Selasa, 26 Oktober 2010

Malaysiakini mulakan agenda memburukkan BN di Galas!

Telah banyak kali penulis dan rakan blogger lain menulis mengenai Malaysiakini yang sebenarnya tidak bebas dan berpihak kepada Pakatan Haram. Kesemua artikel yang dihasilkan portal berita ini akan memberat kepada Pakatan Haram dan membawa pembaca untuk membenci BN.

Seperti sebelum-sebelumnya, penulis sekali lagi ingin mempersoalkan, mengapa perlu mengwar-warkan diri sebagai PORTAL BEBAS sedangkan Malaysiakini sebenarnya berpihak kepada Pakatan Haram? Mengapa tidak isytihar sahaja sebagai PORTAL PAKATAN? Bukankah ia kerana ingin menarik pembaca yang atas pagar dan pro-BN?

Ia sekali lagi terbukti apabila di hari penamaan calon, Malaysiakini melalui wartawannya Salhan K. Ahmad dengan posting bertajuk Galas: BN juara isu, PAS dampingi pengundi (sini) telah memulakan agenda memburukkan BN.

Terdapat tiga kenyataan jelas yang ditulis Salhan dengan tujuan untuk menarik pengundi menyokong PAS dan menolak BN di Galas.


Pertama, Salhan mendakwa calon BN, Abdul Aziz Yusof “hanya memilih untuk mengulas isu yang bakal memberi kelebihan kepadanya” dalam satu sidang media di Bilik Gerakan BN semalam.

Persoalannya, adakah benar terdapat isu yang tidak mahu diulas Abdul Aziz kerana tidak memberi kelebihan kepada BN?

Ketika sidang media berkenaan berlangsung, pasti semua soalan dijawab oleh Abdul Aziz tanpa ada satu pun yang dielak oleh beliau. Jika tidak, sudah semestinya Salhan sendiri akan menyenaraikan soalan-soalan yang tidak mahu diulas oleh Abdul Aziz kerana tidak akan memberikan kelebihan kepadanya sebagai calon BN.

Takkanlah Salhan sebagai seorang wartawan hanya pergi dan mendengar sidang media berkenaan tanpa bertanyakan soalan? Jadi, mengapa tidak didedahkan soalan yang dielak oleh Abdul Aziz sama ada ditanya oleh beliau sendiri atau wartawan-wartawan dari media lain?

Bukankah ini menampakkan Salhan sebagai wartawan Malaysiakini mempunyai niat tersembunyi apabila menyatakan Abdul Aziz “hanya memilih untuk mengulas isu yang bakal memberi kelebihan kepadanya”?


Kedua, Salhan menggunakan ayat:
Calon BN, Abdul Aziz bagaimanapun masih perlu berdepan dengan kenyataan bahawa beliau ketinggalan jauh di belakang dari segi kelayakan akademik, berbanding Dr Dzulkefli.

Persoalannya, apa perlu bagi Salhan yang kononnya seorang wartawan bebas dari portal berita yang kononnya bebas menggunakan ayat “masih perlu berdepan dengan kenyataan” dan “ketinggalan jauh di belakang”?

Adakah Abdul Aziz tidak pernah sedar diri dan malu untuk mengakui hakikat bahawa beliau hanya berkelulusan SPM?

Tinggi sangatkah darjat dan maruah orang yang berkelulusan PhD seperti calon PAS itu berbanding mereka yang berkelulusan SPM?

Buruk dan hina sangatkah orang yang berkelulusan SPM?

Jelas, ini membuktikan Salhan sebagai wartawan Malaysiakini sengaja menggunakan ayat “masih perlu berdepan dengan kenyataan” dan “ketinggalan jauh di belakang”? untuk menjatuhkan kredibiliti, memburukkan maruah dan memalukan Abdul Aziz.


Ketiga, di akhir postingnya Salhan menyatakan “mengapa perlu menunggu sehingga berlaku pilihan raya kecil untuk melancarkan projek-projek pembangunan tersebut?

Persoalannya, tahukah dan fahamkah Salhan bahawa projek-projek pembangunan yang dilancarkan di Galas ketika kempen pilihan raya ini telah sedia dimasukkan ke dalam Rancangan Malaysia Ke-9 yang sedang berlangsung dan Rancangan Malaysia Ke-10 yang bermula dari tahun 2011 hingga 2015? Ia telahpun dibentangkan di Dewan Rakyat, bukan main tabur-tabur macam PAS menggantung gula-gula di rumah pengundi di Galas! (sini). Mengapa pula ia tidak dilaporkan oleh Malaysiakini?

