Isnin, 11 Oktober 2010

Lihat sendiri wajah Anwar pucat lesi pada 28 Jun 2008 di Hotel Quality sebagaimana yang dinyatakan Rahimi! Tak percaya lagi?

Muhamad Rahimi telah membuat satu kenyataan media bagi menyangkal dakwaan Latheefa Koya yang mendakwa beliau telah berbohong.

Di dalamnya ada dinyatakan Anwar pucat lesi dan menggeletar kerana takut kepada tindakan Saiful Bukhari yang melaporkan kepada pihak polis bahawa beliau telah diliwat oleh Anwar. Ia boleh dibaca melalui Utusan Online di sini.

SEDIKIT komen saya terhadap kenyataan Latheefa Koya di Malaysiakini:

1. Sebelum ke Quality Hotel (pada 28 Jun 2008), saya berada di
Hospital Kuala Lumpur (HKL) bersama Saiful Bukhari Azlan, pakciknya, staf-staf dan doktor HKL serta ramai pihak polis termasuk daripada Bahagian Siasatan Jenayah. Saya sempat berkenalan dan berbual panjang dengan mereka.

2. Orang-orang Anwar yang sebenarnya tidak hent
i-henti menelefon saya untuk menyuruh saya ke Quality Hotel. Pada mulanya saya enggan pergi, tetapi apabila ibu dan bapa menasihati saya supaya pergi untuk berjumpa dengan Anwar atas tanda hormat kepada Anwar, kerana masih belum tentu dipastikan Anwar itu bersalah.

3. Jadinya, kenapa pula kata Latheefa, bahawa saya yang takut pihak polis menangkap saya dan meminta perlindungan daripada mereka di Quality Hotel? Sedangkan saya baru sahaja pulang dari HKL, berbual dan beramah mesra dengan ramai anggota serta pegawai polis yang mengendalikan kes Saiful. Ini adalah antara kenyataan paling kelakar yang dibuat oleh Latheefa.

4. Sebenarnya, Anwar yang berada di dalam ketakutan. Mukanya pucat lesi dan ketika bersalam dengan Anwar, tangannya memang menggeletar. Saya boleh cabar pemimpin parti yang ada pada malam itu di Quality Hotel untuk nafikan bahawa muka Anwar pucat lesi. Kalau dia seorang hero dan tidak takut, kenapa pula perlu lari ke kedutaan Turki?

5. Saya sendiri telah menceritakan kepada R. Sivarasa
(Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat) dan Latheefa Koya (peguam) semasa di Quality Hotel mengenai apa sebenarnya yang berlaku. Tetapi mereka tetap menyuruh saya menukar cerita.

6. Saya tidak hairan langsung Latheefa boleh menipu. Kerana dialah yang sibuk menjadi guru mengajar saya berkali-kali untuk memberi kenyataan pa
lsu di mahkamah. Sehinggakan membuat demonstrasi keadaan di mahkamah kepada saya dan soalan-soalan yang bakal diajukan kepada saya. Kalau saya tidak perlu menipu, kenapa pula mereka perlu berkali-kali mengajar saya? Tidak pernah lagi kita dengar orang perlu ditunjuk bagaimana untuk bercakap sesuatu yang benar.

7. Saya simpati dengan Latheefa kerana diperguna
kan dan juga diperalatkan. Walaupun bukan sedikit orang-orang dalam PKR yang membenci Latheefa kerana mulutnya yang sangat becok. Tetapi, orang-orang yang membenci Latheefa inilah yang menggunakan dia untuk memelihara kedudukan masing-masing.

8. Saya memohon maaf kepada Latheefa jika ada kenyataan saya atau laporan saya yang membuatkannya susah, mengganggu tugasan dan tidak tidur malam.
Tetapi, sebagai seorang peguam dia sepatutnya faham apa yang saya lakukan untuk memperbetulkan kesilapan. Saya doakan hati Latheefa terbuka dan tidak dipergunakan lagi.

Penulis cuba untuk memastikan kebenaran adakah Anwar yang dilihat hebat oleh penyokong Pakatan Haram itu betul-betul pucat lesi dan gementar pada malam 28 Jun 2008 di Hotel Quality sebagaimana yang didakwa Rahimi.

Hasilnya, penulis menemui gambar-gambar berikut di sini. Cuba amati wajah-wajah Anwar pada malam berkenaan. Sah! Sama sebagaimana yang di dakwa Rahimi!

Berkerut muka Anwar gelisah kerana berada dalam ketakutan! Amati bebetul-betul wajahnya, bukankan sama seperti yang dikatakan Rahimi?


Sibuk mengarahkan strategi untuk mencipta alasan. Pusing sana pusing sini!


Mungkinkah mereka ini juga pencipta skrip untuk Rahimi pada malam berkenaan?


Tekun mengarang dan mencipta alasan sebagaimana yang telah diputuskan!


Semakan dan sentuhan terakhir dari Anwar agar tidak terkantoi terlalu awal. Malangnya, taik yang busuk di lubang bontot, tercalit juga di batang ****!

Adakah anda masih mahu mengatakan yang Rahimi berbohong?

42 ulasan:

  1. sah! anwar peliwat!

    BalasPadam
  2. suruh nuar buang je la janggut cari makan dia tuu....

