Isnin, 23 Ogos 2010

Haramjadah! Guan Eng tidak tandatangan resolusi taat setia Pakatan PP kepada YDP Agong!

Semalam 22 Ogos 2010, heboh diceritakan puak-puak Pakatan Haram Pulau Pinang meluluskan 10 usul sebagai tanda taat setia kepada YDP Agong dan Yang diPertua Negeri di dalam mesyuarat tergempar yang diadakan di KOMTAR (sini).

Lucunya, Barisan Nasional dan sebelumnya Perikatan, semenjak sebelum merdeka lagi telah taat setia kepada YDPA dan Yang diPertua Negeri Pulau Pinang. Pakatan Haram sekarang ini baru terhegeh-hegeh nak tunjuk yang mereka kononnya setia padahal ia dibuat untuk kelansungan politik.

Penulis dimaklumkan, di seluruh Pulau Pinang, puak-puak Pakatan Haram telah menjaja isu khutbah yang menggantikan nama YDP Agong dengan nama Guan Eng kononnya dibuat-buat oleh UMNO. Sebab itu resolusi ini diadakan bagi mengukuhkan kisah putar alam mereka!

Membaca resolusi berkenaan membuatkan penulis berasa terkejut apabila ia tidak ditandatangani sendiri oleh Lim Guan Eng walaupun mesyuarat berkenaan dipengerusikan beliau.

Guan Eng selaku Ketua Menteri dan Pengerusi Pakatan Haram Pulau Pinang seharusnya mengetuai dan menandatanganinya sebagai tanda Pakatan Haram Pulau Pinang yang dipimpin beliau berpegang teguh kepada resolusi berkenaan. Sebaliknya, hanya orang bawahan beliau yang menurunkan tanda tangan.

Ini bermakna Guan Eng sebenarnya tidak mahu terikat untuk taat setia kepada YDP Agong dan Yang diPertua Negeri sebagaimana yang digariskan di dalam resolusi tersebut. Dengan kata lainnya, Guan Eng tidak mahu berikrar untuk menjunjung YDP Agong dan Yang diPertua Negeri dalam pentadbiran beliau.

Yalah, Masakan Guan Eng mahu taat sedangkan matlamat perjuangan DAP kan Malaysian Malaysia, semua sama rata, sama rasa!

Bukalah mata sekalian umat Melayu sekalian. Lihat bagaimana Guan Eng dengan liciknya secara halus menolak kedudukan Yang diPertuan Agong sebagai Kepala Utama Negara dan Yang diPertua Negeri sebagai “payung” pentadbiran negeri Pulau Pinang.

Ini dilakukan beliau ketika bertakhta di Pulau Pinang. Bayangkan bagaimana pula sekiranya beliau berada di Putrajaya. Nauzubillah hi minzalik!

5 ulasan:

  1. Rasa-rasanya puak haramjadah PR masih x sedo lg..diorg ni nk tengok negara ni dh hancur baru nk sedo agaknya..Tengoklah kt PP, walau bagai nk rak kejadian2 sejak akhir2 ni, ttpi mereka tetp pertahankan yg mereka betul..Jgn smpi Tuhan turun azab sudah laa..NauzuBillah..

    (Ada Fikiran)

    BalasPadam
  2. Kalau dah TAK RETI nAk hormat AGONG & RAJA2 melayu, usul & tindakan yg paling sesuai dilaksanakan ialah LUCUTKAN kerakyatan & HALAU mereka2 ini dari bumi MALAYSIA yg bertuah ini..MUKTAMAD !!!

    (AnakCucu Tuah & Jebat )

    BalasPadam
  3. Tak pa 13 mei akan diraikan bermola dari Utara banyak sangat yang dah nak kena sembelih kat sana...yang memola kena sembelih ostat yang nak jadi penyelamat Lim Guan Eng...baca la doa Kampung Assam ka kasi selamat....itu ostat kasi bikin malu sama islam.....kalau goreng pon sodap tu.....

    BalasPadam
  4. Kau ni bingai@bangang tapi otak kau lebih baik dari nik ajis yang nyanyuk tu.. cakap dia boleh berubah2 ikut sedap dia jer..

    BalasPadam

Komen puas-puas agar anda berpuas hati! Pastikan anda betul-betul puas hati!