Jumaat, 15 Oktober 2010

Anak Anwar punya pasal, tak layak bertanding pun boleh diadjust bagi layak! Sah la PKR ni parti anak beranak!

Apabila Saifudin Nasution mengumumkan bahawa Biro Politik PKR yang bermesyuarat malam 13 Oktober 2010 memutuskan bahawa Nurul Izzah layak bertanding jawatan Timbalan Presiden PKR (sini dan sini), ianya adalah petunjuk jelas bahawa PKR ini parti yang dimiliki oleh Anwar anak beranak dan kroni-kroni kesayangannya.

Bayangkan, parti yang dikatakan berteraskan peraturan, keadilan dan demokrasi itu sanggup untuk adjust peraturan yang mereka sendiri buat semata-mata untuk membolehkan anak Ketua Umum dan anak Presiden mereka itu untuk bertanding jawatan nombor dua dalam parti.

Peraturan PKR jelas mengatakan bahawa tarikh akhir pencalonan adalah pada 10 Oktober. Selepas dari tarikh itu, tiada pencalonan akan diterima. Akan tetapi, oleh kerana nak benarkan Nurul Izzah bertanding juga, PKR sanggup ketepikan peraturan berkenaan dengan menerima pencalonan beliau dari cabang Sampoerna walaupun ia dikemukakan selepas 10 Oktober.

Bayangkan kalau calon lain yang berada di tempat Nurul Izzah. Mau mampos bermati-matian Jawatankuasa Pemilihan tidak akan meluluskannya. Buat la apa pun, pasti alasan peraturan yang ada perlu diikuti akan diberikan. Tapi bila kena kat anak beranak kroni Anwar, semuanya ok.

Bukankah ini bukti jelas yang menunjutkkan PKR merupakan parti Suami, Isteri, Anak dan kroni-kroni semata?

Itu pun penyokong Pakatan Haram tak nampak lagi? Bangangnya la hai!

3 ulasan:

Komen puas-puas agar anda berpuas hati! Pastikan anda betul-betul puas hati!