    BalasPadam
  3. Lahh..aku ingat Rahimi pun kene liwat...rupanya hal lain...naper dia pun tak ngaku gak kene liwat sekali..liwat bergilir2 dgn sayfool...tambah sorang lagi...Ezam pun kata dia pun penah kene liwat dulu..baru ler gempat..kahkahkah...kalau nak lagi thrill suruh Ezam ngaku kat dalam dewan rakyat...perghhh...

    Hanya yg singkat akal jer yg mudah tertipu...

    BalasPadam
  4. Melayu mukmin kunyit kah kah apa punya akai pergi ke colonge german jumpa puak gay di gereja plak tu pergi jumpa yusof qardawi ok le sikit baru nampak real tak menjobor...kah kah pergi ke gereja kah kah jumpa puak gay kah kah kah bodo mukmin kunyit...kah kah

    BalasPadam
  5. woii ..melayu mukmin ...buang jer la perkataan mukmin tu ..ko ingat ko tu dah baik sgt kah sampai jadi lembab tak tau yg mana benar dan salah ... ko sokong Nuar tu bermakna ko sokong DAP dan HINDRAF ... aku cabar hang ikrar "aku sokong DAP dan HIndraf" .... berani ke?

    BalasPadam
  6. Hahahahaha... Melayu Mukmin mana berani nak cakap "aku sokong DAP dan HIndraf". Dia tahu dua2 pertubuhan tu memang kuat jadi Penipu Rakyat Malaysia. Tambahan pula wujud lagi dua parti di Malaysia ni yang mempunyai sama perangai dengan dua pertubuhan diatas.

    Kebenaran dah terbentang didepan mata, tetapi yang masih singkat akal adalah penganut Pengencing Rakyat seperti Melayu Mukmin tu. Hanya pandai membuat fitnah terhadap orang lain je, perkara yang tiada sengaja diada2kan.... Hahahahaha....

    BalasPadam
  7. Salam perjuangan,

    minta jasa baik tuan blog untuk link kan blog saya ke dalam blog tuan.blogger sarawak

    terima kasih

    BalasPadam
  8. itu malam ke dia cabut ke kedutaan turkey?

    BalasPadam
  9. Lepas kejadian itu (2008) , kini dah dua tahun lebih boleh pula Aljuburi ni tahan tak MENGERAS kat mana-mana. Tah-tah nanti ada cerita mangsa baru pula.

    Tapi lawatan keluar negara yang sering dilakukan mungkin untuk "melepas gian" tak lah pula diketepikan.

    BalasPadam
  10. jangan main belakang12 Oktober 2010 pada 1:15 PG

    Eleh MM kalau ko kena ayat dengan nuar aku ingat ko pun rela serah jubor.Masa tu baru nak percaya bang nuar ko kaki bontot.Ke tak percaya jugak?Mesti ko kata imiginasi semata2 kan jubor ko kena toron?

    BalasPadam
  11. jangan main belakang12 Oktober 2010 pada 1:25 PG

    Aljuburi kata dulu masa dia kelam kabut ketakutan lari ke kedutaan turki,ada orang nak bunuh dia.Sampai sudah satu haram jadah pun dia tak buat repot polis.

    Punyalah panik nak alihkan isu menjubornya,sampai tersasul yg bukan2,itupun orang2 yg minat kat dia macam Melayu mukming takleh nampak permainan dia.

    Cuba melayu mukming bagi penjelasan kenapa idola ko lari ketakutan ke kedutaan turki?dan kenapa dia claim ada orang nak bunuh dia tapi tak buat repot polis?Kenapa dia panik kalau dia tak bersalah?Confirm melayu mukming takleh jawab,setakat sokong membabi buta ajelah ko.

    BalasPadam
  12. Puak2 Macai semua ...meh sini aku nak jawab satu2:
    Sila baca dgn teliti yer..hehehe.

    1. Pasal sokong DAP...
    Ya Aku berikrar aku sokong DAP...DAP jauh lebih baik dari Umno..umno anti islam...umno adalah parti munafik...bukti nya...umno pernah bunuh ulamak dan org2 islam di pondok agama di Memali. Umno jugak pernah cuba nak hapuskan perkataan islam pada Mykad dan pada nama2 persatuan. Umno jugak pernah hapuskan bantuan pada sekolah agama rakyat.Umno jugak lah yg khianat pada tanah air pusaka tok nenek moyang kita dgn beri pulau Temasik pada Cina yg jadi Singapore sekarang ni tanpa syarat pun.Lagi haram jadahnya bila umno jugak sanggup berbaik2 dan beri P.Pinang pada parti cina Gerakan untuk diperintah walhal Cina gerakan lah yg telah mencetuskan peristiwa 13mei yg byk membunuh org2 Melayu. Faham tak wahai2 macai2 umno oiii....jgn jadi buta hati perut.

    2. Anwar lari ker kedutaan turki...aku
    sokong...patut sangat...tindakan bijak dan cerdik...kami bukan jenis melayu yg madir kata Melayu Mudah Lupa...jenis yg kuat lupa ni melayu umno...bagi baju, topi, kain pelikat, beras sekampit habis lupa tergadai masa 5 tahun. Aku tak lupa macamana madir pembohong buat statement dalam TV Anwar tumbuk diri sendiri, KPN pembohong kata Anwar sihat walafiat...bila gi mahkamah mata lebam...bila tubuhkan suruhanjaya siasatan diraja terbukti anwar dibelasah setengah mati dan dibiarkan berhari2. Macamtu sekali zalimnya kerjaan umno ni...bukan sikit jugak jasa anwar masa dia dalam umno dan kerjaan dulu...kuat sungguh dendam kesumat korang ni sampai melampaui batas kemanusiaan. Aku jugak tak lupa dan percaya, umno ni mampu dan sampai hati tanpa ada perasaan kemanusian untuk membuduh dgn cara yg sadis macam apa yg berlaku pada Al Tantunya dibom sampai berkecai sekiranya kuasa korang tergugat.

