Jumaat, 13 Ogos 2010

Punca sebenar Guan Eng mudah menindas Melayu Islam Pulau Pinang!

Satu persatu tindakan kerajaan pimpinan Guan Eng menitiskan air mata dan merobek hati Melayu Pulau Pinang, khususnya mereka yang tinggal di bahagian pulau. Hanya beberapa kerat Melayu dari PKR dan PAS yang diberi jawatan oleh Guan Eng berterusan membela orang yang mereka anggap sebagai khalifah ini.

Hujah yang diberikan puak-puak Pakatan Haram ini bahawa Melayu Pulau Pinang sejak BN memerintah lagi ditindas menampakkan mereka ini hanya berminat untuk mencari kuasa dan berterusan berkuasa, bukannya menyelesaikan masalah rakyat.

Sepatutnya, jika mereka mengatakan Melayu Pulau Pinang tertindas di bawah BN, mereka harus selesaikan masalah itu. Ini tidak, sejak Guan Eng memegang kuasa, semakin banyak tindakan yang menekan dan meminggirkan Melayu.

Lihat saja bagaimana SDO dihina oleh Guan Eng, menghalau peniaga Melayu berhampiran Quenssbay, robohkan kafe DOREMI, menghalau peniaga di KOMTAR dan pelbagai lagi tindakan halus yang menyisihkan Melayu sedikit demi sedikit.

Penulis mudah sangat untuk faham mengapa Guan Eng dengan bersenang-lenang menekan Melayu Islam Pulau Pinang sejak beliau mula memerintah pada Mac 2008. Ini sebabnya:

Kerajaan Guan Eng 2008:
Bukan Melayu 25 orang
Melayu 4 orang

Perbezaan 21 orang

Dan sekarang, cuba bandingkan kerajaan BN sebelumnya (2004):

Bukan Melayu 24 orang
Melayu 14 orang

Perbezaan 10 orang

Nampak? Melayu Islam Pulau Pinang khususnya penyokong Pakatan Haram nampak tak? Inilah sebabnya Guan Eng boleh melakukan apa saja yang beliau mahukan untuk menindas orang Melayu.

Ketika Koh Tsu Koon menjadi Ketua Menteri dulu, beliau sekurang-kurangnya mahu juga mendengar cakap ADUN-ADUN Melayu dari UMNO. Ini kerana perbezaan di antara ADUN Bukan Melayu dengan Melayu hanya 10 orang.

Berbeza dengan Guan Eng, beliau langsung tidak perlu untuk mempedulikan atau mendengar suara 4 orang ADUN Melayu Pakatan Haram (3 PKR, 1 PAS) untuk membuat keputusan. Iyalah, perbezaannya 21 orang. Sekali lagi penulis ulangi, DUA PULUH SATU ORANG! Apa yang mampu dibuat mereka?

Buat Melayu Pulau Pinang, inilah kesan dari tindakan emosi dan termakan dengan dakyah Anwar dan PAS. Kononnya apabila mengundi DAP, PKR dan PAS, Melayu Islam Pulau Pinang akan terbela. Hari ini, anda menanggung azab ciptaan Guan Eng tanpa dipedulikan langung oleh Anwar dan Nik Aziz.

Bangunlah menentang kezaliman Guan Eng dan menuntut hak kalian dipelihara, sekurang-kurangnya sehingga pilihanraya akan datang. Ketika PRU-13 nanti, jangan ulangi kesilapan lalu. Mari kita pastikan Guan Eng diterajang keluar dari Pulau Pinang balik ke Melaka! Pulau Pinang bukan negeri dia!

2 ulasan:

  1. kupasan sangat menarik tuan...pertama kali saya dapat info ini.

    terima kasih daun keladi.nanti tulis banyak lagi. hehehe


    salam..

    BalasPadam
  2. Kenapa cina dan india laknatullah namakan salah seorangnya lim guan eng dan karpal singh mempunyai keberanian menghina agama rasmi, raja2 dan orang2 melayu?

    mereka ini mengkaji sedalam2nya sifat bahlol, lemah, pemurah (kononnya) dan apa sahaja yg nagetif milik orang2 melayu (sbb yg baik sikit sangat).

    mereka sikafir itu menggunakan sepenuh2nya maklumat yg didapati kerana org2 melayu akan kata TAK PA!

    Melayu yg menderita memerdeka negara ini dan melayu yg mempunyai kesedaran terpekik terlolong mcm tarzan meminta org2 melayu bangkit bersatu.. apa pun org melayu tetap org melayu berSENTIMENTAL mcm pak kadok dan pak pandir panas sikit jadi SENTIMEN lepas tu cepat sejuk.

    jangan terperanjat bila pulau pinang jadi singapura (diulang SINGAPORE!!!!)

    BalasPadam

Komen puas-puas agar anda berpuas hati! Pastikan anda betul-betul puas hati!