Selasa, 17 Ogos 2010

Felda jangan ulangi kesilapan MB Perak!


Penulis bersyukur apabila akhirnya Felda mengambil tindakan untuk menyaman RM 200 juta saluran fitnah rasmi PKR, Suara Keadilan (sini, sini dan sini) setelah sekian lama bercanang-canang untuk menyaman.

Selain Suara Keadilan yang penuh dengan fitnah itu, turut disaman Felda ialah kroni-kroni PKR yang untung dari penjualan akbar itu iaitu Wan Azizah, Syed Husin, Pelita Koridor Sdn. Bhd., Percetakan NPK Sdn. Bhd., Dzulkarnain Taib (editor) dan Rusnizam Mahat (penulis artikel).

Penulis amat berharap Felda tidak mengulangi kesilapan MB Perak, Dr. Zambry yang memaafkan Suara Keadilan dan Wan Azizah setelah mengambil tindakan menyaman RM 100 juta kerana memfitnahnya melalui artikel bertajuk “Zambry Disyaki Pengganas – Gagal Masuk ke Amerika Syarikat” keluaran 29 Disember 2009 hingga 5 Januari 2010 (sini, sini dan sini).

Dr. Zambry menunjukkan tahap budiman yang tinggi apabila sanggup untuk memaafkan pihak yang memfitnahnya tetapi bagi penulis, saluran fitnah PKR ini seharusnya diberikan pengajaran dan bukannya dimaafkan.

Ini kerana bukan saja Dr. Zambry yang pernah difitnah mereka malah ramai lagi pemimpin BN yang menjadi mangsa. Malangnya pihak-pihak yang difitnah ini mengambil sikap mendiamkan diri dan terlalu baik untuk tidak menyaman. Dengan itu, semakin menjadi-jadilah fitnah yang dibuat Suara Keadilan.

Kali ini, Felda jangan sesekali menimbangkan untuk menarik semula saman dan memaafkan puak-puak pemfitnah ini. Berikan pengajaran walaupun ia tidak akan mendiamkan mereka untuk berterusan menaburkan fitnah.

Sekurang-kurangnya, rakyat dapat melihat bahawa Felda berani dan tegas untuk menjaga nama baik organisasi perladangan terbesar di dunia ini.

12 ulasan:

  1. ape ke hal nya plak saman menyaman ni.. biar kan je la diorang nk tulis hape pon..kan kita ni negara demokrasi,bebas meluahkan pendapat..jd, kalau dah kena fitnah pandai-pandai la jawab..x kn nk kena ajar kot cmna nk menjawab..lol..

    BalasPadam
  2. Kita belajarlah sikit dari Kerajaan PPP di Singapore. Pembangkang akan disaman habis-habisan sehingga tak boleh bersuara langsung,
    Inilah masa terakhir utk kerajaan BN bertindak. Janganlah berlembut dgn pembangkang. Samanlah habis-habisan!

    BalasPadam
  3. Meluahkan pendapat tak jadi hal.. yg nie bukan nya pendapat, tapi fitnah.. sbb nya nk dapatkan undi warga felda. Tu yang keluar pendapat yg merapu meraban. Tak ada fakta.. semua kosong mcm tin kosong, kalau diketuk... bunyi bising tapi kosong.. zero, sifar & sengal !!!!

    Setuju.. saman habis-habisan.

    BalasPadam
  4. bro tanpa nama,

    mmg negara kita negara demokrasi, tp bkn bermakna bole buat apa saja tanpa batasan...

    BalasPadam
  5. Anon 2010 Ogos 17 12:25,
    kenyataan yang paling bodoh penah aku dengar,ko sah anwarnye fan,jawab dapat tangguh:)

    BalasPadam
  6. Bulan posa ni rupanya bulan je posa. Ada yg malas pikir ropanya. Felda saman sebab kena fitnah. Takat jawab balik fitnah tak selesai masalah. Surat khabar tu akan fitnah yang lain pulak. Saman cukup2, claim habis2an, kasi telungkup. Baru la betul. Tengok S'pore wat camane pada pembangkang, saman sampai sifar bro. Blajar sikit dari cina.

    BalasPadam
  7. Anon 2010 Ogos 17 12:25,berdasarkan ultra dunggu kenyataannya tak perlu la kita ada pentabiran yg menjaga hal ehwal org ramai... memandangkan dengan demokrasi kita boleh buat ape aja.. nak kata tak bersekolah,pergi sekolah tapi bahlul... dalam islam sendiri,sesiapa memfitnah perlu dihukum sebat...

    ps: teringin nak tgk geng yg selalu fitnah dalam ceramah ni kena sebat..

    BalasPadam
  8. Tanpa Nama atas sekali, lu ckp apa. Demokrasi bukan itu macam la macha. Lu ingat demokrasi boleh buat ikut suka lu ka. Itu mcam kalu, polis ka, askar ka, mahkamah ka kira tk perlu la. Itu hakim mau apa kerja? Bolo punya olang. Gua harap Felda buat semula kajian berapa harta yang PKR ada, failkan saman malu semula ikut jumlah hart yang PKR ada. Kasi saman sampai zero..

    BalasPadam
  9. PENGIKUT UMNO MEMANG BUTA HATI KELAM PERUT

    BalasPadam
  10. buta hati kelam perut kira ok lagi la dari jadi penyokong pas yang jadi barua pkr dan dap yang barua tu... adoi aiiii

    BalasPadam
  11. Ya betul! Penyokong PAS dan PKR memang bodoh piang! ada ke cina sial yang disokong? Tah tah Pok Nik dah tido dengan Pornthip tak? Lain macam je orang tua tu punya menyokong puak DAP, yang lain pun buta kalbu, sokong! ceh!

    BalasPadam
  12. PAS SIAL...Penjilat DAP...bangsat...

    BalasPadam

Komen puas-puas agar anda berpuas hati! Pastikan anda betul-betul puas hati!