    Menjubur ker tak tu satu tuduhan yg kita tak tengok dgn mata kepala sendiri. Kalau itu memang satu fitnah yg dirancang korang termasuk didalam golongan yg menyebar luaskan fitnah.Akibatnya kat pdg mahsyar sok korang sendiri pun tahukan. Kalau betul sekali pun dan Anwar nafikan..itu antara dia dgn Allah. Cuba lah korang rajin2 sikit belajar bab hukum agama ni. Cuba baca dan ingat sirah2 nabi...macamana nabi Musa juga di fitnah oleh kerajaan firaun umno yg baginda dah merogol seorang perempuan sampai bunting...begitu jugak macamana Sayidatina Aishah difitnah oleh puak2 munafik umno madinah yg kata Ummul Mukminin tu bermukah dgn sahabat nabi bernama safwan. Kes2 tu takpalah jugak sebab melibatkan nabi2...ada pertolongan Allah...tapi ni anwar ibrahim...manusia biasa...macamtulah jugak Uztaz HarunDin..dia pun pernah lah jugak difitnah umno macamtu...tektik2 ni semua umno belajar dari tok guru nya..YAHUDI.

    Pada pencacai2 umno aku tak harap korang tersedar dgn tulisan aku tapi pada yg berminat nak membaca dan mengkaji aku harap korang fikir baik2 point aku dan buat pertimbangan yg waras.
    Semoga kita tak termasuk di dalam golongan org2 yg zalim dan sesat.

    BalasPadam
  13. tadi aku menjawab tomahan korang...sekarang aku nak komen korang pasal ni pulak...mesti korang tercirit2 nak jawab...

    (Hero pelakon Prono MCA)Dr Chua betul dalam memperingatkan anda bahawa mereka (PAS) tidak
    menyerah dalam pendirian negara Islam mereka. Dan, saya pasti jika ia
    dilaksanakan, ia akan mengubah cara hidup anda dan memberi kesan ke atas
    masyarakat Cina,” kata beliau.

    BalasPadam
  14. Woi..aku nak tambah lagi...tolong komen ler...

    Najib kata " Cina bukan pendatang maa..cina adalah rakyat maleysia yg setia maa"..huyoooo...

    Macai2 umno yg kuat semangat melayu tu boleh tahan lagi ker dgn umno kalo dah ketua korang cakap macam tu?

    Jgn jadi bacul ler...kalo ayam aku bacul aku sembelih jer buat lauk...kalo korang aku tak tau ler...lagi pun pulau singapura hak tok nenek kita pun korang leh bagi kat cina kankankan

    BalasPadam
  15. MM

    Dangkal sungguh jawapan2 kamu..BN, parti sederhana, Najib cakap macam itu betullah..apa salahnya??

    Ko suruh kaji, ko kajilah dulu kenapa lim kuan yew terhengeh2 nak jumpa lim guan eng selepas Penang jatuh kat DAP..buta sejarah betul ko ni..

    Ko pernah taukah apa jadi kat Melayu Penang dan Melayu Singapore? Ko duduk kat penang, baru ko tau..Apa DAP dah buat? Sendiri taulah..Duit haram bagi kepada orang Melayu..

    Kita hidup bersederhana ..yang ko plak ekstrem..orang Melayu agama Islam, ko kata munafik,..hari itu ko kata kafir..sekejap kafir sekejap munafik..yang Lim Guan Eng, terang2 kafir ko tak nampak..teruk betul perangai ko ini..

    Ko sedarlah sikit..sebelum ko bagi nasihat kat orang lain..

    Lagi satu, kalau ko kata UMNO anti Islam..jadi ko nak kata semua orang yang sokong UMNO anti Islam? Kalau macam itu, segala apa yang UMNO buat, bina masjid, ramaikan ahli-ahli agama, bina sekolah berasaskan agama Islam, hantar pelajar2 ke luar negara belajar agama Islam (termasuklah anak-anak ahli PAS), semua anti-Islam..dangkal sungguh jawapan ko..

    Ko..sudah2lah..lagi banyak ko cakap lagi banyak ko buat silap..lagi banyak ko buat silap lagi banyak ko kena mintak maaf kat orang nanti...lebih baik ko duduk diam sahaja..

    BalasPadam
  16. Kesian PKR (Parti Kelentong Rakyat)

    215 bekas ahli PKR Lepar Utara sertai UMNO

    BalasPadam
  17. DAP(Parti anak beranak)

    Lim Guan Eng/Isteri/Bapa
    Nga/Ngeh (Sepupu sepapat)
    Karpal dan anak2

    PKR (Parti Keluarga dan Rakan2)
    Anwar/Isteri/Anak
    Kroni (siapa lagi kalau bukan Azmin Ali)

    BalasPadam
  18. Terima kasih sebab masih ada nyawa untuk menjawab walaupun tanpa bernama...hujah aku dikatakan dangkal...tapi tanap fakta yg kukuh serta bukti yg munasabah...meh sini aku nak code satu satu dan jawab hujah dangkal kau pulak org yg tak bernama..

