pun kaw-kaw punyalah!

Penulis percaya, Dr Asri dan Zaid tidak akan boleh dibeli oleh Anwar agar menarik balik ataupun sekurang-kurangnya tidak lagi menghentam beliau. Mereka berdua lebih dilihat berprinsip berbanding dengan Karpal.

Walau bagaimanapun, hanya masa yang akan menentukan. Bukankah politik itu seni segala kemungkinan?

1 ulasan:

  1. bro, banner ko atas memang gempak. pinjam weh!

    BalasPadam

Komen puas-puas agar anda berpuas hati! Pastikan anda betul-betul puas hati!