Rabu, 1 September 2010

PAS dan Malaysiakini putar belit ayat pada gambar Guan Eng sembelih lembu. Tak belajar bahasa Melayu ka? Bodoh!

Penulis secara peribadi percaya gambar di atas dihasilkan oleh individu yang amat bencikan ketaatan PAS kepada kalipah celaka mereka, Guan Eng. Dilaporkan oleh PAS (sini) dan Malaysiakini (sini), individu berkenaan menggunakan nama samaran PAS BERUK. Sedap betul nama tu, sesuai dengan kelakuan PAS yang terkinja-kinja menjilat DAP semata-mata nak berkuasa.

Baca ayat yang digunakan PAS BERUK dalam gambar di atas:

SANGGUPKAH KITA LIHAT JIKA JADI BEGINI?
DALIL APA LAGI NAK HALALKAN PERBUATAN DAP??

Apa yang anda semua faham akan maksud perkataan JIKA?
Dewan Bahasa dan Pustaka (sini) mentafsirkan JIKA, “bersinonim dengan kalau, sekiranya, seandainya, kalau-kalau, misal kata, katakanlah, senyampang, takdirnya.”

Oleh itu, dengan kata mudah, PAS BERUK sebenarnya mengajak seluruh umat Islam di Malaysia menyoal diri sendiri, adakah kita sanggup menerima JIKA seorang bukan Islam menyembelih lembu untuk dimakan oleh umat Islam (yang sudah pasti tidak halal, haram dimakan!)

Dan sekiranya ia berlaku (Nauzubillah), PAS BERUK mempersoalkan adakah PAS yan
g selama ini dilihat membela dan menjilat segala tindakan DAP akan tetap mengeluarkan hujah atau dalil yang akan menghalalkan atau membenarkan tindakan itu?

Itu sebenarnya yang dimaksudkan oleh PAS BERUK melalui dua baris ayat berkenaan.

Cuba lihat hasil tangan PAS di bawah untuk memutar belit karya PAS BERUK:

PAS memutar belit dengan membandingkan karya PAS BERUK dengan gambar asal. Memanglah, dah namanya pun superimpose, orang tahulah itu bukan gambar asal. Apa kebodohnya PAS ni!

Gambar superimpose Guan Eng tu sebenarnya manifestasi bagi mengukuhkan maksud yang cuba disampaikan oleh PAS BERUK. Kalau nak pertikai gambar superimpose tu, cubalah goole dan lihat betapa banyaknya gambar pemimpin BN yang disuperimposekan oleh Pakatan Haram.

Gambar di bawah ini cukuplah sebagai contoh. Ini tidak pula mahu dilaporkan oleh Malaysiakini?

Kesimpulannya, pemimpin dan penyokong PAS adalah tersangatlah bodoh kerana tak tahu Bahasa Melayu mudah. Malaysiakini pun bodoh juga sebab melaporkan berita tanpa kaji kebodohan PAS dulu. Elok la, sama-sama bodoh. Jika mereka memerintah agaknya..... Opsss... mana boleh guna JIKA, orang PAS kan tak faham maksudnya! BODOH!

37 ulasan:

  1. PAS perlu lebih berhati terhadap UMNO desperado sanggup buat saja untuk mengurangkan pengaruh LGE terhadap orang Melayu PP....seperti yang berlaku di Perak, pengaruh DS Nisar yang semakin kuat terpaksa dihentikan dengan rampasan kuasa....

    BalasPadam
  2. satulimatigaempatempatempatlimatujuhmampus1 September 2010 12:38 PTG

    apsal..kebulur ke ko semnejak kalipah celaka tu perintah penang..apa beza ngn kalipah celaka gerakan tu?

    kah kah kah..

    anak haram kalau bg statement mmg cam sial..wei..aku sanggup smbah ko kalau BN menang balik penang next GE kalau KM seterusnya MELAYU.. kah kah kah..ada beran?

    BalasPadam
  3. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  4. satu penjelasan yang bagus... pas lebih keji dari beruk sebenarnya

    BalasPadam
  5. Bukan persoalan "jika" atau "sekiranya" atau "andainya" yang jadi main topic. Tapi superimpose itu yang jadi persoalannya.

    Tapi,penulis blog ini tetap akan defend kerana perkataan pada gambar yang dgunakan adalah "Jika". Jadi point "jika" dimainkan, dan kerana itu penulis blog ni sampai dok cari tafsiran "Jika" mengikut kamus dewan hingga mengenepikan persoalan utama dalam hal ini iaitu "Moral".

    Bro,ketepikan soal bahasa, kita ambik soal moral. Dari segi moralnya, mengsuperimposekan gambar adalah satu perbuatan yang terpuji ka? Bukankah ia salah dan sememangnya tersembunyi niat jahat. That's the point. Jika nak menggambarkan keburukan pihak lawan sekalipun, tidak perlu sampai superimpose gambar. Sekadar dan setakat menulis sahaja sudahlah.