    1.BN, parti sederhana, Najib cakap macam itu betullah..apa salahnya??

    Kalau begitu kenapa umno menyalak gegak gempta kata "melayu leka hilang kuasa" kenapa umno kata DS Nizar boneka cina, kenapa umno kata PAS bagi tanah kat cina, kenapa umno usong kepala lembu kat selangor, kenapa umno pernah junjung keris nak basahkan dengan darah cina, kenapa umno kata PAS jadi alat cina?????Bukan kah itu semua bukan menggambarkan yg umno ni extream??? Suatu masa dulu PAS digambarkan sebagai extreamis agama oleh umno...cina&india cukup takut dgn PAS..puas PAS nak menepis tapi kekuatan jentera media umno cukup berkesan...sekarang bila ada media alternatf barulah org2 bukan islam faham dan kenal PAS yg sebenar...betapa sederhananya PAS berbanding umno.

    2. ko kajilah dulu kenapa lim kuan yew terhengeh2 nak jumpa lim guan eng selepas Penang jatuh kat DAP..buta sejarah betul ko ni

    Apa masalah nya Lim Kuan Yew nak jumpa lim guan eng...salah ker kalau nak jumpa...kalau itu jadi ukuran dan sebab aku lebih syak bila Najib jumpa lim kuan yew atau anak kuan yew sebab bila depa ni jumpa jer...perjanjian air disambung, dah pulak tu masih murah jugak, bila jumpa jer pulau batu putih dapat kat singapore, bila jumpa jer tanah warisan kita kat tg pagar dapat kat singapore, bila jumpa jer tanah tadahan air kat johor 300hektar terjual kat singapore, bila jumpa jer wilayah pembangunan iskadar jual kat singapore...tu kau tak nak fikir ker? kau nak kata DAP tu lahir dari PPP??? lantak ler..memang DAP diterima daftar...bukan parti haram pun. Kalau ikut sejarah umno jugak lah yg lepaskan singapore pada PPP...bacul punya keturunan umno nih...dan lagi...yg cetuskan peristiwa 13mei69 tu pulak parti Gerakan sahabat baik umno sekarang.
    3.Ko pernah taukah apa jadi kat Melayu Penang dan Melayu Singapore? Ko duduk kat penang, baru ko tau..Apa DAP dah buat? Sendiri taulah..Duit haram bagi kepada orang Melayu..

    Mamat oii..DAP baru perintah penang 2th...aku tau apa dah jadi kat melayu kat penang. Melayu penang merempat sejak sebelum DAP perintah lagi...masa Gerakan parti yg pernah bunuh saudara2 kita kat KL memerintah atas redha umno lah sedikit demi sedikit org2 melayu penang terusir dari Tanjung dan banyak terusir ker Kulim,SP, Bandar baru sebab tak tahan...semua cina gerakan kontrol...pemimpin2 melayu umno jadi boneka jer macam lembu kenyang perut disuap cina yg jadi kaya raya tapi rakyat marhaien derita...habis2 megah cuma jadi minah kilang, moral dan akhlak hancur...Pasal duit judi??? eh aku rasa geli geleman ler bila adaa org umno nak cerita pasal hukum ni...kengkadaang tu jahil kalah abu jahal...bila nak tunjuk alim ngalah ulamak pulak. Kalau itu dijadikan alasan aku nak tanya duit cukai judi Kasina genting, Magnum4D, Toto, Big Sweep, Loteri tu kerajaan bagi kat sapa? Korang mintak kat kerajaan nak buat surau,sekolah, masjid, gaji kakitangan kerajaan..bantuan kebajikan masyarakat..biasiswa anak...macam tu lah jugak duit cukai kilang Anchor, Carlsberg, Gueness Stout...Elok ler mengaji agama dulu dalam2 ler...baru ler tau macamana yg hukum jadi haram, macamana hukum jadi harus...lagi byk korang cakap pasal hukum lagi jelas jahil nya korang.

    BalasPadam
  19. 4.Kita hidup bersederhana ..yang ko plak ekstrem..orang Melayu agama Islam, ko kata munafik,..hari itu ko kata kafir..sekejap kafir sekejap munafik..yang Lim Guan Eng, terang2 kafir ko tak nampak..teruk betul perangai ko ini..

    Ni satu lagi bodo...sekejap kata PAS bersekongkol dgn kafir DAP...sekejap kata PAS extream...mana satu tah...Lim Guan Eng tu memang lah kafir...bila dia baik malah lebih baik dari org umno sendiri korang jugak yg dengki bila ada khatib doakan supaya dia masuk islam korang hentam kaw2 dalam TV...bila aku kata umno kafir...itu pun betul...bila aku kata umno tu munafik..itu lagi betul dan tepat...kalau korang nak tau org munafik ni lebih bahaya dari org kafir sebab org kafir terbahaagi pada 2...kafir harbie dan kafir zimmi...org munafik ni nak jahanamkan islam dari dalam...orang munafik pun buat masjid..nabi gelar masjid tu masjid Dirar. Masjid yg dibuat bukan atas sebab takwa tapi sebab nak pecah belahkan org islam...senang cakap masjid politik lah macam yg umno buat tu.
    Kau nak tau...munafik ni akan masuk neraka yg paling power punya azab dia berbanding dengan org kafir sendiri sebab org munafik ni ada ilmu dan belajar hukum dan tau hukum tapi menentang hukum Allah....jadi aku nasihatkan korang muhasabah lah diri masing2. Kan pelik kalau korang ni islam tapi masih nak beri sokongan pada pemimpin2 korang yg anak bini depa tak ikut hukum Allah yg perintahkan supaya tutup aurat.EEE...aku takut azab Allah.