Pelancaran-pelancaran yang dibuat oleh BN ketika kempen pilihan raya hanya bertujuan untuk memberitahu rakyat Galas bahawa kerajaan BN tidak mengabaikan mereka seperti yang didakwa oleh PAS.

Mengapa pula projek yang dibuat PAS sempena pilihan raya kecil Galas antaranya:

i. Pemberian dua buah pacuan 4 roda bernilai RM 550,000.00 untuk orang Asli (sini),
ii. Pemberian geran hak geran milik tanah yang sebelum ini berkurun-kurun lamanya dinantikan oleh rakyat (sini); dan
iii. Pemberian bungkusan beg plastik berlogokan PAS yang diisikan makanan kepada pengundi Galas (sini)

LANGSUNG TIDAK DIPERSOALKAN oleh Salhan? Mengapa Malaysiakini langsung tidak melaporkan perbuatan rasuah PAS ini?


Jelas, terang lagi bersuluh, Salhan dan Malaysiakini hanya berniat untuk memburukkan BN!


KESIMPULANNYA, Malaysiakini sekali lagi membuktikan mereka merupakan lidah Pakatan Haram!

Itu saja kesimpulannya!

Penulis amat berharap agar pembaca sekalian membuka mata dan jangan ada lagi yang mendakwa Malaysiakini adalah portal bebas dan berkecuali.

Semoga rakyat Galas tidak termakan dengan agenda Malaysiakini, PAS, PKR dan DAP! Amin.


Nota kaki:
Lawati blog kempen BN di Galas: 1galas.wordpress.com dan suaragalas.wordpress.com

20 ulasan:

  1. Malaysiakini, baca boleh percaya jangan sesekali weh!

    BalasPadam
  2. eleeehhh...utusan dgn b.harian tu ko x nk komen ulas lak...nape akbar arus perdana camtu x ckp akhbar bn???

    BalasPadam
  3. apa ke bengong la mangkuk hayun 1153, akhbar arus perdana tu semua orang tau ikut arus perdana, ikut kerajaan. apa bodoh sangat. malaysiakini tu dok dakwa mereka portal bebas. bebas apa kebendanya kalau dok angkat pakatan haram. bodoh.

    BalasPadam
  4. bukan 1153 yang mangkuk hayun la bro 1316, mamat 1237 yang mangkuk hayun kih kih kih

    BalasPadam
  5. aku rase utusan n b.harian, bkn ikut kerajaan..tp ikut telunjuk kerajaan BN..aku masih ingt lg, ade 1 berita pasal kes pembunuhan yg mane siap ade gambar tempat kejadian skali...dlm gamba tu pulak ade la terselit gamba payung BN..tp,bile masuk utusan,lambang BN tu di hilangkan...malangnye terkantoi dlm b.harian...hmm..ape citer ikut kerajaan sampai camtu skali...

    BalasPadam
  6. apa kisah, utusan & bn ikut telunjuk kerajaan. malaysian insider, malaysiakini, malaysia today ikut telunjuk pakatan haram. biasa la tu. itu pun dok dakwa bebas lagi. kih kih kih

    BalasPadam
  7. ok la..klau bn gune segala jentera media kerajaan (yg sepatutnye kene adil dan telus) tp nape nk kaco media org lak? nape sebok nk sekat media pembangkang lak?

    BalasPadam
  8. Hahahaha... betul la Utusan Malaysia tu media rasmi kerajaan BN, memang semua golongan pembangkang aka penganut Pengencing Rakyat patut boikot jangan baca, apatah lagi sentuh suratkhabar kerajaan tu, HARAM!!!

    Tapi entah macam mana, ada pula pemimpin hamPAS bertaraf tok garu suka baca Utusan ni. Mungkin berita2 yang Utusan sampaikan begitu bernas sekali sampai pemimpin tua kutuk tu usung Utusan ke sana ke sini dalam pejabatnya....
    Hahahahahaha..... ada sesiapa yang ingin berkenalan dengan orang tua kutuk tu???

    BalasPadam
  9. Media pembangkang kena sekat???

    Kah.. kah.. kah... lucu betul statement bahalul tu.

    Wei, tak nampak ke suratkhabar lidah fitnah pembangkang ada tulis "Untuk edaran ahli parti sahaja"???

    Tapi rasanya, setakat ini bukan dijual untuk ahli parti sahaja, siapa yang nak beli pun boleh hatta penyokong kerajaan sekalipun. Itu ke bukti media pembangkang kena sekat??? Lagi tak endah arahan sendiri ada la..... Kah.. kah.. kah...