    Lupakah kita kepada blogger Dimensi yang pernah disaman Tok Guru kerana gambar superimposenya yg ternyata memalukan TokGuru satu masa dulu. Tak serik lagikah Blogger2 UMNO ni?

    Kawan-kawan Blogger UMNO sekalian, janganlah menampakkan sangat kalian ketandusan modal untuk disentimenkan. Biarlah cerdik sikit kalo nak main isu pun. Perbuatan kalian ini hanya memalukan kalian sahaja. Tengok apa dah jadi sekarang ni?

    Nasihat aku kepada blogger UMNO, mohonlah ampun kepada Allah dalam bulan ramadhan yang berbaki lagi 10 hari. Kutip 10 lagi dengan buat amal dan beristigfar. Hentikan buat fitnah.

    BalasPadam
  6. aiyo yo itu GAPKR pembela tok nik sudah datang... apa lu mau komen sama itu gambar najib disuparimpose jadi tok sami? lu olang lagi cilaka ma.... ini posting cilita main topic oleh beruk pas ma. beruk pas cilita kalau berlaku ma... lu orang pakatan memang taik pusing ma....

    BalasPadam
  7. Gambar superimpose siapa sekalipun tetap salah, dan aku tidak membela sesiapapun dalam hal ini. Moral of the story of what i told before,

    "Jangan superimpose gambar jika nak simpati dan ehsan"

    Jika mahu bantai LGE sekalipun, tidak perlu superimpose gambar. Perkara ini memalukan. Tengok apa yang jadi sekarang? Bloggers UMNO jugak yang dapat malu bukan?

    Lu orang buat artikel dok kata "jika" sekalipun, tapi lu orang tetap sudah dikira salah kerana gambar superimpose itu.

    So, Jangan superimpose gambar utk tagih simpati.

    BalasPadam
  8. PAS ka, BN ka, sama saja. dua-dua haprak

    BalasPadam
  9. good article. keep it up!

    BalasPadam
  10. Bodoh sangat ke orang ISLAM / MELAYU kita, sampai nak suruh orang KAFIR sembelih utk kita?? x tau hukum ke orang kita?? nape editor gambar ni menghina kita sampai tahap macam ni sangat??

    BalasPadam
  11. p/s= jangan jadi bodoh macam lembu..
    pakatan pembangkang memang terbukti hamlau..
    hahahah3

    BalasPadam
  12. astaghfirullahal 'azim...jg lah kata2 krn kata2 mencerminkn siapa anda....Malu dgn kuffar yg membaca setiap apa yg anda katakan...adakah anda mncerminkan keperibadian seorang muslim? emosi boleh mjadikan seseorang tidak relevan...

    BalasPadam
  13. PAS memang dah tak relevan dalam politik malaysia

    BalasPadam
  14. matlamat menghalalkan cara....inilah yang dilakukan setiap penyebar FITNAH...sesungguhnya fitnah itu lebih dahsyat drpd membunuh...kaji dulu sesuatu kejadian sebelum menyebarknnya...anda sebahagian drpd penyebar fitnah andai perkara yang disebarkan tidak terbukti kesahihannya -- sekadar menasihati saudara seISLAM...renungkanlah..

    BalasPadam
  15. anon 15:11,

    siapa fitnah siapa dalam kes gambar ni? bukankah betul apa yang ditulis dalam ni? nak pusing lagi?

    BalasPadam
  16. aku doa sgt gmbar tu jd kenyataan, semoga guan eng dpt hdayah..ssh sgt nk dakwah kt org melayu sndri, sebarkan dakwah pd bkn melayu lg baik

    BalasPadam
  17. Tanpa Nama 1538,

    ko ni bangang ke apa? halal ka makan sembelihan kapir? ko belajar mana? ko nak najib jadi macam gambar tu jugak? Astagfirullah. apa nak jadi la puak2 pas ni.

    BalasPadam
  18. sudah la.. apa pun tak boleh nak hentam pr ni.. dowang sume dh besumpah.. so ni la sumpahan dowang.. dowang ttp mcm tu.. apa dowang buat betul.. apa dowang nak.. dowang demo.. apa dowang dpt.. tak puas lg.. nak yg lain... dowang tak salah pun.. pecaya la.. dowang ni bagus.. baik.. budi bahasa.. peramah.. tak bleh watpe dh.. dowang di jalan yg LURUS....

    BalasPadam
  19. Ya Allah, tunjukkanlah siapa yang benar yang siapa yang berdusta. Berilah petunjukMU...sesungguhnya tanpa hidayah dan petunjukMu,yang sesat akan terus sesat...Hanya Engkau Ya Allah yang Maha Mengetahui...

    BalasPadam
  20. sama sama ... pas pon sama umno pon sama... dua dua sama sama lawan... yang menang dap!!! melayu hanya layu.....

    http://www.omaQ.org

    BalasPadam
  21. masih tak mengaku salah... "ko raba anak orang?" eh mana ada aku raba,tak ngaku salah pasal bukan aku raba, aku rogol la!" macam tu la lebih kurang...