    Macam ni lah...ko yg tak bernama ni elok jgn jawab ler hujah aku sebab makin kau jawab makin terserlah kejahilan kau...kalau pasal politik takpalah jugak...nanti bila tiba bab akidah ko silap jawab ko akan murtad...

    Cuba buka Quran surah almaidah ayat 44" Barang siapa tidak menghukum dengan apa yg diturunkan Allah maka dia adalah KAFIR"

    BalasPadam
  20. MM memang barua DAP..huhuhu..

    Nizar itu bukan boneka cina tapi boneka DAP..boneka Nga/Ngeh..macam kaulah boneka DAP..

    DAP asal usul PAP, DAP barua PAP, MM barua DAP. MM tak pernah duduk Penang, cakap tak serupa bikin..Sah MM barua DAP..kalau kau geli, peduli apa aku..aku lagi geli ada juga orang macam kau jadi baru DAP..tali barut DAP....

    Kalau kau nak cakap pasal hukum, kau betulkan diri kau yang kau kata UMNO kafir UMNO munafik..kau pun tau ramai orang Islam sokong UMNO..Kau kafirkan orang Islam..dan kau kata orang Kafir lebih baik dari orang Islam..tak heran si apa nama 15.03 pm kata kau ini dangkal..sah2 kedangkalan kau ini..huhuhuu...

    BalasPadam
  21. MM..orang macam kaulah suka guna ayat2 Al-Quran, kafirkan orang, murtadkan orang...

    BalasPadam
  22. Melayu Mukming..kau takut balasan Allah atau kau takut DAP?

    BalasPadam
  23. Terima kasih kerana beri iktiraf aku gunakan ayat Quran...sememangnya aku jadi kan Quran sebagai panduan hidup aku yg No 1.Dan sememang dalam Quran sendiri ada mengatakan sesungguhnya Al Quran itu adalah hujjah.

    Sememang nya dari Al Quran lah kita akan tahu perbuatan seseorang tu akan menjadiakn dia kafir ker atau munafik.
    Dan dari Al Quran jugaklah kita akan tahu samada org2 tu akan masuk neraka ker syurga.

    Tapi pada yg nak belajar dan mengambil pengajaran dari Al Quran jer yg tahu...yg hanya tahu mencacai macam korang ni teramat lah rugi.

    Nabi kata...umat aku akan berpecah pada 73 golongan...1 jer yg masuk syurga. Siapa yg 1 tu? yg satu tu adalah golongan yg menggunakan Al Quran dan Sunnah sebagai panduan hidup...apakah korang semua termasuk dalam golongan tu ker? Aku yakin tak...masih ada masa untuk berubah dan bertaubat...macam aku lah...dulu pun aku umno gak...tapi bila dah mendekati kuliah2 agama dimasjid baru aku faham...tapi aku nak pesan...kalau nak ngaji pun jgn dgn ustaz2 yg berfahaman tengah2 atau ustaz pro umno...jenis depa ni tak berani nak cerita hukum secara terus terang...bimbing kan kedudukan dan periuk nasi.

    Aku ambil contoh kalu bab fekah jer...ada bab tauhid,ibadat,muamalat,munakahat dan jinayat..tapi bila sampai tang bab jinayat selalunya ustaz2 pro umno tak berapa nak sentuh sebab dia akan berkait dgn hukum hudud dan qisas...bila ulas bab tu nanti macai2 umno kat masjid akan kata ustaz tu pro PAS...mampus

    BalasPadam
  24. Ustaz2 pas mengajar kau bercakap kasar, dan mengeluarkan perkataan terukkah??kesian kau melayu mukmin, kategorikan orang2 UMNO tak termasuk dalam salah satu daripada 73..

    Nabi walau dihina teruk, tapi tak keluarkan perkataan2 teruk..kalau inilah yang kau belajar daripada ustaz2 pas, aku rasa kau masih tak cukup belajar..biasalah ustaz2 pas kata dulu jangan kerjasama dengan kafir, tapi sekarang mereka sendiri kerjasama dengan kafir..ustaz2 pas kata takpe kita buat baik dengan kafir, walau kafir kata langkah mayat aku dulu..ustaz2 pas kata jangan buat baik dengan orang2 UMNO walau seislam..nabi bagitau bersatu padu dan silaturahim itu wajib..tapi ustaz2 pas yang penuh dengan negatif..kata buat apa...tak heranlah kau berfikiran macam diaorang..

    BalasPadam
  25. Melayu Mukmin.....
    Pii..... rahh Mengaku mukmim konon.....Awal-awal lagi doh riak dan takbur... boleh pakai orang macan ni???..