    BalasPadam
  10. abestu...klau x disekat, nape sampai nk tarik permit dan rampas?

    BalasPadam
  11. Surat khabar mana yang kena tarik permit dan rampas tu??? Ada bukti tak??? Cakap je tak payah la LABUUUUU.... kah.. kah.. kah...

    BalasPadam
  12. jawapan bangang dari shonzu yang bangang...
    maka jadi bangang kalau melayan orang yang bangang..
    kau pergi tanya KDN kalau kau memang tak bangang...sampaikan buku kartun pun kena rampas sekali...

    hai..bangang...bangang...bangang...

    BalasPadam
  13. Hahahahahaha... KEJAP KATA SURATKHABAR, KEJAP KATA KARTUN. Macam2 la penganut hamPAS ni. Bila pula kartun jadi media pembangkang??? Majalah Ujang, APO, Gila2, The Kampung Boy tak pernah pun kerajaan tarik permit dan rampas.....

    Kah.. kah... kah.. kalau kartun2 bodoh dari Zunar tu memang layak pun dibuang dari Malaysia ni. TAK ADA TARAF KARTUNIS BERBAKAT PUN. Lukis gambar kartun pun mengalahkan kartun budak darjah 1 lukis.

    Kah.. kah... kah... ada suratkhabar media pembangkang yang kena tarik permit dan dirampas ke??? Pusing sana, pusing sini macam PELIWAT.

    Hahahahahahaha......celako, celako, celako...

    BalasPadam
  14. shonzu, penyokong pas tu memang celako celako celako

    BalasPadam
  15. Hehe, penganut hamPAS tu sedang mem'bangang'kan dirinya. Biarkan si LAABBBUUUUU tu.....

    Kah.. kah.. kah...

    BalasPadam
  16. tgk si shonzu ni terpanggil lak nk komen...btol kate 0649 tu,ko memang bangang...ko ni mcm x tau jer hal2 sekeliling ko selain dr parti busuk ko tu...kat bwh tu aku bg link bukti rampasan yg penah di lakukan...

    satu lg, kalu buku katun ngalahkan budak darjah 1, nape perlu takut sampai nk rampas2...org ramai bole nilai...

    ko yg belit2 aku tgk shonzu...ckp ikut sedap ko jer...

    http://www.harakahdaily.net/v2/index.php?option=com_content&view=article&id=26734:kdn-rampas-lebih-3000-naskah-era-pakatan&catid=1:utama&Itemid=50

    BalasPadam
  17. Hahahahahaha... KABAR Era Fuckatan tu surat khabar apa??? Tak pernah dengar langsung pun. Kah.. kah.. kah... cuba kau tanya bebudak penganut hamPAS yang lain, tahu ke kewujudan KABAR Era Fuckatan tu???

    Kalau betul KABAR Era Fuckatan tu ada permit untuk edaran dan siaran, kenapa editornya tak ambil tindakan mahkamah pun??? Saman je la KDN tu, kata semua bukti dah ada, permit ada, suratkhabar pula sah untuk edaran. Bukan ke 'Era Fuckatan' sekarang ni suka bab saman menyaman bila orang lain tak betul???

    Hahahahahaha.... Dah mula buat writ saman ke belum???? Kalau belum, Kepala Singh cirit birit tu boleh tolong uruskan. Jangan risau, AnWAR PELIWAT boleh bagi sponsor yuran guaman Kepala Singh tu.

    Hahahahahahahaha...... kau suka tengok kartun Zunar tu ke??? Apa yang best nya??? Cuba tanya Zunar hidung besar tu ada permit ke jual kartun haprak dia pada penduduk Malaysia????

    Kah.. kah.. kah....

    BalasPadam
  18. jgn di layan mangkuk shonzu ni...penjilat BN/UMNO tegar....

    BalasPadam
  19. bodo...ko je yg x tau shozu...suara keadilan pun penah dirampas oleh KDN...jgn nk menegakkan benang yg basah lg...

    BalasPadam
  20. Suara Keldaian yang suka siar bahan2 fitnah tu ke??? Hehe..... kan dah kena saman.

    Suara Keldaian dirampas oleh KDN tu bila??? Waktu Suara Keldaian masih ada permit ke, atau waktu lepas permit Suara Keldaian dah habis 'tarikh luput'???? Kah... kah... kah....

    Kalau KDN ambil salah tindakan, saman je la. Berani ke Suara Keldaian nak saman tu??? Hohohohoho......

    BalasPadam

Komen puas-puas agar anda berpuas hati! Pastikan anda betul-betul puas hati!