    BalasPadam
  22. entahlah, tadak pulak jumpa fatwa kata sembelihan DAP tu haram..?!!?

    kot2 fatwa umno yang kata sembelihan DAP tu haram.. :))

    BalasPadam
  23. aku org p'bangkang,tp kta ddk 1 negara.xkn nk gadoh s'negara.relax la..

    BalasPadam
  24. Memang patut kena sembelih dek DAP kalau org Melayu sebodoh kau roslee...

    BalasPadam
  25. aq amat kecewa dengan sikap Tok Guru yang sangup memutar belit kesucian ayat Quran demi kepintingan Politik.Tapi nak buat camna Simbol Pas pun dah Macam PENASOL je aq tengok.Parti Pening lar tu.!

    BalasPadam
  26. UMNO tak mengaji dan bodoh

    BalasPadam
  27. hmmm....sedih aku tenggok...nama umat islam tapi duk tuduh menuduh...apa2 pun islam tetap islam..hidup pas dan para ulamak...sesiapa yg berpihak di pihak yg benar maka mati nya di permudah kan..jika di pihak yg salah..maka dulu kini dan selama nya neraka jahanam..itu yg nyata..semoga aku di pihak yg benar..amin..makin banyak org mengeji kita ...maka bertambah lah pahala kita ...

    BalasPadam
  28. hehe.. happy sekejap baca comments korang nih..

    kpd penyokong Islam, jgn |ayan/cakap dengan orang gi|a, sbb orang lain akan kata kita pun sama-sama gila. Sinonimnya, jgn cakap dengan orang bodoh, sbb orang lain akan kata kita pun sama-sama bodoh.

    Aku cadang mana-mana penyokong/pendokong Islam |ps ni tak payah rep|y apa2 d|m entry ni atau b|og ni.

    Baik|ah kita merancang utk hadapi PRU-13 ni. Pesatkan Pendaftaran Pemi|ih, libatkan diri secara |angsung / tidak kpd Kawasan masing2, offer diri utk gantung banner, offer diri utk sebar flyers dan sebagainya.

    Utk memudahkan rujuk senarai Focal Person di kawasan/negeri masing2 di : http://pemuda.pas.org.my/v2/index.php?option=com_content&view=article&id=766&Itemid=64

    kerna A||ah berfirman, "Sesungguhnya telah diberi suatu kemenangan yang jelas bagi kamu (org beriman)". So, apa yg per|u kita doa & usaha utk mempercepatkan proses kemenangan ni.

    Sirah Nabi & Sejarah khalifah & Sejarah Kerajaan Islam & sejarah imperialis & sejarah perang moden memang terbukti majoriti go|ongan-golongan yang atas pagar berpusu-pusu sertai go|ongan yang menang nnt. Baik kita kejar kemenangan ni dari layan depa. hehe..

    BalasPadam
  29. 53 tahun Allah terbalikkan doa PAS. apa tanda tu?

    BalasPadam
  30. Bai,

    aku rasa PAS beruk tu memang orang PAS sendiri la..derang saja wat fitnah cakap tu kerja umno.cuba lu tanya herman mana dia dapat gamba tu.gamba tu first muncul kat blog herman.herman yang start semua benda ni...RBF pun ada cerita pasal benda ni...

    BalasPadam
  31. umno setan di negara malaysia

    BalasPadam
  32. blogger umno tabur fitnah lagi..
    umno memang anak setan...ibunya jin..bapaknya toyol...campur jadi cam khir toyol...tuih...kah kah kah..

    BalasPadam
  33. blue dragon berkata...

    aq amat kecewa dengan sikap Tok Guru yang sangup memutar belit kesucian ayat Quran demi kepintingan Politik.Tapi nak buat camna Simbol Pas pun dah Macam PENASOL je aq tengok.Parti Pening lar tu.!

    -kenalkah saudara bagaimana akhlak dan perilaku Tok Guru? pernahkah saudara mendegar percakapannya secara santai?

    53 tahun Allah terbalikkan doa PAS. apa tanda tu?
    -tandanya supaya Allah masih menguji umat Islam yang beriman dan bertaqwa. biarla sekali kemenangan buat umat Islam terus dikukuhkan.

    pesanan buat pejuang Islam dan yang beriman, kalau anda terbca blog2 seperti ini, tak perlulah anda reply/comment apa..melawan kita bukan begini caranya..biarla ini yang terakhir...bykkan kembali kepada Islam yang sebenar, Islam itu universal...shumul..dan hayatilah tanda-tanda akhir zaman, dan kenalilah.

    BalasPadam
  34. Siapa pun perintah sama saja semua penting poket aja. umpat-mengumpat kata mengata, siapa tunjuk buruk orang satu jari, tiga jari tunjuk balik diri sendiri dua-duapun parti celaka,beruk dan babi

    BalasPadam
  35. kesimpulannya
    aq xkan pangkah bn.....
    bn trus msok ke kubur

    BalasPadam
  36. p/s
    nak tnya ckit
    naper khairy jamaluddin
    dianggap petualang...

    BalasPadam

Komen puas-puas agar anda berpuas hati! Pastikan anda betul-betul puas hati!