    BalasPadam
  26. wahai manusia tanpa nama17:02...terima kasih kerana mengingatkan aku kerana masih tak cukup belajar...jawapan aku benar...aku masih belum cukup belajar agama...kesal nya aku...Alhamdulillah sekarang aku sedang belajar...makin aku belajar makin byk yg aku tak tahu rupanya...makin aku belajar makin aku nampak punca segala kerosakaan dan kehancuran umat islam kat negara kita ni adalah berpunca dari UMNO dan sekutu2nya.
    Cuba kita fikirkan dalam2...byk masa usia remaja kita dihabiskan untuk belajar...tapi apa yg kita belajar?...yg kita belajar 1 sahaja subjek akhirat, itu pun alahai sikit sangat, tetapi berbelas2 subjek dunia...mak bapak kita berlumba2 hantar anak2 tuition supaya dapat keputusan cemerlang dlm pelajaran dunia tetapi ada makbapak kita berlumba2 nak hantar anak2 tuition pelajaran agama sedangkan ilmu agama lah yg akan membantu kita diakhirat sedangkan ilmu dunia hanya membantu kita sampai tepi lubang kubur jer. Siapa yg harus disalahkan?? Disini aku salahkan pemerintah...siapa pemerintah? Umno dan kuncu2nya...sebab apa? sebab mereka tidak menjadikan ilmu agama sebagai pelajaran yg diberatkan dalam sukatan pelajaran rakyatnya.
    Cuba tengok macam sekolah2 maahad di kelantan...mereka diasuh dgn ilmu agama yg tinggi disamping ilmu dunia yg baik...tapi kenapa sekolah2 kerajaan tidak begitu?sudah 53tahun sukatan pelajaran kita dipesongkan dari agama, akibatnya itu lah yg kita lihat sekarang, gejalah sosial dan keruntuhan akhlak dan jahil agama begitu dahsyat...

    BalasPadam
  27. Baiklah...sekarang aku nak terus pada point kau..
    kau kata aku bercakap kasar...aku tercari2 jugak tang mana kasar sangat kata2 aku...setahu aku dlm komen2 ni aku yg terok kene cacimakihamun dgn forumer2 korang...tapi takpalah sebab itu memang budaya umno tapi yg aku pelik bila ada org2 PAS yg berkasar bahasa pandai pulak org umno ambil contoh nabi dan dan hukum hakam agama...dan satu lagi...kami ni manusia biasa...kami bukan nabi yg maksum dan terpelihara dari kesilapan dan dose...kalau korang nak aspek kami macam nabi mustahil ler...tak ada nabi dah selepas Nabi Muhammad yg akan turun untuk dakwah korang macam zaman jahiliah..yg ada cuma pewaris nabi jer...kami ni umpama pewaris nabi...
    Ok...buat korang yg tak tahu aku nak cerita sikit pasal sirah nabi...bukan tak pernah nabi bercakap kasar, cuba korang buka kisah perang khaibar dimana nabi maki org2 yahudi dgn ungkapan " heyy keturunan2 monyet, hey keturunan2 babi..." sebab marah sangat kat yahudi didalam kota khaibar tu.Yahudi tu sekarang ni dah jadi penasihat kerajaan umno tau tak?Ni satu lagi kisah sahabat nabi Abu Bakar AsSidik pulak maki org mushrikin umno mekah masa perbincangan perjanjian hudaibiah, beliau maki org mushrikin tu depan nabi sebab marah sangat dgn putar belit depa dgn berkata " hey..kau pergi balik hisap biji kelentik al lata kau tu" nabi diam jer tak marah pun walaupun ada satu kisah lagi pernah abu bakar dimaki hamun oleh org kafir didepan nabi, abu bakar diam jer masa tu tak membalas tapi nabi tersenyum jer masa abu bakar kene maki hamun, bila abu bakar tak dah tak tahan ( abu bakar kan manusia biasa )dia balas balik maki hamun org kafir tu, muka nabi jadi berubah jadi masam tapi bukan marah. Bila abu bakar bertanya kenapa tadi senyum sekarang dah masam, Nabi kata masa kamu diam kene maki aku nampak malaikat tolong balas maki hamun bagi pihak Abu Bakar, bila abu bakar balas maki tu malaikat dah takda.

    BalasPadam
  28. Tu tadi aku bagi hujjah Nabi,malaikat dan sahabat..sekarang aku nak bagi hujah Al Quran pulak, harap korang hayati betul2, ada Allah SWT sebut macam binatang dan ada Allah sebut macam anjing:

    Nampakkah (wahai Muhammad) keburukan keadaan orang yang menjadikan hawa nafsunya: tuhan yang dipuja lagi ditaati? Maka dapatkah engkau menjadi pengawas yang menjaganya jangan sesat? Atau adakah engkau menyangka bahawa kebanyakan mereka mendengar atau memahami (apa yang engkau sampaikan kepada mereka)? Mereka hanyalah seperti binatang ternak, bahkan (bawaan) mereka lebih sesat lagi. ( Ayat 43 & 44 : Surah al-Furqaan )

    Dan kalau Kami kehendaki nescaya Kami tinggikan pangkatnya dengan (sebab mengamalkan) ayat-ayat itu. Tetapi ia bermati-mati cenderung kepada dunia dan menurut hawa nafsunya; maka bandingannya adalah seperti anjing, jika engkau menghalaunya: ia menghulurkan lidahnya termengah-mengah, dan jika engkau membiarkannya: ia juga menghulurkan lidahnya termengah-mengah. Demikianlah bandingan orang-orang yang mendustakan ayat-ayat Kami. Maka ceritakanlan kisah-kisah itu supaya mereka mahu berfikir. ( Ayat 176 : Surah al-A’raaf )

    Ini lah untung nya ada org PAS kat dalam blog ni yg boleh memperingatkan korang dgn agama yg mustahil korang akan dapat kalau sesama korang sendiri.

