Rabu, 25 Ogos 2010

Selepas gambar Kamalanathan, tulisan Dr. Asri pula dijaja PAS untuk halalkan doa kalipah Guan Eng!

PAS dan Pakatan Haram tak habis-habis pusing sana pusing sini untuk menghalalkan tindakan khatib mereka yang menggantikan nama YDP Agong dengan nama kalipah Guan Eng kesayangan PAS di dalam doa solat Jumaat.

Sebelum ini, Pakatan Haram menjaja banner Kamalanathan untuk mengalihkan isu berkenaan. Penulis telah mengulas mengenainya di dalam artikel PAS guna banner Kamalanathan untuk alih isu kalipah Guan Eng! (sini).

Sekarang, PAS dan Pakatan Haram menjaja pula artikel terbaru yang ditulis oleh Dr. Asri di dalam blognya yang bertajuk Doa Untuk Bukan Muslim (sini). Artikel berkenaan turut dimuatkan di Malaysiakini dengan menggunakan tajuk yang sama (sini).

Jika dibaca tulisan Dr. Asri tersebut, beliau berpandangan tiada salahnya untuk berdoa kepada bukan Islam. Walaupun ia bertentangan dengan pandangan Tan Sri Harussani Zakaria, Dr. Asri sendiri percaya bahawa Mufti Perak itu mempunyai tafsiran atau andaiannya yang tersendiri. Kesimpulannya, artikel Dr. Asri ini membincangkan sama ada boleh atau tidak berdoa untuk bukan Islam.

Oleh itu, tulisan Dr. Asri itu sebenarnya langsung tidak menyentuh mengenai isu besar khatib PAS di Pulau Pinang iaitu menggantikan nama YDP Agong dengan nama Lim Guan Eng! Besar sangat ka Guan Eng berbanding YDP Agong sehinggakan nama baginda tak disebut langsung? Kalau kemaruk sangat nak mencacai kalipah PAS tu pun, sebutlah nama YDP Agong dulu. Baginda kan Ketua Agama Islam Pulau Pinang, bukan si keparat komunis moden tu!

Puak-puak Pakatan Haram sekalian, berbaliklah kepada isu sebenar, nama Agong diganti dengan nama Guan Eng! Itu yang sebenarnya. Khatib yang berdoa untuk Guan Eng itu juga turut mengakui yang beliau bersalah kerana tidak menyebut nama YDP Agong (sini). Kalau nak putar pun janganlah menampakkan diri tu bodoh tak tau isu!

Entah apa lagi la yang nak diputar oleh puak-puak Pakatan Haram selepas ini? Mungkin agaknya Nik Aziz akan keluarkan fatwa khusus untuk membela Guan Eng. Pasti penyokong UMNO/BN takkan berani menyentuh Guan Eng selepas itu! Maklum la, fatwa politik Nik Aziz la katakan! Kih kih kih...

4 ulasan:

  1. hamPAS Al Khawarij25 Ogos 2010 3:53 PTG

    Doakan kesejahteraan Si Kafir Harbi yg memusuhi Islam adalah Haram, puak-puak hampas suruh depa baca apa Dr Asri tulis, kat item no 8. artikel tersebut.

    Dr Asri kata :-

    8. Adapun berdoa agar diberikan kekuatan atau kekuasaan kepada mereka yang zalim adalah haram. Samada yang didoakan itu muslim atau bukan muslim. Firman Allah:
    “Dan janganlah kamu cenderung kepada orang-orang melakukan kezaliman nanti api neraka akan menyentuh kamu, sedangkan kamu tidak ada sebarang penolong pun selain dari Allah. Kemudian (dengan sebab kecenderungan kamu itu) kamu tidak akan mendapat pertolongan” (Surah Hud: 113).

    Nak jaja aper kebendanya ? Father LGE tu confirm dah zalim dan bapanya terang-terang menolok hukum hudud !

    BalasPadam
  2. otak yg komen kat atas aku ni macam babi..pendek akal nak mampus..habes najib x tolak hudud ke??,die x zalim ke naek kan harga barang..geng2 rajagopal ni baik sgt ke,alim ke??..aku xheranla kalu ko ni komen mcm org bodoh..tuan punya blog ni pon bodoh..wei tuan blog,ko tirula otai2 umno ko kalau nak ber blog pon..ni mcm sampah..entah ape2

    BalasPadam
  3. puak2 hampas memang macam haramjadah. tak tahu nak pusing apa doh. tunggu tok nik je keluar fatwa. abeh derang sujud bela si celaka guan eng. itu pun dok terhegeh2 lagi. alahai pas celako celako celako.

    BalasPadam
  4. klaka la blog nehh

    BalasPadam

Komen puas-puas agar anda berpuas hati! Pastikan anda betul-betul puas hati!