    Pasal kerja sama dgn org kafir tu nanti aku jawab...ada hujah nya tapi dah lenguh nak taip.

    BalasPadam
  29. salam

    Melayu Mukmin lu memang canggih. bab ayat2 nie semuanya benar [cuma lu dok berselindung je dengan ayat2 tu yang jadi problem..].ni gua kasi lagi utk lu hayati..

    Al Baqrah ..
    [8]
    Dan di antara manusia ada yang berkata: “Kami telah beriman kepada Allah dan kepada hari akhirat”; padahal mereka sebenarnya tidak beriman.
    [9]
    Mereka hendak memperdayakan Allah dan orang-orang yang beriman, padahal mereka hanya memperdaya dirinya sendiri, sedang mereka tidak menyedarinya.
    [10]
    Dalam hati mereka (golongan yang munafik itu) terdapat penyakit (syak dan hasad dengki), maka Allah tambahkan lagi penyakit itu kepada mereka; dan mereka pula akan beroleh azab seksa yang tidak terperi sakitnya, dengan sebab mereka berdusta (dan mendustakan kebenaran).
    [11]
    Dan apabila dikatakan kepada mereka: “Janganlah kamu membuat bencana dan kerosakan di muka bumi”, mereka menjawab: ” Sesungguhnya kami orang-orang yang hanya membuat kebaikan”.
    [12]
    Ketahuilah! Bahawa sesungguhnya mereka itulah orang-orang yang sebenar-benarnya membuat bencana dan kerosakan, tetapi mereka tidak menyedarinya.
    [13]
    Dan apabila dikatakan kepada mereka: “Berimanlah kamu sebagaimana orang-orang itu telah beriman”. Mereka menjawab: “Patutkah kami ini beriman sebagaimana berimannya orang-orang bodoh itu?” Ketahuilah! Sesungguhnya merekalah orang-orang yang bodoh, tetapi mereka tidak mengetahui (hakikat yang sebenarnya).
    [14]
    Dan apabila mereka bertemu dengan orang-orang yang beriman, mereka berkata: ” Kami telah beriman “, dan manakala mereka kembali kepada syaitan-syaitan mereka, mereka berkata pula:” Sesungguhnya kami tetap bersama kamu, sebenarnya kami hanya memperolok-olok (akan orang-orang yang beriman)”.
    [15]
    Allah (membalas) memperolok-olok, dan membiarkan mereka meraba-raba dalam kesesatan mereka (yang melampaui batas itu).
    [16]
    Mereka itulah orang-orang yang membeli kesesatan dengan meninggalkan petunjuk; maka tiadalah beruntung perniagaan mereka dan tidak pula mereka beroleh petunjuk hidayah.

    BalasPadam
  30. Alhamdulillah...sgray sudah minat guna ayat Quran...semua ayat2 tu bagus2...nanti aku kupas satu2 kita tengok sapa yg kena...kene ingat...bila dah terkene nanti jgn taknak ikut, berat akibatnya sok.

    BalasPadam
  31. MM oi, sgray dan orang lain tak minat nak guna ayat Quran untuk tujuan politik dapat kuasa macam nik aziz tu. orang guna quran untuk pedoman hidup. ko dan nik aziz gila nak dapat kuasa. adoi la..

    BalasPadam
  32. Kupas lah MM..semahu kau..yang pasti dengan fikiran yang horizal juak kau tu masih lagi gagal
    menegaka islam..

    pasal komen kau tang Najib tu aku rasa kau boleh ketawa dengan akal yang dangkal kau tu sekarang,.
    sebabnya kau tidak dapat mebezakan antara kebenaran dengan bathil bro.

    Apa yang disampaikan Najib tu hanya dalam kapsiti dia saorang PM..Apa kau lupa atau buat2 lupa bahawa UMNO rules this nation..itu saje cara terbaik nak mengajar mereka menghormati dunia melayu ni..Esok2 jangan terkejut ada ahli PR yang di revoke kerakyatan bila melanggar rukun negara dan CONDTITUTION negara.

    Apa yang Najib lakukan adalah memperbetulkan pesepsi Negara yang telah di kotorkan oleh juak PR,,Bila diorg dah mengaku rakyat maka senang lah dipersoalkan ...lu masih kelabu rupanya.Jangan jadi pak pandir bro menag sorak kampung habis lu gadai..

    Seburok2 umno yang lu tudoh tu lum lagi jual bangsa dan agama utk Politik bro..

    Lu ditertawakan pun lu tak sedar...sekali2 kena go vertical ..keatas..baru terang.

    BalasPadam
  33. Melayu mukming

    Sifat2 munafik termasuklah orang yang berbalah tetapi dia mahu menang sahaja..berlebih2an berbalah..
    tengok kau kata apa "nanti aku kupas satu2 kita tengok sapa yg kena".

    Nampak sangat kau mahu menang sahaja..bukan mencari kebenaran..macam ini kah ustaz2 pas ajar kau? Ada ilmu bukan mencari kemenangan tetapi mencari kebenaran..yang nyata kau mahu cari kemenangan bukan kebenaran..

    BalasPadam
  34. klu pr menng plihanrya?ko yakin ke p*s akan wat pe yg ko hrapkan m.m?

    aku x nmpak pun cntohnye kat selgor nie pun,sama je bab pub ke?hal lain ke..bejlan jek.yg ada alasan je aku tgk.he
    ko suka join org bemuka muka kot..

    aku nk tanya la..

    BalasPadam
  35. tulisan mm lebih relevan.. Penuh fakta

    BalasPadam
  36. Tanpa nama oktober 16, 12.09, pi rahhh..tulisan mm tak relevan dan tiada fakta..suka memperlekehkan orang sahaja..diri sendiri tak sedar..betul apa yang dikata oleh tanpa nama oktober 13, 14.08...MM ini akan cari apa sahaja jawapan untuk menang..bukan cari kebenaran..fakta tunggang terbalik..inilah ciri2 orang munafik..tengok segala tulisan dia..semua orang tau...orang mati pun dihina..saudara seislam pula itu..masih tak nampak lagi mm tiada fakta....jauh sekali relevan..

    BalasPadam
  37. memang sah Anwar Peliwat tu bersalah.sudah terang lagi bersuluh!kalau si peliwat tu tidak bersalah kenapa si peliwat tu mencicit berlari macam tikus longkang ke kedutaan Turki merayu perlindungan?!
    memang dasar peliwat si Anwar haprak nih.berani main belakang saja!

    BalasPadam
  38. Melayu mukmin?orang mukmin takkan mengaku dirinya mukmin.macam orang soleh.orang soleh takkan mendabik dada mengatakan dirinya soleh.betul tak?lagi pun siapalah kita hamba kepada Pencipta Yang Esa ingin mendabik dada mengatakan yang diri ini Melayu Mukmin?hanya orang yang anguh, sombong dan takbur saja yang mencanang-canang mengatakan dirinya mukmin.

    BalasPadam
  39. bincang la secara elok.bukan bergaduh.kalau sesame islam pon nak bergaduh.susahlaaa.jangan tanye kenape melayu/islam tak maju2.lagi satu cube jgn gune hujah2 menggunakan al-quran kalau itu bukan bidang kamu.contoh2 lain boleh digunakan,kenape perlu menggunakan nabi muhammad saw?

    BalasPadam
  40. al-quran tu kan pegangan hidup kita.guna lah al-quran sbg panduan.masalah org2 kat sini ni,dorang x brape arif agaknye pasal al-quran (mcm aku gak,byk lagi yg aku kena blajar dari al-quran)..so ape yg saudara MM hujahkan dgn menggunakan al-quran maybe efek minima shj.sbg org yg masih cetek pengetahuan agama,aku akan kaji kebenaran yg MM ckp tu.bukan terus bangkang.and,tlg la jgn ketepikan al-quran dari ape2 aspek pon.risau aku dgr statement2 yg x bagi gunakan ayat quran ni.bahaya lah.ape2 pon,pelik aku tgk perjuangan demi bangsa (melayu) ni..sbbnye,bagi aku agama lebih penting dari bangsa..bersatulah demi agama,bukan demi bangsa.bangsa akan automatik bersatu bila agama utuh..jgn risaukan nasib org melayu..risaukan nasib Islam,yg majoriti dianuti org Melayu di Malaysia..aku ni jugak seorang Melayu yg berbangga n sayangkan bangsa Melayu (sbb disebabkan berketurunan Melayu la,aku ni org Islam.kalau aku Cina,aku pon x pasti aku akan dpt hidayah x utk jadi Muslim)

    BalasPadam
  41. baru skarang aku sedar kenapa politik negara aku ni slalu kotor n busuk ngn pergaduhan..sbb asas perjuangan pon dah silap..mcm mana nak tegakkan Islam sedangkan kita perjuangkan Melayu?..mcm mana nak perjuangkan Melayu berlandaskan Islam sedangkan Al-Quran pon x pernah tekankan kepentingan kaum lebih dari agama..kenapa mesti utamakan kaum berbanding agama?..yg aku tau kaum yg fanatik bangsa sendiri ni yahudi n quraisy (takut lak bila tgk Melayu ni mcm dah nak ke arah tu)..aku bukan org PAS atau UMNO atau PKR.sbb aku pon x tinggal di Malaysia..bila kat luar Malaysia,senang sket nampak kelemahan negara n saudara Islam (Melayu) sendiri ni..oleh itu,klau nak berdebat politik atau libatkan diri dlm politik ni,pilihla channel yg betol n perjuangkan something yg btol (Islam,instead of Melayu)..Perjuangan demi Melayu=Perjuangan demi Privilege=Perjuangan berteraskan tamak haloba=Perjuangan utk kaya raya anak bini saudara mara sepupu sepapat n kaum sendiri di dunia shj(tapi dlm kubur kena tibai buat pa)

    BalasPadam
  42. errr melayu mukmin.... macamana air mani anwar ada dalam jubor saiful ek? mana ayat kau pakai pun, air mani yang berjenama DNA Anwar Sundal Bin Ibrahim tetap terpahat selama lamanya....

    ini yang orang pas kata bakal ganti n.ajis... yelah, najis ganti najis... apa kelas

    BalasPadam

Komen puas-puas agar anda berpuas hati! Pastikan anda betul-betul puas hati!